בריאות

דווקא בחגים: איך לגרום לילדים לאכול יותר ירקות ופירות

אילוסטרציה אילוסטרציה

הממתקים של הטבע הם התזונה הטובה ביותר, ובכל זאת נראה כי מרבית הילדים לא ממש מתנפלים על החתיכות הצבעוניות שמחכות להם בצלחת. אז מה בכל זאת אפשר לעשות?

הראו דוגמא אישית – ילדים לומדים מהתנהגויות

ילדים לומדים מהתנהגויות של הוריהם לעיתים מהר יותר מכל הסבר עמוק ומשכנע ככל שיהיה, והם יחקו ויחזרו על מה שהם שומעים ורואים בבית. הבו דוגמא אישית ולמדו אותם באמצעות התנהגותכם מה כדאי ומה טעים ובריא לאכול. ברגע שאכילת ירקות תהפוך לעניין שגרתי ורגיל אליו הם נחשפים מדי ארוחה, ילמדו הילדים לבקש ולאכול גם הם שלל ירקות.

במקום לנשנש חטיפים – הכינו נשנושי ירקות ופירות זמינים

מצאו את הירק ואת הפרי שהילדים שלכם הכי אוהבים, ודאגו שהוא יהיה להם בתיק במהלך היום או חתוך בקופסת פלסטיק במקרר וכך, שיתעורר בהם הדחף למשהו טעים, הם יפנו קודם כל ובאופן הדרגתי יותר ויותר, לנשנוש הבריא הזמין. בנוסף, הימנעו מקנייה של חטייפים מהם אתם מבקשים להימנע, קשה מאוד לא לאכול משהו שנמצא בהישג היד, כי הפיתוי גדול ואין כל צורך להעמיד את עצמנו בבחינות קשות, פשוט אל תכניסו הביתה חטיפים מיותרים, החליפו אותם כאמור בצריכה מוגברת של ירקות ופירות ונשנשו אותם.

היו יצירתיים עם האוכל

למרות המשפט עתיק היומין, שלא משחקים עם אוכל, מותר ואפילו מומלץ לשחק עם אוכל ולהיות יצירתיים עימו. שלבו את הילדים בהכנת סלט צבעוני, חתכו איתם ירקות בצורות מעניינות וסדרו אותם על הצלחת כמו ציורים, הכינו פרצופים חמודים, שיער מנבטים, עיניים ממלפפונים ואף מזיתים.. אין סוף ליצירתיות ולרעיונות שיעלו בראשם של הילדים ויהפכו את הכנת האוכל למרתק ומרגש . זכרו, למידה חווית עדיפה על כל הסבר הגיוני ושכנוע והיא כיפית, מעניינת ומלהיבה.

סבלנות, לא להלחיץ – פשוט לדבוק במטרה ולהתמיד

שינויים בכלל ושינויי תזונה בפרט, הם לא דבר קל והיכולת להתרגל למשהו חדש ולאמץ אותו כדבר שבשגרה, מצריכה זמן ובעיקר הרבה מאוד סבלנות. אל תאיצו בילדים, ואל תכעסו אם הם לא מתמידים בהרגלי התזונה החדשים שאתם מנסים להנחיל. אל תתייאשו, המשיכו להגיש בכל ארוחה ירקות והקפידו לקיים מידי יום את כל טקסי האוכל הקטנים והחדשים שהכנסתם לחיי המשפחה, לאחר זמן מה כולם יתרגלו וילמדו לאהוב את השינויים.

לסיכום, כמו כל דבר, גם הרגלי התזונה מתחילים בבית ולכם יש את היכולת ואת הכוח ללמד את הילדים שלכם כיצד חשוב ולאכול בריא. שנו את ההרגלים בצורה מהנה וכיפית והעניקו להם חוויה טעימה וטובה. רק ככה לומדים לאהוב באמת אוכל בריא ומזין.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות