הורות

פותחים שנה חדשה בטבע הישראלי

מצדה מצדה

מה עושים בראש השנה? יוצאים לטייל עם כל המשפחה.

ורטיגו במערות בית גוברין

להקת המחול ורטיגו תציג תערוכת וידאו ארט על קירות חלליה יוצאי הדופן של מערת הפעמון בגן לאומי בית גוברין-מרשה. בתערוכה קטעים מעבודת הלהקה שלוקטו וחוברו במיוחד להצגתם במערה הקדומה מעשה ידי אדם. התערוכה והחלל שבו היא תוצג מתחברים לתנועה של נעה ורטהיים – כוריאוגרפית הלהקה והמנהלת האמנותית שלה – הקשורה לטבע ולסביבה בקשר עמוק. בכניסה למערת הפעמון מתאפשרת הקשבה ללב ולפעימת כדור הארץ, ועם רדת החשכה החושים מתחדדים ובלב המערה פועמת היצירה 'ליבה'. היצירה החדשה נולדה מתוך החיבור בין המערה לתנועה והיא נשזרת בתנועת המבקרים מייד עם כניסתם לתערוכה. זוהי יצירת מחול רב־ממדית המקיפה אותם מכל עבר בהקרנות ענק על הקירות והפינות הנסתרות, ובתנועתה מרחיבה את גבולות המערה וחוזרת לתוך הרחם הטבעי הראשוני שממנו היא התהוותה.

גן לאומי בית גוברין מתחם מערות הפעמון, ימים חמישי 2.9, שבת 4.9, רביעי 8.9, שבת 11.9.

 עץ המשאלות – לראש השנה

בואו לפגוש את אוסף המשאלות המדופלם. הוא מזמין אתכם להצטרף לבניית חוויית משאלות לכבוד ראש השנה ובכלל. יחד נוכל ליצור מובייל אחד ענק ולאחל לעצמנו ולאחרים שנה טובה, מתוקה ובריאה או כל ברכה אחרת שנחפוץ.

גן לאומי ירקון – מתחם תל אפק, יום רביעי 8.9, בשעות: 11:00–15:00 בכל שעה עגולה: 11:00, 12:00, 13:00, 14:00, 15:00.

מאחורי הקלעים לעת שקיעה בגן לאומי מגדל צדק

בסיור מיוחד עם מנהל הגן הלאומי אורי קייזר תשמעו את סיפורו המרתק של פיתוח אתר חדש בלב האזור המיושב ביותר במדינה. אורי יספר לכם על שימור המורשת, על שחזור המבנים, על שמירת הטבע ועל מערך התוכן וההמחשה והנגשתם למבקרים. הסיור מיועד למבוגרים מיטיבי לכת. יש להצטייד בנעליים סגורות ובמים.
נקודת המפגש: בשער הכניסה המערבי להולכי רגל. משך הסיור כשעה וחצי. הסיור ללא תשלום אך מספר המקומות מוגבל – יש להירשם לסיור מראש.

גן לאומי מגדל צדק, יום חמישי 9.9, יום שבת 25.9 , בשעות הערב.

נהיה כולנו אבירים בכוכב הירדן

שפע של פעילויות במבצר השלם ביותר בארץ. משחק משפחות "בדרך לגביע", סדנת חרבות ומגינים של אבירים, משימת ניווט לכל המשפחה בתוככי המבצר הצלבני העתיק וסיור במבצר בהדרכת מורה דרך. בסיור נהלך במעברים נסתרים, נשמע את סיפור המבצר הצלבני. הסיורים הם פרי שיתוף פעולה של משרד התיירות ורשות הטבע והגנים.

גן לאומי כוכב הירדן, יום שלישי ורביעי 8-7.9 בשעות 10:00-15:00, הסיורים יצאו בשעות 10:00, 12:30.
 

חג של ציפורים בשמורת הטבע החולה

חוויה סטריאוסקופית רב־חושית, מסע בין יבשות וציפורים, סיפורי שמורת החולה ובעלי חיים, סיורים, תצפיות, משחקים, טבע, סביבה ואדם – כל אלה במקום אחד.

שמורת טבע החולה, בכניסה למרכז השירות למטייל, ימים שני עד רביעי 6-8.9.

שמורת החולה | צילום: שרית פלצי מיארה
שמורת החולה | צילום: שרית פלצי מיארה


ראש השנה בגן לאומי בית אלפא

גן לאומי בית אלפא מזמין אתכם לחגוג את תחילת השנה בבית הכנסת העתיק וליהנות מסרט ייחודי על יצירת רצפת הפסיפס – מן השלמות שנמצאו בארץ ישראל. בסרט תוכלו לצפות ב"תקופת תשרי", שהיא עונת הסתיו המצוירת עם פירות בחיקה ואשכול ענבים המרמזים על תקופת הבציר. לכבוד החג מחכים לכם פתקי ברכות "מזל" לתחילת השנה החדשה ותהיה גם פעילות מגוונת למשפחות – משחקי גלגל המזלות וסדנאות מפסיפסים מסמלי החג (בתשלום סמלי).

גן לאומי בית אלפא, יום שלישי ורביעי, 7-8.9 בשעות 10:00-15:00.

זריחה של שנה חדשה במצדה

הזדמנות חגיגית לראות את הזריחה בלי להתאמץ – עולים ברכבל, מתמקמים היטב ומחכים לשמש שתעלה מעל ים המלח. בכוחות שחסכתם תוכלו אחר כך לטייל בין השרידים היפים שעל ההר.

גן לאומי מצדה מזרח (מכיוון כביש 90), ימים שלישי ורביעי, א'-ב' ראש השנה, 7-8.9.

טבע זום אין ראש השנה בגן לאומי קומראן

מתרגשים מהשקיעה? אוהבים לצלם? צלמים חובבים ומקצועיים ואוהבי שקיעות מוזמנים אלינו לשעות של חסד בנוף קדומים של מצוקי מדבר יהודה ונופי הקסם של ים המלח והרי מואב, הנשקפים באופק ונפרסים לעין כול בגן לאומי קומראן. חוויה ייחודית של אור וצבע על רקע נוף עוצר נשימה. המלצה: בכניסה לאתר סרקו את הברקוד להורדת הסיור הקולי ושלבו בביקור-צילום שלכם באתר גם חוויה מעשירה ותרבותית.

גן לאומי קומראן, יום חמישי, 9.9 בשעות: 17:00–19:00.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות