בריאות

כל מה שצריך לדעת על הבדיקות הסרולוגיות לילדים

אילוסטרציה אילוסטרציה

לקראת פתיחת שנת הלימודים ב-1.9.2021, משרד החינוך, פיקוד העורף, משרד הבריאות והרשויות המקומיות, מקיימים מבצע ארצי לביצוע בדיקות סרולוגיות מהירות ללא עלות לילדים בגיל 12-3. המבצע שהחל הבוקר (א') יתקיים בתאריכים 22.08.2021-02.09.2021 בכל רחבי הארץ.

הבדיקות ייערכו לילדים בגיל 12-3, שלא אובחנו עד כה כחולים ולא הוגדרו כמחלימים בעבר. הבדיקה פשוטה וקצרה ומעניקה לילדים שהחלימו מנגיף הקורונה תעודת מחלים הפוטרת אותם מבידוד בשל חשיפה לחולה מאומת, ויכולת להנפיק את "התו הירוק" לצורך כניסה למקומות הפועלים במתווה "התו הירוק".

מהי בדיקה סרולוגית?

בדיקות סרולוגיות מאפשרות לאתר נוגדים לנגיף הקורונה וכך לדעת בסבירות גבוהה האם הנבדק נחשף לנגיף והחלים. הבדיקה הסרולוגית לא נועדה לאתר חולים פעילים, אלא אנשים הנושאים בדמם רמת נוגדנים גבוהה מספיק.

רבים ביצעו במהלך השנה האחרונה בדיקות סרולוגיות במטרה לבדוק האם חלו והחלימו מנגיף הקורונה, לעיתים תוך הוצאת סכומי כסף לא מבוטלים. כעת, במסגרת המבצע המיוחד, כל ילד יכול להיבדק ללא עלות. באופן זה, הורים יכולים לוודא האם ילדיהם מחוסנים באופן טבעי לנגיף קורונה. בהתאם להערכות של אנשי המקצוע, אחוזים ניכרים של ילדים עברו את המחלה ללא תסמינים כלל וכעת הם מחוסנים ומוגנים מפני נגיף הקורונה.

איך מתבצעת הבדיקה?

מדובר בבדיקה פשוטה וקצרה שמתבצעת באמצעות דקירה קלה באצבע ואיסוף טיפות הדם. התוצאות מתקבלות בתוך רבע שעה. יש להגיע למתחם הבדיקות בליווי הורה או אפוטרופוס. יש להגיע עם תעודת זהות או עם רישיון נהיגה וספח של תעודת הזהות בו מפורטים פרטי הילדים. לא נדרש שיוך לקופת חולים.

קבלת התוצאות

התוצאה מתקבלת בהודעה כתובה לנייד, מוזנת לאפליקציית רמזור של משרד הבריאות, ומופיעה בתיק האישי בקופת החולים. אם נמצאים נוגדנים בבדיקה, לא משנה מה רמתם – המשמעות היא שהנבדק נחשף לנגיף וחלה בקורונה, ולכן זכאי לתעודת מחלים. אם לא נמצאים נוגדים המשמעות היא שאין עדות לנוכחות קודמת של מחלת הקורונה בגוף.

היכן נבדקים?

מתחמי הבדיקות פועלים בשעות אחר הצהריים והערב ברחבי הארץ מיום ראשון, 22.8.2021, עד ל-2.9.2021. מיקום מתחמי הבדיקות ושעות הפעילות מפורט במפה. בנוסף, ניתן לפנות למוקד הרשות המקומית, כדי לקבל מידע באשר למיקום מתחמי הבדיקות ושעות הפעילות. חלק מהרשויות כבר פרסמו באתרים וברשתות החברתיות את מיקום תחנות הבדיקה ושעות הפעילות בהן.

חפשו במפה את מתחם הבדיקות הסמוך לביתכם

איך להכין את הילדים לבדיקה?

הבדיקה הסרולוגית עלולה להפחיד את הילדים. חשוב לערוך שיחה מוקדמת עם ילדים מעל גיל 4. זהו גיל בו הילדים כבר מספיק גדולים כדי להבין כי הבדיקה נועדה לעזור לנו. בשיחה, חשוב להדגיש בפני הילדים שהבדיקה לא לוקחת יותר מחמש שניות. מומלץ להושיב את הילדים על רגלי ההורה ואפשר (ואפילו כדאי) לחבק אותם.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות