חינוך

6 דרכים בהם ילדים יכולים לשמור על הסביבה

אילוסטרציה אילוסטרציה

ההתחממות הגלובלית משפיעה על החיים שלנו כאן ועכשיו, אבל גם בעתיד. האו"ם פרסם בשבוע שעבר את דו"ח האקלים שהעביר אזהרות חמורות על האופן שבו שינויי האקלים הנגרמים על ידי בני אדם משפיעים על כדור הארץ וכיצד הם עלולים לפגוע בכדור הארץ מה אפשר לעשות ואיך גם ילדים יכולים לקחת חלק בשמירה על הסביבה?

דברו על זה

קיימות, אקולוגיה ושמירה על הסביבה הן לא סתם מילים, הן יכולות להפוך לאורח חיים. דברו עם הילדים שלכם על הכדור שלנו, יש לנו רק אחד כזה ואנחנו חייבים לשמור עליו. הסבירו להם מה זה עץ ומה תפקידו, לאן הולך הזבל ואיך אפשר לצמצם את כמותו, מה אפשר למחזר ואיך. אם תנהגו בצורה אקולוגית בבית, הילדים שלכם יחקו אתכם ויגדלו להיות מבוגרים בעלי מודעות סביבתית.

מחזרו את זה

שמירה על הסביבה מתחילה בבית. הפרידו את הזבל שלכם, פח ירוק, פח כתום ופח כחול. ילדים אוהבים לעזור והם יאהבו במיוחד לקחת חלק בזריקה של בקבוקי הפלסטיק למיכל הנכון. אפשר למחזר עוד דברים, ולא רק זבל:

  • העבירו בגדים בין חברים, זה גם חסכון כספי וגם חסכון אקולוגי.
  • אותו דבר אפשר גם עם צעצועים וספרים.

אל תקנו את זה

כלכלה ואקולוגיה הם שני דברים שהולכים ביחד. לפני כל רכישה שאלו את הילד או הילדה אם הם באמת צריכים את זה. עוד צעצוע? עוד משהו בעטיפת פלסטיק מרשרשת? צרכנות השפע הפכה את הכדור שלנו לעמוס בתעשיות פלסטיק מזהמות – אנחנו לא חייבים לקנות הכל ולצרוך מהכל – רק מה שצריך.

נוח, מעוצב ואקולוגי. אילוסטרציה | צילום: envato
נוח, מעוצב ואקולוגי. אילוסטרציה | צילום: envato

 

עוברים לרב פעמי

למדו את הילדים שלכם על היתרונות השימוש בכלים רב פעמיים. את האוכל לגן או לבית הספר אפשר לשים בקופסה ולא בשקית. את בקבוק המים מפלסטיק החליפו בבקבוק נירוסטה רב פעמי. כן, גם אתם ההורים, למים שלכם יהיה בדיוק אותו הטעם אם תזנחו את בקבוקי הפלסטיק.

נוסעים בתחבורה ציבורית או הולכים ברגל

לא לכל מקום צריך להניע את הרכב. הליכה ברגל או נסיעה בתחבורה ציבורית הן גם טובות לבריאות וגם מפחיתות את זיהום האוויר. בינינו, אין דבר יותר נחמד לילדים מנסיעה באוטובוס, זה תמיד מלהיב.

סוגרים את הברז ומכבים את האור

שתי פעולות קטנות שמשפיעות מאוד. חבל על כל טיפה, זוכרים? חיסכון במים שומר על הסביבה – את ברז המים אפשר לסגור כשמצחצחים שיניים (ואפשר גם לעבור למקלחת במקום אמבטיה). לילדים, וגם לחלק מהמבוגרים, יש נטייה להשאיר מכשירי חשמל פתוחים גם כשאין בהם שימוש או את האור דלוק. במדינת ישראל החמה ברוב שעות היום יש שמש, כך שאור טבעי מבטל לחלוטין את הצורך במנורת החשמל. יצאתם מהחדר? תכבו את האור.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות