בריאות

עומס חום קיצוני: מה עושים ואיך מתמודדים?

אילוסטרציה אילוסטרציה

כמה חם הולך להיות בשבוע הקרוב? מאוד. בשבוע הקרוב הטמפרטורה תטפס למעלה לכיוון ה- 35 מעלות צלזיוס. השילוב בין העומס חום הכבד לבין הלחות הגבוהה עלולה להיות מסוכנת, בעיקר בקרב ילדים צעירים, שלא תמיד מודעים עד כמה חם להם ועלולים לשכוח לשתות מים. מה עושים? יש מספר כללי התנהגות שחשוב לנו, כהורים, לזכור.

כללים לצמצום סיכונים בעת פעילות בעומס חום

חשיפה לשמש: חשוב להימנע משהייה ממושכת בשמש. נכון, אנחנו בתקופת קורונה ותמיד מעדיפים להיות בחוץ, אך כשחם מאוד אנחנו עלולים לפגוע בגופינו. עדיף לשהות בסביבה ממוזגת בטמפרטורה של 24-22 מעלות ולפתוח חלונות ככל הניתן. אם כבר יצאתם החוצה, עדיף לעשות זאת בשעות המוקדמות של הבוקר או בשעות הערב שהשמש אינה חזקה. הקפידו ללבוש בגדים בהירים ונוחים, למרוח מקדם הגנה ולחבוש כובע.

שתיית מים: בכל פעילות גופנית יש לאפשר הפסקות תכופות לצורך התרעננות ושתיית מים. שתיית מים חשובה תמיד ובייחוד בזמן עומס חום קיצוני. מומלץ לשתות בכל חצי שעה.

פעילות גופנית: בגל החום הנוכחי עדיף להימנע מכל פעילות גופנית בחוץ.

פעילות עם מסכות: כאשר מדובר בפעילות בתוך מבנה יש לעטות מסכה כל העת (ילדים עד גיל 6 פטורים ממסיכה) ומדי פעם בפעם לדאוג לשתות מים.

איך מזהים פגיעת חום?

הסיכוי לפתח מכת חום בקרב ילדים בגילאי 0-4 הוא גבוה. מהם סימני האזהרה? פנים סמוקים, תלונות על חום, התנשמות, כאבי ראש, חום גוף גבוה, פרכוסים או אובדן הכרה.

רעיונות לבילוי עם ילדים במזג אוויר חם

העדיפו לבלות את רוב שעות היום בבית. אם הילדים הולכים לקייטנה, הקפידו לוודא שבקייטנה פועלים בהתאם להנחיות הפעילות בעומסי חום. גם אם נדמה כי משחק בבריכה הוא רעיון מצויין, מכת חום או פגיעת חום עלולה להתרחש גם שם.

אם הילדים בבית והמשחקים כבר לא מספקים את רף הגירוי שלהם, העדיפו לצאת לפעילות במקום סגור וותרו על גינת השעשועים. ניתן למצוא מגוון פעילויות במקומות סגורים, כמו בתי הקולנוע, הצגות ילדים, תערוכות או בילוי בקניונים הממוזגים גם בהם תוכלו למצוא הפעלות לילדים, רובן ללא תשלום.

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות