הורות

חדר משלי: איך להתאים מיטת נוער למתבגרים

עמינח מיטה וחצי אני וואי עמינח מיטה וחצי אני וואי

חדרם של בני הנוער הוא בהחלט מבצרם. הם משתמשים בו לשינה, ללמידה, לאירוח, לפנאי ולבילוי ונמצאים בו כמעט בכל השעות בהן הם בבית. במיוחד בשנת הקורונה בה השעות המצטברות בחדר צברה שיאים. לכן החדר שלהם עולה בהרבה על סך חלקיו – ארבעה קירות וריהוט: הוא משקף את אופיים, עיסוקיהם וחלומותיהם, וחשוב לעצב אותו בצורה שתתאים להם ותייחד אותם.

שנות ההתבגרות מביאות איתן שינויים טבעיים בסגנון הלבוש, בטעמי המוזיקה ובסוג הבילוי, וכמובן – גם בעיצוב חדר השינה, שהופך למפלט של המתבגר. על התמונות והאביזרים שבן או בת העשרה יחליטו לתלות על הקירות אולי לא תהיה לכם השפעה, אבל כן אפשר לבחור יחד איתם מיטת נוער טובה, שתתרום לשינה רציפה ואיכותית – משהו שהם מאוד אוהבים לעשות בגיל הזה. בדקנו עם המומחים של עמינח מה הכי חשוב כשבוחרים מיטה לחדר של בני נוער.

עמינח מיטה זוגית לנוער אגו | צילום: שי אדם
עמינח מיטה זוגית לנוער אגו | צילום: שי אדם

ריהוט בסיסי ואיכותי

נקודת הפתיחה תהיה תמיד ריהוט בסיס איכותי: בני נוער דינאמיים והפכפכים, והם אוהבים לשנות, להחליף ולרענן. ממומחי עמינח ממליצים על ריהוט בסיסי, איכותי וקבוע, הכולל מיטה גדולה (מיטה וחצי או מיטה זוגית – מומלץ לקנות את המיטה הגדולה ביותר שלא תחסום ותחנוק את החדר) וארון בגדים גדול. ישנם מתבגרים שירצו שולחן כתיבה בחדרם, וישנם בני נוער שמעולם לא ישבו ליד שולחן, וכנראה לא יתחילו עכשיו. מעבר לכך, מומלץ לעצב את החדר בהתאם לאופיו ולרצונותיו של המתבגר או המתבגרת, תוך שימוש בצבעים, אבזור, חפצי נוי וקישוטי קיר – כאלה שניתן להחליף ולשנות בקלות כשרוצים לגוון.

עיצוב לצד נוחות

המיטה היא חלק בלתי נפרד מעיצוב חדר השינה. כדאי לבחור במיטת נוער, שתשתלב עם העיצוב הכולל של החדר ותוסיף לו ממד של צבעוניות מזמינה. מיטת נוער צריכה להיות מעוצבת בסגנון צעיר ועכשווי, אך גם לספק תמיכה מקסימלית ונוחות מרבית. זאת, תוך התאמה מושלמת למבנה הגוף המשתנה, שנמצא עדיין בשלבי התפתחות וגדילה.

עמינח דגם זואי | יח"צ
עמינח דגם זואי | יח"צ

להתכוונן לצרכים

המיטה משמשת את בני הנוער מלבד לשינה גם לצורכי לימוד וצפייה בטלוויזיה. מיטה מתכווננת, המצוידת במנגנון חשמלי, מאפשרת הרמה והורדה של אזור הראש והגב בקלות, בלי לצאת מהמיטה. אזור הראש מקבל תמיכה ממוקדת, ששומרת על הצוואר ומונעת כאבים מיותרים. גם בריא וגם מפנק. חשוב לזכור שהנערים ונערות נמצאים עדיין בתקופת גדילה. כשבוחרים גודל של מזרן צריף לחשוב קדימה ולהחליט מה יתאים גם בעוד שנתיים או שלוש. מזרון גדול מספיק יתאים לגובה ולמשקל של המתבגר ויאפשר לנוע בנוחות ובחופשיות במהלך הלילה.

פרקטיות

מיטה רב שימושית תאפשר לנצל היטב את מיטת הנוער, שהיא רהיט שתופס בדרך כלל נתח נכבד מהחדר. כדאי לבחור מיטה גבוהה, שתאפשר איחסון מתחתיה וכן מיטה שנפתחת לצורכי אירוח. כך, כשיבואו חברים לישון, לא צריך יהיה לסחוב מזרנים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות