חינוך

מעונות היום הפרטיים לשר האוצר: קודם תפצה אחר כך תסגור

אילוסטרציה אילוסטרציה

השמועות על סגר בתחילת חודש ספטמבר ודחיית פתיחת שנת הלימודים מעלה חששות כבדים על בעלי הגנים הפרטיים. הבוקר, הוציאה התאחדות מעונות היום הפרטיים בישראל (גילאי לידה עד שלוש) מכתב אל שר האוצר, אביגדור ליברמן, כי הם דורשים התערבות מידית ורשת ביטחון כלכלית עבור מפעילי המעונות שכבר התחילו לקבל פניות מהורים לגבי ביטולי הרשמה.

"הסגר הקרב ובא הוא וידוא הריגה לגנים שהצליחו לשרוד את השנה האחרונה", אומרת שני כלפון, הבעלים של גן החוף בחדרה. "אם לא יהיה פיצוי בתחילתו הגנים הפרטיים ייסגרו אחד אחרי השני. אני קוראת לממשלה לדאוג לסקטור הגנים הפרטיים ולדאוג לפיצוי כבר בתחילת הסגר".

"זו חוצפה שאין כדוגמתה, התחלואה גואה, חודש אוגוסט אנשים מנסים לשרוד את כל ההוצאות הכלכליות ובקיץ כולם חוגגים בלי לדעת מה מתכננים להם המדינאים", אמר יניב בר אור, מנכ"ל התאחדות מעונות היום הפרטיים. "בעלי מעונות היום מתארגנים ורושמים ילדים והכי קל לממשלה לסגור או לדחות את שנת הלימודים. ומה יעשו מפעילי מעונות היום הפרטיים בספטמבר? הם כבר התחייבו למשכורות לצוותים המקצועיים, התחייבו לפתיחת השנה להורים ונערכו לכך ברכישת ציוד והכנת המעון לקראת השנה החדשה – מה יעשו? ממשלת שינוי – אנו דורשים שתשנו את התהליך -קודם תפצו אותנו ורק אחר כך תסגרו אותנו. אם לא יהיה פיצוי נפתח את המסגרות כרגיל בתחילת ספטמבר או שניאלץ לסגור ולהורים לא יהיה לאן לחזור".

"בימים אלו, מעונות היום הפרטיים נערכים לפתיחת שנת הלימודים תוך הוצאות כספיות מיידיות והתחייבויות
כלכליות שוטפות. במקביל, לאור חרושת השמועות על ההיתכנות להטלת סגר כולל, בעלי המעונות נתקלים בתופעה של הקפאת הרשמות ואף ביטולים (כולל ביטול תשלומים, ועצירת מקדמות). מצב זה כבר מכניס את מעונות היום הפרטיים למצוקה כלכלית קשה. במידה והמצב יחמיר לכדי סגר של ממש, מעונות רבים צפויים להיסגר לצמיתות", נכתב במכתב ששוגר אל השר. "במהלך הסגרים הקודמים, מאות מעונות יום פרטיים פשטו את הרגל, מאות משפחות איבדו את פרנסתם ואלפי הורים נותרו ללא מסגרות חינוכיות לילדיהם הפעוטים. למען יציבות מעונות היום הפרטיים ולמען הביטחון הכלכלי והתעסוקתי שלנו, אנו מבקשים ומצפים כי תבטיח רשת ביטחון כלכלית אשר תאפשר רציפות תפעולית למעונות הפרטיים".

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות