בריאות

זום על הנקה במצבי חירום ודחק: שבוע הנקה 2021 בסימן אפשריבריא

אילוסטרציה אילוסטרציה

התמודדות עם מצבי חירום ודחק הם אתגר לכל אדם, האם והתינוק חיים בעולם בו ישנם מצבי לחץ ומתח (אישי, משפחתי, לאומי וכעת עם מגפת הקורונה העולמית). מה לגבי הנקה?

לכבוד שבוע ההנקה יתקיימו מפגשים עם אחיות טיפות חלב על הנקה, חזרה לעבודה והנקה וגמילה מהנקה.

נושאי המפגשים

הנקה – בואו נדבר על זה (מפגש העוסק בכל מה שמעניין אתכם בהנקה ומאפשר מקום לשאלות בנושא)
הנקה וחזרה לעבודה
גמילה מהנקה
הצטרפות למפגשים

המפגשים פתוחים לכולם ללא תשלום, נדרש רק להירשם מראש, באתר טיפונט – מפגשי הדרכה מקוונים להורים.

 

הנקה במצב של חרדה

השנה האחרונה הציפה חרדה ופחד בקרב קהלים רבים. לא רק שהיה עלינו, ועדיין, להתמודד עם מגיפת הקורונה, אלא גם עם מצב בטחוני לא פשוט, ירידה למקלטים ושהייה בחדרי ביטחון. איך כל זה משפיע על נשים מניקות?

במצב של חרדה או פחד קיצוניים, תיתכן בהחלט האטה בזרימת החלב, אולם תגובה זו, כמו תגובות גופניות נוספות לחרדה ולחץ – היא זמנית וחולפת עד מהרה. לעומת זאת, פעולת ההנקה גורמת לייצור הורמונים מפחיתי חרדה, המרגיעים את האם והתינוק, וזאת בנוסף למגע עור-בעור שמתקיים בזמן ההנקה, התורם אף הוא להרגעת התינוק והאם.

חלב אם הוא המזון הנקי והבטוח ביותר לתינוק, גם במצבי חירום ודחק. חלב האם מותאם לתינוק מבחינה תזונתית, זמין תמיד, מגן על התינוק בפני מחלות, מגביר ומחזק את התגובה החיסונית של התינוק, תמיד בטמפרטורה הנכונה, ומסייע להפחתת המתח והחרדה של האם בזכות ההורמונים המרגיעים המופרשים בזמן ההנקה.

מה חשוב לדעת על הנקה?

ייצור החלב נמשך כל עוד ממשיכים להצמיד את התינוק לשד ולהניק.

כאשר אין ביכולתך להניק באופן זמני מומלץ לשאוב את החלב. באופן כזה תשמרי את ייצור החלב, ותמנעי גודש, חסימה בצינוריות החלב, דלקות ועוד.

בתקופת מתח וחרדה עלולה להתרחש ירידה מסוימת בתנגודת החיסונית. על כן, דווקא בתקופה זו המשך ההנקה נותן לתינוק הגנה מרבית.

פעולת ההנקה מסייעת להפרשת הורמונים מפחיתי חרדה, המרגיעים את האם והתינוק. מגע עור בעור גם הוא תורם לתחושת הביטחון והרוגע של התינוק.

הנקה היא פתרון להזנת התינוק במקומות הומים וצפופים וכן במקומות בהם תנאי ההיגיינה ירודים.

אימהות שדפוסי האכילה שלהן השתנו או שאוכלות פחות כתוצאה ממצב חירום או כתוצאה ממתח וחרדה עדיין יכולות להניק באופן תקין יעיל ומזין.

במוקד טלפוני ארצי של טיפות החלב, בשבוע ההנקה ובכל עת, ניתן לקבל תמיכה על ידי אחיות טיפת חלב, יועצות הנקה ועוד. שעות פעילות המוקד: בימי א' – ה' משעה 16:00 ועד 21:00, ביום ו' משעה 8:00 ועד 13:00. פנייה למוקד: באמצעות קול הבריאות 5400* שלוחה 9.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות