בריאות

סקר חדש קובע: שליש מהילדים מרכיבים משקפי ראייה

אילוסטרציה אילוסטרציה

מסקר שערכה רשת אירוקה, לקראת חזרה ללימודים, באמצעות חברת המחקר רושינק, עולה כי שלישי מילדי ישראל בגילאי 10-16 מרכיבים משקפי ראייה. הסקר נערך בחודש יולי 2021, סקר אינטרנטי מייצג, בקרב 502 משיבים, במדגם אקראי ארצי.

אחד הנתונים המדאיגים שעלו מהסקר מצביע על כך שכל ילד שני בישראל מבלה מול המסכים לפחות בין ארבע לשש שעות ביום. כל ילד שלישי מעל 10 שעות ביום. עוד עולה מהסקר כי ישנה מודעות רחבה לסכנות הכרוכות בזמן המסכים. מעל 65% רוב ההורים מסכימים כי זמן מסך ממושך עלול לפגוע בראייה של הילדים ולמעלה ממחצית ההורים אף מודעים לתופעת ה"אור הכחול" והנזקים שנגרמים מחשיפה לו. אם נתרגם זאת לאחוזים: נראה כי 58% אחוז מההורים שמעו בוודאות על תופעת ה"אור הכחול".

מחקרים הוכיחו שהאור הכחול מזיק לבריאות העיניים ופוגע באיכות השינה. במקרה של ילדים הדבר מחמיר שכן ילדים נוהגים להסתכל במסכים שעות רבות ולעיתים קרובות לפני השינה. שינה טובה חיונית לבריאות הילדים, ליכולת הריכוז שלהם, ולמצב הרוח.

משקפי ראייה לילדים ברשת אירוקה | יח"צ
משקפי ראייה לילדים ברשת אירוקה | יח"צ

כמה הורים מוכנים לשלם על משקפי ראייה?

הסקר, שנערך לקראת השקת קולקציית משקפי ראיה לילדים ברשת אירוקה, המתרחבת גם לגילאי 10-16, בדק כמה הורים מוכנים לשלם עבור משקפי ראייה. על פי הנתונים שנמצאו כל הורה רביעי מוכן להשקיע יותר מ- 600 שקלים במשקפי ראייה עבור הילד שלו, וכ- 13% מההורים מוכנים להשקיע אף יותר.

לרגל השקת הקולקציה החדשה באירוקה מציעים את כל משקפי הראייה לילדים במבצע של 2 זוגות ב- 390 שקלים.

"לקחנו את דגמי משקפי הראייה האופנתיים והנמכרים ביותר בקולקציית המבוגרים באירוקה וייצרנו אותם במידות של ילדים, כדי לאפשר גם לילדים להראות מעודכנים ואופנתיים", אומרת לי אפיק, מנכ"ל רשת אירוקה. "בקולקציה דגמי מתכת עדכניים בגווני כסף, זהב נוד וורוד וכן גווני ג'ינס, בעיצובים שונים, עגולים, אליפסה משושה ועוד. משקפי ראיה הם אביזר אופנה לכל דבר, הם נמצאים במרכז הפנים שלנו והתאמה מושלמת קריטית לניראות למצב הרוח ולבטחון העצמי של הילדים שלנו"

כדי להתמודד עם נזקי האור הכחול, מציעה רשת אירוקה, את עדשות דיפנדר המצמצמות את נזקי האור הכחול. דיפנדר היא עדשה ייחודית מסוגה, המצמצמת משמעותית את נזקי הקרינה שמייצר האור הכחול ומונעת נזק בריאותי עצום לראייה. החסימה אינה מתבצעת ע"י ציפוי חיצוני לעומת עדשות אחרות. האור כחול נחסם בתוך חומר הגלם ממנו מיוצרת העדשה כך שהחסימה הינה איכותי ביותר.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות