חינוך

שנת הלימודים תשפ"ב יצאה לדרך

ראש הממשלה, נפתלי בנט, פתח הבוקר את שנת הלימודים תשפ"ב בבית הספר המאוחד בירוחם ראש הממשלה, נפתלי בנט, פתח הבוקר את שנת הלימודים תשפ"ב בבית הספר המאוחד בירוחם

אחרי שבועות ארוכים של דיונים ומתווים שונים, הבוקר (ד') נפתחה שנת הלימודים תשפ"ב, בצל מגפת הקורונה ועם כמות המאומתים היומית הגבוהה ביותר. בעוד 2,458,000 תלמידים, מגן הילדים ועד י"ב, הגיעו אל הגנים ובתי הספר, 250,000 תלמידים נשארו בבית בשל בידודים או אחוז מחוסנים נמוך שמונע מהם להגיע פיזית אל הכתה.

בימים האחרונים חולקו בדיקות אנטיגן להורים על מנת שיוכלו לבדוק את הילדים 24 שעות לפני פתיחת השנה. במשרד החינוך וברשויות המקומיות הביאו שביעות רצון מהיענות גבוהה של 80% מכלל ההורים שהגיעו לאסוף את הערכות לילדים בגילאי 3-16, מתוך מטרה לצמצם מראש חשיפה אל מאומתי קורונה. צוותי החינוך אספו הבוקר את אישורי ההורים על תוצאה שלילית בבדיקה.

לא רק הילדים נבדקים, גם המורים שלא התחסנו. על פי הערכות מדובר בכ- 37,000 אנשי חינוך שאינם מעוניינים להתחסן. במשרד החינוך מתנים את הגעתם אל הכיתות בהצגת בדיקה שלילית פעמיים בשבוע. בית הספר האנטרופוסי "שדמה" ברחובות נסגר בשל העובדה כי צוות ההוראה מסרב להתחסן ואף להיבדק. התלמידים שובצו בבתי ספר אחרים בעיר.

"לא נהסס לשנות את התוכנית ולהתאימה בהתאם למציאות המתפתחת, כי אנחנו רוצים לשמור על שגרת לימודים עד כמה שאפשר", אמרה אמש, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, בחמ"ל של משרד החינוך. "נחזק את לימודי קרוא וכתוב בכיתות א'-ב' ואת לימודי הליבה. נחזק כל השדרה הניהולית והחינוכית, ונחזק את ההיבטים הרגשיים כתשתית למידה. ילד שלא פנוי ללמידה לא יגיע להישגים – ולכן אנחנו חייבים לילדים שלנו גם את זה. "אני יודעת שלחלק מההורים יש חששות ואני גם יודעת שלא יהיה קל, אך יש לנו חובה מוסרית להחזיר את הילדים שלנו למסגרות החינוך, להחזיר את היציבות והחוסן הנפשי שלהם. אנחנו חייבים להם את זה כחברה". השרה ציינה כי "יש כ-18 אלף עובדי הוראה ועוד 18 אלף תומכי הוראה שלא חוסנו. הם יידרשו בבדיקה. אנחנו לא יודעים לומר כמה לא מוכנים להיבדק".

רה"מ בנט: "תכלה שנה ומסכיה, תחל שנה וחוויותיה"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, פתח את שנת הלימודים תשפ"ב בבית הספר המאוחד בירוחם, ביחד עם שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא-ביטון, וראש המועצה המקומית ירוחם, טל אוחנה. ראש הממשלה ושרת החינוך קיבלו את תלמידי כיתה א', שנכנסו לרחבת בית הספר בליווי טלית ותקיעת שופר, והצטרפו לשיעור הראשון של התלמידים. רה"מ שוחח עם התלמידים והסביר להם את חשיבות השמירה על הנחיות הקורונה כדי לאפשר את המשך קיום שנת הלימודים. רה"מ איחל לילדי כיתה א' שנת לימודים מוצלחת ופורייה.

"בשבילי, היום הראשון של שנת הלימודים הוא תמיד נורא מרגש. אתמול חזרתי הביתה מוקדם יחסית, סביב חצות, וכשהגעתי כבר האורות היו כבויים, אבל ראיתי את הילקוט של דוד. עברתי על הילקוט כדי לראות שהכל בסדר. הבוקר, כמו כולם, קמתי להכין את הסנדוויצ'ים. אני חושב שכולנו שמחים שהחופש הגדול סוף סוף נגמר", אמר בנט לתלמידים. "אני רוצה לברך אתכם, תלמידי בית הספר המאוחד על שם אלי כהן ז"ל, ולהגיד לכם משהו על אלי כהן, גיבור ישראל. מה שאנחנו לומדים ממנו הן שלוש מילים: 'ואהבת לרעך כמוך'. זה הכלל הגדול והחשוב ביותר בתורה – להתנהג לאחרים כמו שהיית רוצה שיתנהגו אליך. למדנו השנה שיש עוד דבר חשוב, וזה הפרנסה. לדאוג שכל עם ישראל יוכל לעבוד ולהתפרנס בכבוד, גם בעת הקורונה, כי זה דבר מקודש. אני מתחייב, כראש הממשלה, שאנחנו נמשיך לעשות מאמצי-על כדי שכל תלמידי ישראל יוכלו ללמוד. אנחנו לא יכולים להבטיח את התוצאה, אבל אנחנו יכולים להבטיח 100% מאמץ. את זה שרת החינוך, משרד הבריאות וכולנו ביחד עשינו כדי להגיע ליום הזה. לכן, אחרי שנה של זומים, שנה קשה של דהייה ובהייה מול המסכים, אני רוצה לברך אתכם, תלמידי ישראל בברכה אחת: תכלה שנה ומסכיה, תחל שנה וחוויותיה".

איך תראה שנת הלימודים תשפ"ב?

יישובים ירוקים/צהובים/כתומים: גני הילדים, הצהרונים וכיתות א'-י"ב יקיימו למידה מלאה על פי מערכת השעות הקבועה, בכל ימות השבוע.

יישובים אדומים: בגני הילדים, בכיתות א'-ד' ובצהרונים הלמידה תתנהל כרגיל. בכיתות ה'-ז' הלמידה תימשך תוך נקיטת פעולות ל"צמצום מגעים" (ביישובים כתומים ואדומים), בתי הספר יוכלו לבחור, למשל, ללמד במתכונת של קבוצות או בשטח פתוח או במתכונת אחרת. בכיתות ח'-י"ב שבהן שיעור של פחות מ-70% פטורי בידוד – מחלימים, מחוסנים או חיוביים בבדיקה סרולוגית – ילמדו התלמידים בזום. עם זאת, תלמידי ח'-י"ב בעלי תו ירוק יוכלו ללמוד במרחבים פתוחים גם ביישובים האדומים בהתאם להחלטת בית הספר.

כל הנכנסים לגני הילדים ולבתי הספר יחויבו להציג תו ירוק או תוצאת בדיקה שלילית, פרט לתלמידים. יש לציין כי רק תוצאה של בדיקה מהירה (אנטיגן) שבוצעה בתחנת בדיקה ויש לה אישור ממשרד הבריאות באמצעות אימות או ברקוד תתקבל. כמו כן, במהלך שבעת ימיו הראשונים של התלמיד בגן או בבית הספר, יתאפשר להורה ללוות את ילדו רק בשטח פתוח של הגן או בית הספר, גם אם אין לו תו ירוק או תוצאת בדיקה שלילית.

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות