הורות

גז קצפות: מה אתם יודעים על החומר המסוכן הזה?

גז קצפות גז קצפות

בתחילת החודש תפסה המשטרה כ- 20 טון של גז קצפות שהיה אמור לשמש בני נוער ואמש (יום א') נקראו לוחמי יס״מ ביחד עם פקחני הנוער של משטרת ישראל מרחב אילת לטפל באירועי השתוללות של נערים בשלושה בתי מלון ברחבי העיר.

באחד מבתי המלון בעיר דיווחו לשוטרים על השלכת מיכלי גז קצפות. הכוחות הגיעו למקום ומצאו בחלק מהחדרים בני נוער אשר ברשותם עשרות מיכלים של גז קצפות ובקבוקי אלכוהול רבים. הכוחות החרימו את מיכלי גז הקצפות ושפכו את האלכוהול מהבקבוקים. בהמשך, יצרו השוטרים קשר עם ההורים ודיווחו אודות האירוע.

משם עברו הכוחות לעוד בית מלון בו נמצאו גם כן נערים אשר ברשותם עשרות מיכל גז קצפות. אך כאן הערב לא נגמר, הכוחות המשיכו לעוד בית מלון בעקבות קריאה שהתקבלה על קטין שברשותו סמים ועשרות מיכלי גז קצפות.

גז קצפות באילת | צילום: דוברות המשטרה
גז קצפות באילת | צילום: דוברות המשטרה

הסכנות של גז קצפות

גז קצפות נשמע אולי כמשהו ידידותי ולא מסוכן, למעשה מדובר בגז שנועד לשימוש במיכלי הקצפה בקונדיטוריות, אך אין בגז הזה שום דבר תמים.

במשרד הבריאות מסבירים כי  החמצן הדו חנקני של גז הקצפות, הוא גם סם מסיבות פופולרי, ממש כמו שהיה עם גז המזגנים עד לפני כמה שנים בקרב בני נוער. שאיפה של הגז תרום בתחילה לתחושה של שלווה, רוגע ואופוריה, אך גם גורמת לאיבוד שליטה, צחוק בלתי נשלט, פגיעה בהכרה, איבוד קואורדינציה, טשטוש ראייה, סחרחורת, איבוד זיכרון, וצפצופים באוזניים

המשתמשים שואפים אותו ישירות מתוך המיכלית או מעבירים אותו לבלונים. בצריכה מוגברת של הגז הוא עלול לגרום להזיות חזקות וחשוב לדעת שמדובר בחומר ששימוש בו עלול לסכן את בריאות וחיי המשתמשים בו. שימוש בגז עשוי להביא לצניחה מהירה בלחץ הדם, שיכולה לגרום לעילפון ולפגיעה בלב ולהביא אף להתקפי לב ולמוות פתאומי. צריכה מרובה וקבועה תגרום להתמכרות לחומר ולפגיעה במערכת העצבים והחיסון של הגוף.

שימוש בגז הקצפות עולה בשנים האחרונות באופן מדאיג, ואת מיכלי הגז אפשר למצוא היום כמעט בכל מסיבה, מועדון או פארק וזאת בשל העובדה כי קל מאוד להשיג את החומר. בעוד מיכלי הגז הגדולים מיועדים לשימוש רפואי בלבד, את בלוני הגז הקטנים ניתן לרכוש באופן פשוט באתרי האינטרנט השונים.

בני הנוער וצעירים אינם מבינים או מודעים לעובדה כי מדובר חומר שעלול להיות קטלני, ומבלי שהם שמים לב הם עלולים להתמכר אליו.

בכל חשש של פגיעה משימוש ב-"גז קצפת", אין להסס. יש לחייג באופן מידי למגן דו אדום (101) לקבלת עזרה רפואית.

התמסטלות לצד מסיכות: עשרות מיכלי גז קצפות ואלכוהול הוחרמו לבני נוער באילת

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות