הורות

קוראים בסוכה: קלאסיקה, קומיקס וגם אהבה בין מתבגרים

ספרים חדשים לנוער ספרים חדשים לנוער

אני, מק, סוכן חשאי. מאת: מק ברנט. הוצאת כתר

ספר חדש מאת סופר הילדים מֶק בַּרנֶט, שרבים מספריו הופיעו ברשימות רבי המכר של ״ניוּ יוֹרק טַיימס״, ביניהם, סדרת הספרים "הזוג הנורא". וכך מתואר הסיפור: תארו לכם שמלכת אנגליה הייתה מתקשרת כדי להציע לכם לצאת למשימה סודית במיוחד… קוראים לי מק ברנט. אני סופר, אבל לפני שהייתי סופר הייתי ילד. וכשהייתי ילד, הייתי סוכן חשאי. התפקיד של סופר הוא להמציא סיפורים. אבל הסיפור שאתם עומדים לקרוא הוא אמיתי. זה באמת קרה לי. את כל הפרטים תמצאו בספר הזה. אבל שימו לב – זאת משימה סודית ביותר וממש מסוכנת!

אני מק | כריכת הספר
אני מק | כריכת הספר

היומנים של אלה. מאת: מרדית קוסטיין. הוצאת כנפיים

זו המחברת הראשונה בסדרת היומנים של אלה, שמתחילה ללמוד בכיתה ד'. בהתחלה נדמה לה שזו הולכת להיות שנה נפלאה, אבל די מהר הכול משתבש. פיץ', היריבה הגדולה ביותר שלה, יושבת לידה בכיתה. זואי, חברתה הטובה ביותר, נעלמת. אלה נאלצת לסבול את מעשיה הבריוניים של פיץ', שמקשים גם על יתר התלמידים. כולם חוששים להתנגד לה. האם אלה תעז?

היומן של אלה | כריכת הספר
היומנים של אלה | כריכת הספר

קוד לבוש. מאת: פיירסטון קרי. הוצאת מודן

למוֹלִי פְרוֹסְט נמאס. כי אוליביה חטפה נזיפה כשלבשה גופייה. כי ליזה נשלחה להירשם ומולי לא, למרות ששתיהן היו לבושות בדיוק אותו הדבר. כי בלתי אפשרי למצוא מכנסיים באורך "תקני". כי גוף של בת הוא לא הסחת דעת. כי גם ככה קשה לשרוד בחטיבת הביניים. אז מולי פותחת פודקאסט שבו בנות יכולות לחלוק את הסיפורים שלהן, ולפני שהיא מבינה מה קורה, המרד הקטן שלה הופך למהפכה.

קוד לבוש | כריכת הספר
קוד לבוש | כריכת הספר

קרי פיירסטון היא סופרת נוער אמריקנית עטורת שבחים. קרי עבדה בעבר כמורה בתיכון בניו יורק, וכיום היא מתגוררת בקונטיקט עם בן זוגה, שתי בנותיהם וחיות המחמד המשפחתיות. קוד לבוש הוא ספרה הראשון לנוער צעיר.

דייוויד קופרפילד. מאת: צ'רלס דיקנס. הוצאת אוקיינוס, מודן

תרגום חדש לקלאסיקה על חייו של דייוויד קוֹפֶּרפילד, מילדותו הענייה והאומללה ועד לבגרותו ולגילוי הייעוד שלו כסופר מצליח. דייוויד נולד ב–1820 במחוז סַאפוֹק שבאנגליה, שישה חודשים לאחר מות אביו. שנותיו הראשונות עוברות עליו באושר יחסי בחברת אימו האוהבת אך השברירית וסוכנת הבית טובת הלב פֶּגוֹטי. אבל כשדייוויד בן שבע אימו נישאת בשנית, למר מֶרְדְסטוֹן קר הלב, וחייו של דייוויד מתמלאים תלאות ומהמורות. אף שחלקן קשות מנשוא, דייוויד מתחשל בזכותן ומצליח למצוא את מקומו בעולם. בתחנות חייו השונות נקרים בדרכו טיפוסים ססגוניים ובלתי נשכחים, כמו חברו לספסל הלימודים ג'יימס סְטירְפוֹרְת, דודתו מטילת האימה בֶּטסי טְרוֹטְווּד, הנוכל החלקלק אוּרַיָה היפּ, והסוכן הדלפון וילְקינְס מיקוֹבֶּר – אחת הדמויות הקומיות הנפלאות ביותר בספרות.

דייויד קופרפילד | כריכת הספר
דייויד קופרפילד | כריכת הספר

דייוויד קופרפילד, ספרו השמיני של צ'רלס דיקנס, יצא לאור בשנת 1850. זהו הספר האוטוביוגרפי ביותר מכל ספריו וגם האהוב עליו ביותר. בהקדמה למהדורה משנת 1867 כתב דיקנס: "כמו הורים רבים, גם בתוך ליבי יש לי ילד המועדף עליי מכולם, ושמו הוא דייוויד קופרפילד".

דיאבלו מנטה. מאת: תמר ורטה זהבי. הוצאת ידיעות ספרים, טל-מאי

מרים מגיעה מירושלים לגור עם דודיה בפריז לאחר שאמה מתה. בת דודתה מלמדת אותה כל מה שצריך כדי לשרוד, אבל אפילו היא לא יכולה למנוע ממנה להתאהב בבחור עם העיניים הממגנטות, זה שאסור לה לאהוב. מרים, נערה אופנתית וקשוחה שהחיים הדיחו אותה לשוליים, נרתעת ומוקסמת גם יחד מפריז "האחרת" – פריז של השיכונים, של החיים האמיתיים; העיר שבה מהגרים מכל העולם מתמודדים עם חיים מאתגרים. הכישרון שלה לעיצוב אופנה עשוי להוביל אותה לעתיד מזהיר, אבל כשסודות איומים נחשפים, הכול עלול להתרסק. בסיפור התבגרות קורע לב נפרש לפנינו דיוקן של כאב, בושה, אובדן, וגם ביטוי של יופי חבוי, של חלומות שעשויים להתגשם. סיפור שמכיר בחשיבותן של עצמאות וחירות מכל סוג שהוא, וגם בהשפעתם של גבולות ומגבלות בחיינו – לא משנה מאין באנו והיכן אנחנו נמצאים.

תמר ורטה זהבי כתבה קרוב לעשרים ספרים לילדים ולנוער, מרצה לחינוך ופעילה חברתית, כלת עיטור אנדרסן. ספרה הקודם בסדרת פרא, "השיר של רוזי", זכה בפרס שרת התרבות על שם דבורה עומר.

דיאבולו מנטה | כריכת הספר
דיאבולו מנטה | כריכת הספר

עוצר נשימה. מאת: אליס אוזמן. הוצאת כנרת זמורה-דביר

צ'רלי וניק לומדים באותו בית ספר אבל מעולם לא נפגשו. עד שיום אחד מושיבים אותם אחד ליד השני. מהר מאוד הם נהיים חברים, וצ'רלי מתאהב חזק, למרות שהוא די בטוח שאין לו סיכוי עם ניק. אבל באהבה אין חוקים, ומתברר שניק מתעניין בצ'רלי הרבה יותר ממה שצ'רלי – או ניק – תיארו לעצמם.

עוצר נשימה | כריכת הספר
עוצר נשימה | כריכת הספר

סדרת "עוצר נשימה", שכתבה ואיירה אליס אוזמן, התחילה כסדרת רשת, שהלכה וצברה קהל מעריצים. אחרי הפרסום בפורמט של ספר היא הפכה לרב-מכר ענק באנגליה, ואחר כך בעולם כולו.

איך משתפים חיוך. מאת: ריינה טלגמאייר. הוצאת כנרת זמורה-דביר

לכל אחד יש סיפורים טובים, צריך רק לדעת לספר אותם! ככה חושבת ריינה טלגמאייר, מחברת הספרים האהובים חיוך, אחיות וכאב בטן, שבהם היא כותבת ומציירת סיפורים מהילדות שלה. במדריך שלפניכם, ריינה תוביל אתכם, צעד צעד, אל יצירת קומיקס משלכם וכדי לתת לכם השראה, תספר איך יצרה את הספרים שלה עצמה. בספר הזה אפשר לכתוב, לצייר, להדביק תצלומים, ולתכנן את הקומיקס שלכם לפרטי פרטים.

איך משתפים חיוך | כריכת הספר
איך משתפים חיוך | כריכת הספר

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות