הורות

אבא עושה קוקיות: הספר ששובר את חוקי המגדר

אבא עושה קוקיות. ספר ילדים מאת כרמי חוסטצקי משיח אבא עושה קוקיות. ספר ילדים מאת כרמי חוסטצקי משיח

"אִמָּא נִפְרְדָה בְּחִבּוּקִים וּבִנְשִׁיקוֹת מֵאַבָּא וּמֵרוֹנָה, וְרוֹנָה אָמְרָה: "אִמָּא, שָׁכַחְתְּ לְלַמֵּד אֶת אַבָּא לַעֲשׂוֹת קוּקִיּוֹת!"

כֻּלָּם שָׁתְקוּ.

אַבָּא שָׁתַק.

אִמָּא סִדְּרָה אֶת הַפּוֹנִי שֶׁלָּהּ… וְשָׁתְקָה.

וְרוֹנָה הִבִּיטָה בִּקְצוֹת הַנַּעֲלַיִם שֶׁלָּהּ וְ… שָׁתְקָה.

 "אַתְּ צוֹדֶקֶת רוֹנָה," אָמְרָה לְבַסּוֹף אִמָּא, "אֲבָל אֲנִי בְּטוּחָה שֶׁאַתֶּם מְסֻגָּלִים לְהִסְתַּדֵּר וְתַצְלִיחוּ לַעֲשׂוֹת קוּקִיּוֹת בְּדִיּוּק כָּמוֹנִי."

 

"אבא עושה קוקיות" ספר ילדים חדש (הוצאת רימונים) מאת כרמי חוסטצקי משיח, ובאיורים המקסימים של אליאנה רוזנצוויג, מספר על רונה שאוהבת את הקוקיות שלה ואבא שנשארו לבד בבית כי אמא נסעה לפריז לנסיעת עבודה. מי יעשה לרונה את הקוקיות? לאבא לקח קצת זמן, אבל בסוף הוא למד והצליח, ממש כמו אמא ומבלי שתהייה לו תעודה של ספר או מעצב שיער.

אבא עושה קוקיות. ספר ילדים מאת כרמי חוסטצקי משיח | הוצאת רימונים
אבא עושה קוקיות. ספר ילדים מאת כרמי חוסטצקי משיח | הוצאת רימונים

כמה נעים לאחוז בידיים ספר ילדים שמנסה לשבור מעט את המוסכמות הקבועות. האבא במטבח מבשל, האמא נוסעת לעסקים. אין כאן שום דבר שהוא לא מן המציאות היומיומית של כל אחד ואחת מהילדים שלנו, והנה, הגיע העת בה גם ספרות הילדים הישראלית משתנה בהתאם למציאות ומתחילה לחלחל פנימה, אל הילדים שלנו וגם אלינו, המבוגרים. ב"אבא עושה קוקיות" לוקחים את אותו רגע פשוט, של קליעת צמה, ומעצימים אותו. ואבא של רונה הוא בוודאי לא האבא היחיד שעושה קוקיות, קחו לדוגמא את דיוויד בקהאם שדואג לטפח את שיער ראשה של בתו הצעירה.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by David Beckham (@davidbeckham)

גיבורת הספר, רונה, היא ילדה מלאת ביטחון, המלמדת את חבריה בגן, את הקוראות והקוראים וגם את הוריה – איך הופכים אתגר יומיומי למקור של חוזק וייחודיות ואיך אמונה עצמית ואופטימיות מנצחים כל התמודדות. בדרך היא גם משחקת בקוביות, מכוניות, יש לה מכנסיים והיא עדיין אוהבת את הקוקיות שלה. את הספר חותם גם מדריך קצרצר ומאויר לעשיית קוקיות, למקרה שתרצו ללמוד.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות