כלכלה

רגע לפני הלימודים: סלולרי לילדים עד 800 שקלים

אילוסטרציה אילוסטרציה

את הוויכוח מאיזה גיל זה ״בסדר״ לתת לילד טלפון סלולרי לא ננסה לפתור כאן, כל הורה יפעל לפי שיקול דעתו, אבל אם אתם בשלב שכבר החלטתם לתת לילד מכשיר סלולרי, אז מגיע שלב לא פחות בעייתי והוא לבחור איזה מכשיר לרכוש לזאטוט. צריך לזכור כמה דברים חשובים:

– השימושים של המכשיר בגילאים הצעירים הוא מוגבל למדי. אתם רוצים שהילד יוכל להתקשר אליכם במקרי חירום, שאתם תוכלו להשיג אותו כשאתם צריכים (בהצלחה עם זה…), ואולי להשתמש במכשיר כדי לדעת איפה ילדכם נמצא. אתם יכולים כמובן גם להרשות לילד להשתמש בסלולרי לצורך משחקים, אבל גם כאן מדובר במשחקים פשוטים ולא כבדים בגילאים הצעירים. בקיצור: הילד ממש לא צריך מפלצת ביצועים או את דגמי הפרימיום שיש בשוק.

– צניעות. אנחנו כמבוגרים חוטאים לא מעט ב״שופוני״. במותגים שאנו לובשים, ברכב שאנחנו נוהגים וגם בסמארטפון שבחרנו לעצמנו. זה לאו דווקא דבר שלילי, יש לזה גם סיבות הגיוניות לפעמים, אבל כשמדובר בילד הקטן שלנו – אין סיבה לגרום לשאר הילדים לקנא. לחלקם אין טלפון בכלל, לחלקם יש טלפון משומש שעבר מהדוד לסבתא ועכשיו לילד, ולחלקם טלפון זול. אני לא רואה שום סיבה שילד בכיתה א׳ או ב׳ או ג׳, או בכלל, יסתובב עם טלפון יקר ויגרום לחבריו לקנא.

– ילדים שוברים/מאבדים דברים בקצב מסחרר. גם סמארטפונים.

– סמארטפון מחליפים כל שנתיים/שלוש בממוצע.

המסקנה המתבקשת מסעיפים אלה היא ברורה: אם החלטתם לרכוש טלפון לילדים שלכם – הבחירה המומלצת והמתבקשת היא טלפון זול. ישנם היום מספר לא מבוטל של דגמים שנמכרים במחיר של פחות מ-800 שקל ויכולים לתת תמורה נאה לשימושים שהילד שלכם צריך. אלה לא הטלפונים הכי טובים בשוק, אבל אם תקנו במקום אמין ותדאגו שתקבלו אחריות ושירות – תוכלו לצלוח את השנתיים הבאות ללא בעיות. הכנו לכם רשימה קצרה של טלפונים במחיר עד 800 שקל שנמכרים כיום בשוק.

לילדים קטנים – שעון TIPO / KidiWatch

אם אתם לא בטוחים שנכון לתת לילד טלפון, אבל בכל זאת רוצים שתהיה תקשורת עם הילד לפחות במקרי חירום – שעון TIPO או שעון KidiWatch הם פתרון לא רע בכלל. מדובר בשעונים צבעוניים וקלים המאפשרים להורים לעקוב אחר מיקומו של הילד הן באמצעות GPS במקומות פתוחים, והן באמצעות WiFi כאשר הילד בתוך מבנה (בית ספר וכו׳). בנוסף מאפשר הטלפון קבלת והוצאת שיחות לאנשי קשר שנקבעו מראש (אבא, אימא, סבתא…), והתראות במקרי חירום שמוגדרים מראש: אי הגעה לבית הספר בזמן, עלייה לרכב, וכן התראה על הורדת השעון, כיבוי או סוללה חלשה. לשעונים יש גם כפתור SOS ששולח התראה להורים ומתקשר לאנשי הקשר בעת חירום.
מחירי השעונים נעים בין 270 ל-450 שקלים (הדגם היקר מגיע עם שיחות וידיאו).

kidiwatch | יח"צ
kidiwatch | יח"צ

שיאומי Poco M3

שיאומי הוא יצרן סיני שהצליח תוך זמן קצר יחסית להפוך למתחרה לגיטימי גם למותגים הבכירים והמוכרים, והוא כיום אחד המותגים הנמכרים ביותר בעולם וגם בישראל. היבואן הרשמי, המילטון, מחזיק ברשת חנויות ובמעבדות שירות ברחבי הארץ.
דגם ה-poco M3 הינו דגם זול שמחירו מתחיל מתחת ל-600 שקלים. המכשיר גדול למדי, גודל מסך 6.53 אינץ׳, כך שמומלץ לבדוק בחנות האם כף ידו של הילד גדולה מספיק כדי להחזיק את המכשיר בצורה בטוחה. המכשיר מגיע בצבעים כחול, שחור וצהוב.

שיאומי Poco M3
שיאומי Poco M3

סמסונג גלקסי A12

מכשיר החדירה של סמסונג נמכר במחיר רשמי של 799 שקלים, אך ניתן למצוא אותו בשוק במחיר נמוך יותר. גם כאן גודל המסך 6.5 אינץ׳ אך המכשיר עצמו נוח יחסית ביד, גם ליד קטנה. הסמסונג מגיע מצויד בארבע מצלמות איכותיות יחסית למכשיר זול, ביכולת הטענה מהירה, ועם ממשק משתמש ואפליקציות מובנות שמגיעות עם כל מכשיר סמסונג.

גלקסי A12
גלקסי A12

רילמי C15

רילמי הוא מותג חדש יחסית בישראל, אך הוא הצליח לעשות לעצמו שם במהירות רבה והמכשירים של החברה מקבלים ביקורות טובות. היבואן הרשמי הוא ״באג״ מה שמבטיח שירות ואחריות בפריסה ארצית. דגם ה-C15 נמכר במחיר רשמי של 650 שקל, בעל מסך בגודל 6.5 אינץ׳, מערך צילום נדיב ופורמט רחב.

רילמי C15
רילמי C15

OnePlus Nord N100

הטלפונים של OnePlus נחשבים לנחשקים במיוחד, וכל יציאה של דגם דגל חדש מלווה בהרבה רעש. כיום יש בישראל ייבוא רשמי של המותג, ולאחרונה החלה החברה להוציא דגמים זולים, סגרת ה-Nord, כשה-N100 נמכר בכ-630 שקלים. מסך בגודל 6.52 אינץ׳, 3 מצלמות אחוריות, מצלמה קדמית מוטמעת במסך, והרבה שיק.

OnePlus Nord N100
OnePlus Nord N100
שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות