הורות

איפה אנה פרנק: פסטיבל הקולנוע ירושלים ייפתח עם סרטו החדש של ארי פולמן

מתוך "איפה אנה פרנק" מתוך "איפה אנה פרנק"

יצירת האנימציה שהתקבלה בתשואות בפסטיבל קאן "איפה אנה פרנק" היא עיבוד חופשי ופנטסטי של היומן המקורי של אנה פרנק. הסרט עוקב אחר קיטי, החברה הדמיונית של אנה פרנק, זאת שאנה הקדישה לה את היומן כולו, כשהיא מתעוררת בוקר אחד בעתיד הקרוב, בבית אנה פרנק באמסטרדם, ואינה יודעת שלמעלה מ-75 שנה חלפו מאז הסתיימה המלחמה. הסרט מלווה את קיטי במסעה אל העבר, תוך פיענוח יחסיה החבריים עם אנה פרנק, ובמסעה הנוכחי, לאורך כל אירופה, על מנת לברר מה עלה בגורלה של חברתה הקרובה, אנה. אנימציה מרהיבה שמורכבת מכ-160 אלף ציורים, במקביל לפס קול חסר תקדים, הופכים את הסרט לחוויה פנטסטית ויוצאת דופן לכל המשפחה. ממש לא סרט השואה שאותו דמיינתם.

הסרט "איפה אנה פרנק", פרויקט חייו של ארי פולמן ("וואלס עם באשיר", "כנס העתידנים") שעליו עמל 8 שנים, הוקרן לפני כשבועיים בבכורה עולמית בפסטיבל קאן היוקרתי, במשבצת הבכורות השמורה דרך קבע לסרטי משפחה של דיסני ופיקסאר. הסרט שמלווה באנימציה מרהיבה ובמוזיקה עוצמתית, התקבל בתשואות רמות, קוצר תשבוחות וזוכה לשבחי המבקרים והוא גם הסרט שנבחר לפתוח את מהדורתו ה- 38 של פסטיבל הקולנוע ירושלים, באירוע חגיגי בבריכת הסולטן ב- 24 באוגוסט, תחת כיפת השמיים ובהשתתפות כ- 5,000 צופים.

קטע נבחר מ"איפה אנה פרנק"

מהדורתו ה-38 של פסטיבל הקולנוע ירושלים תיפתח כמיטב המסורת באירוע חגיגי בבריכת הסולטן ב-24 באוגוסט, תחת כיפת השמים, בהשתתפות כ-5,000 צופים ובהנחייתה של שפרה קורנפלד.

ההפקה בישראל נתמכה על ידי קרן רבינוביץ, והמיזם לפיתוח בירושלים שאפשר הקמת סטודיו אנימציה לבוגרי בצלאל בירושלים. בנוסף לאמנים הישראלים, השתתפו בהפקת האנימציה עוד כ-200 אנימטורים מרחבי העולם שהתפרסו על שמונה מדינות, מבלגיה, צרפת ולוקסמבורג ועד אוסטרליה, ניו זילנד והפיליפינים. הסרט משלב טכניקה ייחודית של דמויות באנימציה קלאסית, ורקעים בנויים ומצולמים כמיניאטורות. הפקת הרקעים בוצעה על ידי הצוות של ווס אנדרסון בלונדון שיצר את "מר שועל המהולל" ו-"אי הכלבים". במאי האנימציה של הסרט הוא יוני גודמן, שעובד בקביעות עם ארי פולמן על כל סרטיו, המעצבת היא לנה גוברמן, ויוצרת הפסקול היא קארן הו.

מתוך "איפה אנה פרנק" בבימויו של ארי פולמן | איור: לנה גוברמן
מתוך "איפה אנה פרנק" בבימיו של ארי פולמן | איור: לנה גוברמן

פרויקט חייו של ארי פולמן

פולמן: "שמח ונרגש לפתוח את פסטיבל הקולנוע ירושלים עם 'איפה אנה פרנק', סרט שעליו עמלו במשך 4 שנים 40 אמנים ישראלים, ושמחלקת העיצוב שלו שכנה כל אותם שנים מרחק הליכה ממקום ההקרנה בבריכת הסולטן. מקווה שההקרנה תהפוך לאירוע בלתי נשכח גם לילדים שיצפו וגם לעולם המבוגרים".

ד״ר נועה רגב, מנהלת הפסטיבל, ואלעד סמורזיק, המנהל האמנותי: "אנחנו גאים לפתוח השנה את הפסטיבל עם סרטו החדש של ארי פולמן, 'איפה אנה פרנק'. הסרט הוא יצירת אנימציה מרהיבה ביופיה שעתידה להלהיב צופים מכל הגילאים, מבוגרים וילדים כאחד. ארי פולמן, שהקדיש כעשור מחייו לעבודה על הסרט, עיבד לקולנוע את סיפורה הנודע של אנה פרנק באופן מקורי ופורץ דרך. אין לנו ספק שהצפייה בסרט על גבי המסך הענק בבריכת הסולטן, בהשתתפות אלפי צופים, תהיה אירוע קולנועי מרגש ובלתי נשכח".

טקס הפתיחה יתחיל בשעה 19:30 ויערך כ-45 דקות, ולאחר מכן תערך הקרנה חגיגית של הסרט. המכירה לאירוע הפתיחה נפתחה – מחיר כרטיס לאירוע הפתיחה הינו 62 שקלים. הזמנות כרטיסים באתר פסטיבל הקולנוע ירושלים.

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות