רכילות

הכל היה נפלא באינסטגרם – ואז התגרשנו

ירדן הראל ועומרי שלום ירדן הראל ועומרי שלום
אחרי 12 שנות נישואין ותאומים, ירדן הראל ועומרי שלום הודיעו על פרידה. אבל הם לא לבד. הסטטיסטיקה מוכיחה שוב ושוב כי זוגות נוטים להתגרש יותר אחרי לידת הילד הראשון. למה זה קורה?
כשמצפים ומחכים לתינוק אנחנו מתכננים ומתכוננים – בדיקות, ויטמינים, תזונה, עיצוב החדר, שינוי הבית, בחירת שמות – הדבר היחיד אותו אנחנו לא מתכננים הוא איך תראה הזוגיות שלנו מכאן והלאה.
למרות השמחה הגדולה שאנחנו מרגישים אחרי שהגיע התינוק או התינוקת והפכנו מזוג למשפחה, העולם סביבנו ובתוכנו עובר סערה מהסוג שמעולם לא חווינו לפני. אנחנו ישנים פחות, עובדים פחות, מבלים פחות, שוכחים את עצמנו ואת הפרטנר שלנו כי אין לנו זמן, או כח או חשק, הכל סובב סביב דבר אחד – התינוק. מכאן, המדרון החלקלק אל אובדן הזוגיות יכול להיות מהיר במיוחד.

יותר מתח – פחות אהבה

מחקרים שונים שנעשו באירופה מראים כי הסיבה לגירושין לאחר הולדת הילד הראשון היא תוצאה של "ירידה בשביעות רצון החיים" – איך קורה שמה שהכי ציפינו לו וייחלנו לו הופך לעקב אכילס? הטיפול בתינוק בהחלט דורש משאבים רבים וגם יוצר קונפליקטים בין בני הזוג – תור מי לקום בלילה? מי ישאר עם התינוק כשהוא חולה? למה אני לא יכולה ללכת לחדר כושר? מי ישאר עם התינוק כשרוצים לצאת בערב? החופש נלקח באחת ולא מעט זוגות חווים מתח, לחץ וחרדה. אנחנו עלולים למצוא את עצמנו מוזנחים, מישניים, לא חשובים. זוגות רבים לא מציפים את הבעיות או הרגשות וגם אם כן לא יודעים כיצד להתמודד איתם.

האינטימיות הולכת לישון

מי יכול לחשוב על סקס כשהימים מבולבלים לגמרי, האנרגיה בתוך הבית משתנה ופשוט אין חשק. אינטימיות גורמת לתחושה של שייכות ואמון, אבל כשהיא לא מתקיימת הסדקים בזוגיות נוצרים. נשים רבות מדווחות אחרי לידה כי הן פשוט לא מסוגלת להסתכל על בן הזוג שלהן, משהו בריח משתנה – אולי זה ההורמונים ואולי זו האווירה המתוחה, הלחוצה ובעיקר העייפות שמתלווה לשנה הראשונה של התינוק.

חוסר שיוויון

תגידו מה שתגידו על תפקידי האמא והאבא גם בעידן הפוסט מודרני, אנחנו עדיין לא בשיוויון מוחלט (ע"ע מרב מיכאלי) – חופשת הלידה שייכת לאמא, גם אם האבא יכול לנפוש כמה ימים בבית ו"לעזור" לאמא. כן, גם בשנת 2021 העול נופל על הנשים ולא משנה אם הן עובדות מאוד קשה ומצליחות לא לפחות מבן הזוג שלהן. תפקידה המסורתי של האם בתוך המערך המשפחתי עוד לא באמת השתנה והרבה פעמים זוגות מוצאים את עצמים מושכים בחבל משני הכיוונים – וכמה כח יש לנו באמת להמשיך ולמשוך את החבל? בסוף שני הצדדים יפלו אל הקרקע.

געגוע

גברים רבים, אבל גם נשים, מעידים כי הם חשים געגוע אל "הימים הטובים ההם" – היינו צעירים, משוחררים, עשינו מה שבא לנו מבלי לתת דין וחשבון לאף אחד ולא התעסקנו בשאלות הרות גורל של מי יקנה חיתולים ומי יוצא מרשם מהרופא ילדים. הגעגוע, הרצון לשנות, להספיק אולי עוד משהו, הכמיהה אל הרווקות, אל החופש ואל השקט עלולה להוות גורם משמעותי בהחלטה על גירושין.
בשנת 2021 גירושין הם לא סוף העולם, גם אם יש לכם ילדים. גם אם עברתם טיפול זוגי. גם אם ניסיתם. לפעמים פשוט קשה מידיי להישאר ביחד ועדיף לבד, גם בשבילכם וגם בשביל הילדים. והכי חשוב לזכור, הדשא של השכן לא תמיד ירוק יותר, לפעמים זה רק פילטר באינסטגרם.
שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות