חינוך

הורים נגד הורים נגד מתווה בדיקות האנטיגן

אילוסטרציה אילוסטרציה

בימים האחרונים קבוצות פייסבוק של הורים ברחבי הארץ רועשות וגועשות. הסיבה: מתווה החזרה ללימודים לאחר חופשת סוכות המחייבת את ההורים בביצוע בדיקת אנטיגן. הפעם, לא מדובר בבדיקת רשות, אלא בבדיקת חובה עליה יש לדווח באתר משרד החינוך. על פי המתווה החדש שאושר בקבינט הקורונה, תלמידים שלא יבצעו את הבדיקה יוכלו להיכנס בשערי בית הספר או הגן, אך לא לכיתת הלימוד. הם יאלצו להמתין בצד עד שהורה יאסוף אותם לביתם.

בעוד יו"ר הסתדרות המורים, יפה בן דויד, יצאה בתוקף כנגד המתווה ואמרה כי "מורים הם לא סלקטורים", נראה כי הפעם היא גם מקבלת את התמיכה הענפה מצידם של ההורים, שרובם אגב, אינם נופלים בתוך הגדרת "מתנגדי חיסונים", אלא כנגד כפייה וכנגד הפגיעה בחוק לימוד חובה, לכולם, עבור כולם, וכועסים על האמירה המשסע של ראש הממשלה, נפתלי בנט.

ראש הממשלה נפתלי בנט | צילום מסך חדשות 13
ראש הממשלה נפתלי בנט | צילום מסך חדשות 13

"מדוע צריך לבדוק אם ילד בריא או לא? ילד חולה נשאר בבית וילד בריא זכאי ללכת לבית הספר", כתבה אחת האימהות בפוסט שעלה בקבוצת פייסבוק תחת הכותרת "לא בבית ספרינו. לא גורמים להורים לריב אחד עם השני. בבית ספרינו יש ערכים. ולייצר שינאה – לא אצלינו".

"אפשר להיות מחוסנים ומחסנים ועדיין לצאת נגד השיסוי הזה", כתבה אחת לאחר שהואשמה שהיא חלק מכת מכחישי הקורונה.

אחת האימהות סיפרה כי מחנכת בכיתה ח' שלחה הודעה שבכיתה יש 64% של מחוסנים וחסרים עוד כמה בשביל הלמידה הפרונטלית. ההורים שחיסנו הציעו בין היתר לפתוח כיתה למחוסנים וכיתה ללא מחוסנים. ההורים שלא חיסנו את ילדיהם ספגו ביקורת קשה על כך שלא אכפת להם מהילדים ומהחינוך שלהם. "השיסוי והאלימות הגיעו עמוק לתוך החברה, לתוך השיח בין ההורים ובין הילדים (ששומעים את ההורים) ועמוק עמוק אל תוך בתי הספר", כתבה האם.

אמא אחרת שיתפה כי הבן שלי מפחד מאוד מהבדיקה והיא אובדת עצות ולא יודעת מה לעשות.

הבדיקה לא אפקטיבית – נכנסו לבידוד

עיקר הכעס נעוץ כנראה בעובדה כי הורים רבים נכנסו לבידוד מיד לאחר היום הראשון בבית הספר, למרות שביצעו את בדיקת האנטיגן. "ביום השני של שנת הלימודים הודיעה המורה כי עלינו להיכנס לבידוד. בדיקת האנטיגן של אותה ילדה מאומתת היתה שלילית, אך היא ביצעה גם בדיקת PCR ויצאה חיובית. אני לא מבינה את זה. מה הטעם?" שאלה אחת האימהות בקבוצת הורים אחרת.

"סתם בשביל הידע הכללי ילד שנדבק יכול לצאת שלילי בימים הראשונים ורק לאחר כמה ימים לצאת חיובי, אז הבדיקות האלה הן לא אפקטיביות", כתבה אמא אחרת.

"הבדיקה תקפה ל- 24 שעות בלבד, ומה אחר כך? אפשר להידבק בכיף", כתב אחד האבות.

דאגה גדולה עוד יותר היא שהחובה בביצוע בדיקת אנטיגן לפני החזרה ללימודים תוחלף בקרוב לחובת חיסון לילדים בגילאי 5-12, שעתידה להתחיל כבר בחורף הקרוב לאחר אישור ה- FDA שידון בנושא עוד החודש.

בינתיים במשרד החינוך והבריאות נערכים לקראת החזרה ללימודים אחרי סוכות. על פי ההערכות מבצע הבדיקות יאתר כ- 4,000 תלמידים מאומתים ובכך ימנעו בידודים רבים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות