הורות

רגע לפני החזרה לבית הספר: כך תעצבו את חדרי הילדים

באדיבות גולדשטיין גלרי טפטים באדיבות גולדשטיין גלרי טפטים

מכירים ילד בעולם שלא ישמח לקבל חדר משודרג מהחלומות? גם אנחנו לא. עכשיו, כשאנחנו בפתחה של תקופה שכולה בסימן התחלות (כן כן, גם ראש השנה כבר ממתין לנו מעבר לפינה) זהו הזמן האולטימטיבי ליצור עבור הילדים.

אנחנו עומדים בפתחה של תקופה שכולה בסימן התחלות וכמידי שנה התקופה שלפני החזרה לשגרת הלימודים, וראש השנה נתפסים כזמן חלל פרקטי, מגונן ומעוצב להפליא העונה על הצרכים, החלומות והמאווים שלהם ולא פחות חשוב, קלאסי, כזה שיתאים להם גם בשנים הבאות.

עיצוב פנים: קרן גנס | צילום: אסף פינצוק
עיצוב פנים: קרן גנס | צילום: אסף פינצוק
עיצוב פנים: קרן גנס | צילום: אסף פינצוק
עיצוב פנים: קרן גנס | צילום: אסף פינצוק

 

נתחיל בחדשות הטובות: אם גם אתם מאסתם בחדרים מלאים בסממנים ילדותיים וצבעוניות מגדרית, בוודאי תשמחו לשמוע שהמגמה כיום דוגלת ביצירת מעטפת בוגרת וורסטילית, כזאת שתתאים עבור הילדים לטווח רחב של שנים. הסגנון הסקנדינבי, שכבר מזמן שולט בממלכת הבוגרים, מכה שורשים גם בחדרי הילדים. הצבעוניות השולטת ברבים מהם מפתיעה ומתבססת על שחור, לבן ומעט נגיעות פסטליות ובדוגמאות גיאומטריות נקיות וציורים נאיבים – מאפיינים נוספים של המגמה הנורדית. את ההוויה הילדותית ומשובבת הלב בוחרים רבים ליצור דווקא על ידי שילוב רהיטים שתוכננו ונבנו בהשראת משחקי ילדים, אוהלי טיפי ופריטים נוספים. המעטפת הנקיה ממשיכה גם בדמותם של פרטי טקסטיל בהירים, נטולי קישוטים כדוגמת וילונות פשתן וכן מצעים וכריות נוי בעלי דוגמאות גיאומטריות קלילות ומעודנות.

עיצוב פנים: קרן גנס | צילום: אסף פינצוק
עיצוב פנים: קרן גנס | צילום: אסף פינצוק

בתוך כך, קולם של הילדים מהווה חלק חשוב בתכנון ובניית עיצוב החלל. תהליך התכנון נפתח בשיח ובהבנת הצרכים, הרצונות והפנטזיות של הצעיר. זוהי הדרך שלנו לקבוע את סכמת הצבעים ופלטת החומרים שתאפיין את החלל. אם בגילאים המאוד צעירים עדיין נראה נטייה לכיוון צבעוניות מגדרית, בסביבות גילאי ה-12 אנחנו רואים פתיחות גדולה יותר ועל-מגדרית ועל כן העיצוב נוטה לכיוון היוניסקס. בכל מקרה, מערך התכנון צריך להתכוונן מראש כמה שנים קדימה, אפילו עשור, כך שלא נצטרך להחליף ולשנות את התשתיות כאשר נחליט לשנות את מערך הריהוט בחלל. חשוב לתכנן מראש את נקודת החשמל והתקשורת ולהקצות מקום לפינת עבודה שבשנים הראשונות תשמש עבורם כפינת יצירה ולאחר מכן כעמדת לימודים. זוהי גם ההזדמנות לתכנן עבורם אזור אירוח או להקצות מקום למיטת חבר וכן אזורי אחסון פרקטים ויצירתיים כמו אִצְטַבָּה מעל המיטה וכדומה.

אדריכלות ועיצוב: שירלי דן | צילום: שי אדם
אדריכלות ועיצוב: שירלי דן | צילום: שי אדם
באדיבות גולדשטיין גלרי טפטים | יח"צ
באדיבות גולדשטיין גלרי טפטים | יח"צ

חיפויי הקיר, או כמו שאת מכירים אותם – הטפטים, הפכו בשנים האחרונות לפריט חשוב ומרכזי בעיצוב הבתים ועל אחת כמה וכמה בחדרי ילדים שם נרצה לייצר אווירה ייחודית. לדברי שרית גולדשטיין, מנהלת השיווק של 'גולדשטיין גלרי טפט חיפויי הקיר יכולים בהחלט לקבוע או לשנות את מראה החלל וכן לגבש את הקונספט, במחיר יחסית סביר ובאופן שקל להחליף ולשנות אחת לכמה שנים כשרוצים לחדש ולרענן: "במרבית הבתים בישראל המגמה היא לבחור בריהוט קלאסי, כזה שילווה את הילדים במשך שנים, בעוד שבגזרת חיפויי הקיר הכל מותר וקביל. חדרי הילדים הם באופן טבעי דינמיים ונוטים להתבלות מהר יותר מחללים אחרים לכן הדרישה היא לחיפויי קיר עמידים וקלים לניקוי. אחד הפתרונות שהתחום מציע וצובר תאוצה הם חיפויי קיר של 'לוח וגיר' המותקנים בשליש התחתון של הקיר על גבם ניתן להביע רגשות על ידי גירים וצבעים, למחוק ולהשתמש שוב מתי שרק מתחשק".

עיצוב: אריאלה עזריה ברקוביץ | צילום: אלעד גונן
עיצוב: אריאלה עזריה ברקוביץ | צילום: אלעד גונן

לשיטתה של גולדשטיין, בחדרי הילדים יש הרבה פחות הגדרות או חוקים. לצד חדרים יחסית ניטרליים ובוגרים אנחנו עדיין רואים הרבה משפחות שבוחרות בחיפויי קיר מלאי חיים שיש שיגדירו כילדותיים. גם ההורים וגם הילדים רואים בחדרים הללו מקום מפלט, מעין ממלכה שהיא רק שלהם וכפועל יוצא גם העיצוב הוא שונה. קירות החדר מהווים כר נרחב על גבו ניתן להגשים חלומות, להמחיש אהבות ותחביבים וכל זה עם שפע של פאטרנים, דוגמאות וצבעים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות