הורות

חג שמח: פעילויות משפחתיות שלא עולות כסף ושוות כל רגע

אילוסטרציה אילוסטרציה

תקופת החגים החלה ואין ספק שבעבור רבים מאיתנו מדובר בימים צפופים ודחוקים המזכירים יותר סיר לחץ מאשר רגעים נינוחים של שקט ושלווה. אז מה עושים עם הילדים ואיך מעבירים את הזמן יחד בצורה מהנה ומבלי להיחנק כספית? לפניכם מספר טיפים קטנים וסופר יעילים שיעבירו את ימי החופש עם הילדים ביצירתיות ובכיף וזאת בלי להוציא כסף רב.

פיקניק בפארק

לשמחת כולנו, מזג האוויר החם נרגע מעט ובשעות אחר הצהריים נעים במיוחד לשבת בחוץ. הכינו נשנושים טעימים בבית, הצטיידו בבקבוקי שתייה לילדים (ובקבוק יין עבורכם – בכל זאת חג..), מחצלת מרווחת ומשחקי לוח שהילדים אוהבים במיוחד (וגם אתם) וצאו לחיק הטבע. מצאו פינה ירוקה ושקטה שתעניק לכם שעתיים של מנוחה באוויר הפתוח. נסו להחליט עם הילדים, עוד בטרם היציאה מן הבית, שבשעתיים הקרובות לא רבים ולא כועסים, אלא מקפידים ומשתדלים רק ליהנות מהמרחבים, מהטבע ומזמן האיכות יחד.

קמפיניג בגינה או במרפסת

לא בא לכם לצאת החוצה בימות החג החמים ולבזבז שעות ארוכות ומיותרות בעמידה בפקקים עם שאר מדינת ישראל, ובכל זאת חשוב לכם להעניק לילדים חווית קמפינג מיוחדת? בנו אוהל בגינה או במרפסת, מקמו בתוכו שקי שינה (בכל זאת ישנים באוהל 🙂 ואפילו תלו ערסל מפנק לצידו של האוהל, דברים כיפים שכאלה יעצימו את חווית הלינה בחוץ וישמחו את הילדים. נסו להכין מראש ארוחת ערב שתזכיר את אווירת הארוחות במפינינג, מנגל למשל יעשה עבודה מצויינת, עטפו בטטות ותפוחי אדמה בנייר כסף ואפילו בשר או ירקות על שיפוד, ולקינוח פנקו אותם במרשמלו טעים, צלוי על האש.

ערב משפחתי נטול הפרעות
בחג הזה (ואולי אפילו פעם בשבוע באופן קבוע?!)

פנו ערב אחד שכל כולו מוקדש לזמן איכות עם המשפחה. סיגרו את הטלפון הניידים, כבו את הטלוויזיה וסלקו את שאר מסיחי הדעת שבנמצא. הכינו ארוחת ערב קלילה ושבו לסעוד יחד, לאחריה הכינו פעילות שכולכם אוהבים: שחקו מונופול, משחק קלפים, משחקי ניחושים או שתשמעו שירים אהובים ותהפכו את הערב למסיבת ריקודים סוערת. מה שלא תלחיטו לעשות, וודאו שזמן חשוב זה מנוטרל מרחשי החוץ ושכל בני המשפחה לוקחים בו חלק. חגים הם הזדמנות נפלאה להשקיע, להדק את הקשרים המשפחתיים ולחזק את הקירבה בין בני הבית.

סעו ללילה אינטימי במדבר

אחת מהפעילות המרגשות ביותר שניתן לעשות יחד היא ללא ספק הנסיעה לראות שקיעה או זריחה במדבר. הצטיידו במאכלים טעימים, בפנס, מחצלת ובפק״ל קפה וסעו לכם דרומה אל המרחבים האינסופיים. אם אתם מעדיפים שקיעה, הר הגמל יספק לכם את אחת השקיעות היפות ביותר והמרגשות ביותר שתראו, ואם אתם אנשים של זריחות, צאו באיזור חצות הליל מהבית על מנת שתספיקו להגיע למדבר עוד בשעות של חשיכה מוחלטת, פרשו שמיכה או מחלצת תחת השמיים זרועי הכוכבים ותיהנו מהדממה שעוטפת את המדבר כולו, תגלו שברגעי שקט מוחלט, רגשות רבים צפים ועולים וכמה יופי ועוצמה יספקו השמיים הנוצצים. תתמסרו לרגעים יקרים אלה, תחכו לשעת הדמדומים הנפלאה וכמובן לזריחה המרהיבה שיעניק לכם המדבר העוצמתי.

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות