חינוך

הסתדרות המורים הודיעה: עצרו את החקירות האפידמיולוגיות בכיתות עד שימונו נאמני קורונה

יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, הודיעה אמש (א') למנהלי בתי הספר לא לבצע חקירות אפידמיולוגיות במוסדות הלימוד, כך שבמידה ויתגלה מאומת לקורונה בכתה – כל התלמידים ישלחו באופן אוטומטי לבידוד, למעט בעלי תו ירוק.

"המשל"ט (מרכז שליטה) שהקימה המדינה קרס", כתבה בן דויד במכתב שנשלח לכלל המנהלים והגננות. "מדובר במוקד טלפוני לא כשיר, אשר פועל בשיטות מיושנות ואינו נותן מענה בזמן אמת".

עוד הוסיפה כי: "נוצר מצב של סיכון בריאותי בו עובדי הוראה ותלמידים מחכים שעות רבות לקבלת הנחיות בעניין תלמידים מאומתים. מדובר בשיהוי מיותר ומסוכן שעלול לגרום לחשיפה ממושכת לנגיף הקורונה, בזמן המתנה להנחיות המשל"ט".

מימשה את האולטימטום

ההחלטה של בן דויד באה בעקבות מכתב ששלחה בשבוע שעבר בו פנתה אל מנכ"ל משרד החינוך בדרישה  למנות לאלתר את נאמני הקורונה, שכן מצב הדברים והנטל המוטל על מנהלים וגננות הוא כזה שאינו מאפשר להם לעסוק בפדגוגיה. בן דויד דרשה כי הנאמנים ימונו עד ל- 12.9.21, בעוד משרד החינוך הודיע כי המינוי יעשה עד ה- 1.10.21.

מורים ומנהלים רבים טוענים כי מתחילת שנת הלימוד מתחולל כאוס במשל"ט הקורונה של משרד החינוך, רשימות התלמידים אינן מעודכנות ולא מתקבלים עדכונים שוטפים לגבי תלמידים שנמצאו מאומתים. משרד החינוך הודיע כי תגבר את המשל"ט בכוח אדם, אך מצד המנהלים העומס נמשך.

נכון לבוקר זה, כ- 154,000 תלמידים נמצאים בבידוד, מתוכם כ- 42,000 חולים מאומתים. בניסיון למנוע ככניסה של תלמידים מאומתים לכיתות לאחר החגים, משרד החינוך ומשרד הבריאות נערכים למבצע בדיקות מהירות נוסף שיבוצעו על ידי ההורים במהלך חול המועד סוכות.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות