הורות

חוזרים ללימודים: איך לבחור שולחן כתיבה?

באדיבות אלוני. עיצוב: שרון דוד. צילום: שירן כרמל באדיבות אלוני. עיצוב: שרון דוד. צילום: שירן כרמל

לבן או שחור, מעץ או מתכת – שולחנות הכתיבה לחדרי הילדים עברו מהפכה של ממש בשנים האחרונות והם כבר מזמן לא משמשים רק לשיעורי בית או אחסון מחברות וספרים, אלא גם כמרכז מדיה קטן, פינת התארגנות בבוקר, מרחב לעבודות יצירה ובעיקר מאפשרים לנו לקבוע את הטון העיצובי של החדר.

שולחן כתיבה פרינסס, 1,200 שקלים | באדיבות רהיטי דורון
שולחן כתיבה פרינסס, 1,200 שקלים | באדיבות רהיטי דורון

התאמה למידה

מצד אחד הילדים שלנו גדלים בקצב מסחרר ומהצד השני אנחנו מעוניינים להעניק להם מקום נוח לשבת בו ולעבוד. מומלץ לבחור בשולחן כתיבה בעל גובה סטנדרטי של 75 ס"מ ואת ההתאמות הנדרשות לעשות באמצעות כיסא מתכוונן – כך שכאשר הילד או הילדה יושבים אל השולחן המרפקים שלהם מונחים על גבי השולחן בצורה טובה ונכונה. מה לגבי העומק? עומקם של השולחנות נעים בין 50-80 ס"מ, ככל שיש יותר עומק כך תקבלו יותר מקום להנחת החפצים על גבי השולחן באופן אידיאלי. יש לקחת בחשבון כי בעתיד בוודאי תוסיפו לשולחן הכתיבה גם מחשב, נייד או נייח, כך ששולחן עמוק יספק לכם את הצרכים בצורה טובה יותר גם בעתיד. אורכם של שולחנות כתיבה הוא בין 120-150 ס"מ, נכון שככל שהשולחן גדול יותר כך יהיה לכם יותר מקום, אך יש לקחת בחשבון כי בעתיד אולי תרצו להחליף את מיטת היחיד במיטה וחצי, לכן עדיף לתכנן מראש ולחשוב גם על עוד שנתיים ושלוש. תכנון נכון – חוסך כסף.

סט שולחן כתיבה וכוורת שי 1,890 שקלים, להשיג ברשת עצמלה | צילום: שחר פליישמן
סט שולחן כתיבה וכוורת שי 1,890 שקלים, להשיג ברשת עצמלה | צילום: שחר פליישמן

בחירת חומרים

עץ מלא, מתכת או פורמייקה – יש הבדלים בעיצוב, באסתטיקה וגם במחיר. ככל שהחומר איכותי יותר כך השולחן ישמש אתכם לאורך זמן רב יותר, בלי לזוז ולהתנדנד ובלי להתפרק. בבחירת החומרים קחו בחשבון גם את סגנון החדר. ניתן היום למצוא מגוון רחב של עיצובים ממודרנים, קלאסיים, אורבניים, נקיים ומודרניים או בעלי אופי רומנטי ובסגנון השאבי-שיק. העיצוב הוא תולדה של החומר וככזה תהיו לו השפעה על הנראות של כלל החדר.

מערכת דור | באדיבות רהיטי דורון
מערכת דור | באדיבות רהיטי דורון

איחסון

אתם יכולים לבחור בפלטת שולחן סטנדרטית עם רגליים, אך ההמלצה הגורפת היא על שילוב של מגירות. את כל הבלגן והחפצים (ויש הרבה מהם) תוכלו לאחסן בצורה נוחה במגירות וכך בסוף היום תקבלו חדר מסודר. סדר וארגון הוא אחד השלבים הראשונים בלמידה נכונה, ועל זה יעיד כל מורה. כאשר המגירות מתחת לשולחן תקבלו יותר חלל פנוי. ניתן כמובן גם להוסיף מדפים, בין אם כיחידה מובנית עם השולחן ובין אם מדפים צפים.

סרגל שולחני אופיר, להשיג ברשת עצמלה | צילום: ישראל כהן
סרגל שולחני אופיר, להשיג ברשת עצמלה | צילום: ישראל כהן
האקססוריז עושים את כל ההבדל. עיצוב פנים: קרן ניב טולדנו | צילום: עמית גושר
האקססוריז עושים את כל ההבדל. עיצוב פנים: קרן ניב טולדנו | צילום: עמית גושר

אקססוריז

כל מעצב פנים יספר לכם כי הסוד האמיתי לחדר ילדים מעוצב הוא האקססוריז, לא צריך הרבה ממנו, אבל לבחור נכון ובטעם ובהמשך אפשר לשנות, להחליף ולשדרג בהתאם לגיל של הילד או הילדה. לוח שעם, לוח מגנטים, רשת עיצוב, בחירה של מנורת שולחן, כלי מעוצב לכלי כתיבה, כל אלו ישדרגו ברגע את החלל, גם אם בחרתם בשולחן כתיבה פשוט ולבן.

לקריאה נוספת: לא על העיצוב לבדו – איך לבחור כסא מחשב לילדים?

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות