בריאות, חינוך

נחתם הצו שמאפשר חיסוני קורונה בבתי הספר

אילוסטרציה אילוסטרציה

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, חתם היום (ד') חתם בצהריים על הצו שמותיר חיסוני קורונה בבתי הספר. לפי הצו, על בתי הספר להקצות שטח ייעודי בו ניתן יהיה להקים עמדת חיסונים. בתי הספר ירכזו את אישורי ההורים למתן החיסון וימסרו אותם לצוותי הרפואה שבמקום.

הצו נחתם למרות התנגדותה של שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון, לאפשר לחסן בבתי הספר, אך מאחר והנושא אינו בסמכותה אלא בסמכותו של שר הבריאות, ניצן הורוביץ.

החלטה זו, באה בהמשך להחלטה על מתווה לימודים החדש, אשר לפיו, כיתות ח' ומעלה בישובים אדומים ששיעור ההתחסנות בהם נמוך מ- 70% יאלצו לעבור וללמוד בזום. מנהלים ברחבי הארץ יצאו כנגד המתווה שיוצר לחץ נפשי בקרב התלמידים וההורים ועלול לגרום לפערים חינוכיים בהמשך.

מי יחסן את הילדים?

השאלה הגדולה כרגע הוא מי יהיה הגורם הרפואי שיחסן את הילדים בבתי הספר. פתיחת שנת הלימודים, במידה והדבר לא ישתנה לנוכח תחלואת הקורונה, היא בעוד כשבועיים, וכרגע, אף גורם רפואי לא קיבל פנייה להקמת עמדות חיסון. ייתכן ומשרד הבריאות יבחר בגורם פרטי, אך נכון לעכשיו עוד אין החלטה כיצד הצו יוחל בפועל על מאות בתי ספר ברחבי הארץ.

לצד זאת, נראה כי בימים האחרונים נרשמה עלייה קלה בכמות המתחסנים בגילאי 12-18, אך עדיין מדובר במספרים קטנים ולא משמעותיים. ייתכן וההחלטה של משרד הבריאות להצבת מתחמי חיסון בתוך בתי הספר תביא לעלייה בשיעור המתחסנים בגילאי 12-18 עוד טרם פתיחת שנת הלימודים.

הסתדרות המורים: "התעלמות הממשלה מגני הילדים – הפקרות לשמה"

על בדיקה מהירה במד"א בערי המרכז תשלמו

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות