חינוך

הסתדרות המורים נגד מתווה בדיקת האנטיגן הביתית: מנהלים וגננות הם לא סלקטורים

אילוסטרציה אילוסטרציה
קבינט הקורונה אישר הבוקר (יום א') במשאל טלפוני כי ללא אישור על בדיקת אנטיגן שלילית, תלמידי הגנים ובתי הספר היסודיים לא יוכלו לחזור אל הלימודים לאחר סוכות. שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון הסתייגה מהטלת החובה, משרד הבריאות התעקש על כך. בדברי ההסבר להחלטה נכתב כי: "תחילתו של גל התחלואה התמקד במספר מוקדי התפרצות מרכזיים, רובם בקרב אוכלוסיית הילדים. מאז, אחוז הילדים המאומתים נע בין 40%-55% מכלל המקרים החדשים היומי, כאשר אחוז הילדים החיוביים מקרב הילדים הנבדקים עומד כיום על 6.9%, נכון לשבוע שעבר". במשרדי הממשלה חוששים כי עם החזרה מחופשת סוכות, לאחר הבילויים והמפגשים החברתיים והמשפחתיים, תהייה עליה בתחלואה, ועל כן מתייחסים אל החזרה מסוכות באותו האופן בו התייחסו אל החזרה לבתי הספר והגנים עם פתיחת שנת הלימודים.
בהסתדרות המורים מוחים על ההחלטה ואף מאיימים בפניה לבג"ץ. "מורים וגננות הם לא סלקטורים", אומרת יפה בן דויד.

איך זה יעבוד?

כבר בשבוע האחרון החלו לחלק בדיקות אנטיגן להורים, בין אם באמצעות מוקדי מגן דוד אדם ובין אם בגנים ובבתי הספר.
בניגוד למבצע האנטיגן הראשון שבוצע עם תום החופש הגדול, כעת הכניסה אל הגנים ובתי הספר תחויב באישור הורים חתום כי הם ביצעו את הבדיקה והתוצאה היתה שלילית. חובת הבדיקה חלה על ילדים בגילאי 3 ומעלה – בגנים ובבתי הספר היסודיים בלבד. את הבדיקה יש לבצע ביום רביעי, 29.9.21,ערב החזרה ללימודים מחופשת סוכות. מי שיהיה אמון על בדיקת האישורים יהיו מנהלי בתי הספר והגננות בגנים.

הסתדרות המורים: ״מנהלים וגננות הם לא סלקטורים״

הסתדרות המורים מתנגדת לסעיפים בתקנות הקורונה המחייבים מנהלים וגננות לשלוח תלמידים שהגיעו ללא שחתמו הוריהם על ביצוע בדיקת קורונה, לביתם. לטענתם, לא פחות חמורה התקנה לפיה תלמיד שלא הציג הצהרה ואינו יכול ללכת הביתה, יכניס אותו המנהל או הגננת, יפרידו אותו מיתר התלמידים וידווחו להורים שיאספו אותו. אלה משימות שהפוכות להווי החינוכי של בית הספר והגן. המנהלים והגננות יתקשו לבצען שכן דבר זה עלול לפגוע בתלמיד, להביך אותו ולגרום להפרעות רגשיות. כך שתלמידים יראו בדמויות המחנכות גורמים מאיימים במקום גורמים מגנים.
יפה בן דויד, מזכ״לית הסתדרות המורים: ״מנהלים וגננות לא יהיו סלקטורים ולא יתעמתו עם ההורים. התקנות הללו הן פיקציה שפוגעות בעובדי הוראה ובתלמידים. מה עם אותם תלמידים שישארו בבית הספר? היכן הם ישהו? ומה אם ההורים יסרבו להגיע? אני מתנגדת לכל נסיון להפוך את עובדי ההוראה לפקחי קורונה, לפגוע בשם המדינה בתלמידים ולהתעמת עם ההורים. בכוונת הסתדרות המורים לפנות לבג"ץ אם תקנות אלו יעברו. עובדי ההוראה אינם מסוגלים לפגוע בילדים שישיתו זאת על נאמן הקורונה״.
שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות