כלכלה

חוזרים ללימודים: איך להוזיל את סל הקניות?

אילוסטרציה אילוסטרציה

עוד לא בטוח אם שנת הלימודים תיפתח כסדרה, למרות הבטחותיה של שרת החינוך, יחד עם זאת, ההכנות לחזרה אל בית הספר כבר ממש בעיצומן. רגע לפני שאתם מסתערים על החנויות, מגרדים את כרטיס האשראי וצדים אחר טושים, עפרונות, מחדדים ומחברות, עצרו רגע. תנשמו. תרגיעו את הילדים שכבר ממלאים את העגלה עד אין סוף, וחשבו מסלול מחדש.

עושים סדר במגירות

זוכרים את הסטוקים של הטושים והמחברות שקניתם בשנה שעברה? זה הזמן לחפש איפה שמתם אותם. כולנו מאפסנים מכשירי כתיבה ואם תבדקו את כל המגירות בבית תגלו שיש לכם לפחות 4 זוגות מספריים ועוד איזו חבילת צבעי פנדה שלא פתחתם מעולם. בדקו מה עובד, מה טוב ומה לא מתאים או לא תקין.

ילקוט אחד טוב לשנתיים (ואפילו שלוש)

מי אמר שצריך לקנות ילקוט חדש בכל שנה? אם בשנה שעברה השקעתם בילקוט ממותג ויקר, תנקו אותו, סדרו אותו והנה לכם. אם הגיע העת לרכוש ילקוט חדש חשבו מראש מה יכול להתאים לתקופת זמן ארוכה. האם אתם באמת חייבים תיק מזוודה על גלגלים? היום הילד אוהב את באטמן ומחר יעדיף פורטנייט? כדאי תמיד לבחור בילקוט עם עיצוב קלאסי ולאו דווקא טרנדי.

גם חולצת בית הספר יכולה לשמש כמה שנים

את החולצות הקצרות אפשר לרכוש במידה אחת יותר, כך גם עם הסווטשרטים. פריטי יד 2? עוד יותר טוב. החלפות עם שכנים הם דרך מעולה לקבל חולצות בית ספר במצב מצוין.

מכינים רשימת קניות

עכשיו אתם יכולים לגשת אל רשימת קניות מסודרת, ממש כמו לפני שיוצאים אל הסופרים. תזכרו – לא צריך סטוקים. העטים לא ייעלמו מהעולם והמחברות לא יתאדו – אם יחסר במהלך השנה, תשלימו. לא צריך לקנות הכל ביום אחד, תקנו רק מה שצריך.

מכינים את הילדים מראש

זהו החלק החשוב ביותר בחיסכון הכספי שלכם. מרבית הילדים נהנים לצאת אל משימת ההצטיידות כי הם אוהבים לבחור בעצמם ומרבית הילדים רוצים שתקנו להם הכל וכמה שיותר. הסבירו להם מראש שיש רשימה ויש תקציב ולא כל עיפרון חייב להיות מגניב. תנו להם לבחור פריט 1 שהם ממש לא יכולים בלעדיו, כמו קלמר ממותג, בקבוק שתייה רב פעמי מעוצב או קופסת אוכל חדשה. שאר המוצרים והאביזרים יכולים להיות פשוטים וכאלה שלא יכאב לכם הלב אם ילכו לאיבוד (והם ילכו לאיבוד…).

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות