הורות

המלצה לטיול: שבוע רטוב בצפון

אבוקיאק אבוקיאק

כשחם, לח ודביק, האפשרות הטובה ביותר היא לברוח לצפון. את הטיול התחלנו בראשון בבוקר בראש הנקרה, עם תצפית נהדרת על האזור, ירידה ברכבל (הלוך חזור – 48 שקלים למבוגר, 38 שקלים לילדים בני שלוש עד 18) וכניסה לנקרות המרשימות, בהן ביקרתי אולי לפני 30 שנה, כשהייתי תלמיד ביסודי. איך אפשר בלי לקחת רכב חשמלי (31 שקל לאדם ברכב), לנסוע דרומה לחוף בצת, לטפול את הרגליים בים הנהדר, ואז להיזכר שחייבים להחזיר את הרכב החשמלי עד 12:05.

טוב, אז החזרנו את רכב, עלינו חזרה עם הרכבל, נכנסנו לאוטו והתמזרחנו (מלשון פנינו מזרחה) לכיוון קריית שמונה (כולל עצירה במסעדה שלא הותירה עלינו רושם רב מדי, ולאחר מכן עצירה בקופת חולים מכבי בקריית שמונה שם הזמנו חדר במלון מטיילים וילג' הסמוך לקיבוץ שדה נחמיה.

נחתנו במלון, זרקנו את התיקים בחדר, ותוך ארבע דקות בערך כבר היינו בבריכה הנהדרת. אחרי שעתיים יצאנו, חזרנו לחדר המרווח, התקלחנו וקפצתי לקריית שמונה לעשות קניות לארוחת ערב.

ביום שני החלטנו לגוון ולהישאר כל היום בבריכה. החלטה מבריקה אני חייב להודות. במהלך היום שדרגנו את הגיוון עם קפיצה לנחל הירדן שזורם בסמוך. היה קר ומדהים.

ביום שלישי החלטנו להזרים את עצמנו לאטרקציה רטובה נוספת: שייט על הירדן, שם חברות רבות מפעילות שייט קייקים וסירות. אנחנו נסענו לאבוקיאק, מרחק של כ-40 דקות נסיעה מהמלון, כדי לעלות על קיאק וליהנות משיט במסלול רגוע ובלי תו ירוק. כבר יתרון.

אבוקיאק ממוקם בשמורת פארק הירדן. מסלול השייט המשפחתי באבוקיאק (55 שקלים לילד בין 3.5 עד 10, 65 שקל למבוגר) מתחיל בנהר הירדן ומסתיים רגע לפני שהנחל מתחבר לכנרת. האווירה הקסומה במקום לא הופרעה גם כשמדי פעם נתקלים במסכות או בקבוקי שתיה צפים להם בנחל היפיפה. במהלך השייט ניתן לפגוש בצבי מים וחיות. אנחנו לא נתקלנו בהם, אבל כן חזינו בפרות דשנות מתמוגגות להן בשולי הנחל, ומיקה שלנו שמחה מהמפגש הזה. השייט ערך כשעה בערך, עד לנקודת הסיום קצת אחרי גשר אריק, ומשם אוטובוס החזיר אותנו למקום.

שטים ונחים | צילום: אלכס כץ
שטים ונחים | צילום: אלכס כץ

באבוקיאק יש גם מסלול סוואנה (200 שקלים, הכניסה רק מגיל 8) שמתחיל בגשר אריק משם יוצאים באמצעות קיאקים לכיוון הכנרת אל תוך הסוואנה העבותה. המסלול שנמשך עד כשלוש שעות ומלווה במדריך מוסמך מטעם אבוקיאק. ואולם מסלול זה לא מתאים לילדה בת שלוש וחצי, ולכן נהננו ממסלול רגוע יותר.

כשסיימנו את המסלול, אוטובוס החזיר אותנו לנקודת ההתחלה, שם קנינו ארטיקים, וחזרנו למכונית. משום קפצנו לאכול בשוק האוכל באגמון מרקט, ונהנינו גם מסדנת קרקס שהמקום הציע. חזרנו למלון, ואיך לא – ישר לבריכה.

את יום רביעי החלטנו להקצות לאחד המקומות האהובים עלינו – ענק המעניינות ליד בית שאן. אחרי נסיעה של שעה וחצי, הגענו ב-10:00 בבוקר למקום, שעדיין לא היה עמוס, שכרנו רכב חשמלי והתחלנו את היום בבריכת עין שוקק, אותה לא רצינו לעזוב. בהמשך טבלנו גם בנחל שוקק ובבריכות נוספות על הדרך, החזרנו את הרכב החשמלי באיחור של כמה דקות (ובלי חיוב נוסף, כבוד). חייבים לציין: אם תגיעו לקראת הצהריים, המקום יהיה עמוס לעייפה. חשוב חשוב חשוב – להגיע מוקדם.

היה לנו שעתיים שלוש לשרוף עד למועד ההזמנה שלנו במסעדת מושבוץ האהובה עלינו במושב רמות. אז מה עושים? עוד נחל? מממ לא, נלך על שופינג. נסענו חצי שעה לערך עד למתחם החנויות של מול כנסת בצומת צמח, ותסמכו עלינו – בהחלט ידענו איך לנצל את הזמן בפרודוקטיביות. אחרי טיול וקניות, במושבוץ כבר נפלנו על פלטת הבשרים וצפינו בנוף הנהדר.

רגע לפני שחזרנו למלון, עצרנו בטיילת עמי שמתחילה משדה נחמיה ועד לקיבוץ כפר בלום. תשמעו, מדובר בטיילת ארוכה ויפהפייה לאורכו של הירדן, עם נקודות לקפיצה לנחל – למרות השלט בכניסה אליה שמבקש לא לעשות כן. מצטער חברינו מהמועצה האזורית הגליל העליון, לא יכולתי לשלוט בעצמי, וב-19:30 מצאתי את עצמי בתוך המים הקרים, מתמוגג מהרגע

אויי, נו, כבר חמישי. צריך לפנות את החדר. מה נעשה? נטביע את יגוננו בבריכה. וזה מה שעשינו. אחרי כמה שעות בריכה-מנוחה, עלינו על האוטו ופנינו דרומה. באסה.

כפר הארנבונים | צילום: אלכס כץ
כפר הארנבונים | צילום: אלכס כץ

בדרך חזרה עצרנו באטרקציה נהדרת בבית לחם הגלילית: כפר הארנבונים. באותו ערב חמישי הייתה הפנינג נהדר שכלל מעבר לליטוף ארנבוני ענק, תיש ותוכים, גם מתנפחים, דוכני אוכל, פינת יצירה, הצגות ועוד. הגענו ב-18:00, וב-21:00 כשהמקום עמד להיסגר, נאלצנו להתחנן בפני הילדה שאנחנו חייבים ללכת.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות