הורות

אולימפיאדה בטבע: יוצאים לטייל בגנים הלאומיים והשמורות וגם עושים ספורט

מתוך קמפיין ספורטבע 2021 מתוך קמפיין ספורטבע 2021

אולימפיאדת טוקיו יצאה לדרך, והלוחמת הישראלית אבישג סמברג כבר הספיקה לקטוף מדלית ארד בטאקוונדו. רובנו לא אלופים אולימפיים ומעדיפים לעשות את הספורט שלנו מול הטלוויזיה. בדיוק בשביל זה, רשות הטבע והגנים משיקה קמפיין מיוחד המחבר ומשלב בין הטיול והשהייה בטבע לבין פעילות ספורטיבית המתאימה לכל המשפחה. זאת במטרה לעודד את הציבור להכיר, לחוות ולהרוויח את היתרונות הגלומים בשני עולמות אלה, במקום אחד פתוח ונגיש לכולם.

במסגרת הקמפיין, משיקה רשות הטבע והגנים מתחם תוכן ייעודי באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים תחת הסלוגן "ספורטבע 2021 – יוצאים לטבע – נכנסים לכושר" המציע שלל רעיונות והמלצות לבילוי בחיק הטבע בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים בשילוב פעילות ספורטיבית כלשהי- הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים ועוד יחד עם מידע על המשותף בין הבילוי בטבע לבין ספורט וכושר.

"אולימפיאדת טוקיו 2020 היא הזדמנות מצוינת להעלות מחדש למודעות הציבור את החיבור הטבעי בין הספורט והטבע על היתרונות בשילוב של שני עולמות אלה. הטבע הינו תרופת קסם לנפש האדם וכך גם הפעילות ספורטיבית. שילוב של שניהם זה חוויה מנצחת לגוף ולנפש המתאימה לכל המשפחה. כל זאת סביב ובתוך הנופים והמקומות היפים בשמורות הטבע והגנים הלאומיים מצפון ועד דרום. במסגרת מהלך מיוחד זה ליקטנו עשרות מסלולים לטובת אוהבי הספורט בטבע הישראלי – כדי שגם אתם תיהנו מכל הטוב הזה שמחכה לכם בחוץ. למקומות, היכון הכן, רוץ. צאו לטבע ותיהנו", מסרה אורית שטיינפלד, מנהלת השיווק של רשות הטבע והגנים.

ספורט בטבע

שמורות הטבע והגנים הלאומיים מאפשר לנו ליהנות מקצת ירוק ולהזיז את הגוף בהליכה, ריצה, טיפוס בעלייה ואפילו שחייה. במקום לעשות את כל אלו בחדר הכושר, תוכלו לשנות את התפאורה והאווירה. אם מתחשק לכם לתרגל קצת יוגה או פילאטיס, מה יותר נחמד מלקחת מזרון לכל מקום שרק תרצו. באתר של רשות הטבע והגנים תוכלו לקבל שלל רעיונות ומקומות לספורט ברמות קושי המותאמות לכל המשפחה.

טור דה-טבע: מסלולי רכיבת אופניים

גן לאומי צבעי מכתש רמון
מסלול משפחתי נהדר למתחילים (לא בימים חמים מדי), החולף בגן הלאומי שנחנך לפני שנים ספורות, ומציע מפגש עם הנופים המדבריים של מכתש רמון, כמו גם רכיבה בלב מה שנדמה כ"מוזיאון גיאולוגי". המסלול הבסיסי קצר יחסית, וניתן להאריכו ואף לשלב ביקור/קמפינג בחניון הלילה "חאן בארות". רמת הקושי של המסלול הקצר: קלה. אורך המסלול: 7 ק"מ למסלול הבסיסי. נקודת מוצא וסיום: הכניסה למתחם הגן הלאומי.

נחל אלכסנדר
נחל אלכסנדר שבשרון מציע מסלול אופניים קלאסי – ברור, נעים וקליל, המיועד לכל המשפחה. כל זאת, תוך עצירה בנקודות עניין, כגון גשר הצבים, חורבת סמארה, שפך הנחל לים ועוד. רמת קושי: קלה. אורך המסלול: כ-18 ק"מ (כ-9 ק"מ לכל כיוון). נקודת מוצא וסיום: תחנת הדלק ליד צומת העוגן (כביש 4).

נחל הירקון
אחד ממסלולי הרכיבה המשפחתיים הפופולריים ביותר באזור המרכז, מציע טיול מישורי, נינוח ואפילו מוצל בחלקו. יופיו בפשטותו – המסלול מודולרי, כך שניתן להתחיל אותו מכל נקודה, לרכוב כמה שרוצים ולחזור באותה הדרך או להשתמש ברכב הקפצה. אפשר להתחיל מגן לאומי ירקון (תל אפק או מקורות הירקון) ולנוע מערבה לכיוון שפך הירקון ליד נמל תל אביב, או להיפך. רמת קושי: קלה. אורך המסלול: 27 ק"מ (למשפחות – מומלץ לקצר לפי החשק והעניין).

שבילי אופניים בין ערד למצדה
כעת, בחום הקיץ, מומלץ לבצע את הרכיבות שלכם בעיקר בצפון הארץ. אבל אם אתם אוהבי מדבר מושבעים, כדאי לפקוד את אחד או יותר מקטעי שביל האופניים החדש שהוכשר בין ערד למצדה. כל זאת, בהנחה שמתחילים את הרכיבה מוקדם בבוקר, לפני החום הגדול. רמת קושי: בינונית ויותר. אורך כל מקטע: כ-12-10 ק"מ.

עמק הארזים וגן לאומי עינות תלם
פארק עמק הארזים, הממוקם ליד סיבוב מוצא בדרך לירושלים, הוא חלק מפארק ירושלים רחב הידיים (כ-15 אלף דונמים), המציע שפע של מסלולי הליכה ורכיבה באורכים שונים. המרחב כולו משולט היטב, ומומלץ להוסיף למשוואה גם ביקור ב"שדה המשחקים" של גן לאומי עינות תלם, המצוי בעמק. רמת קושי: קלה ויותר. אורך המסלול: מ-3 ק"מ ומעלה (תלוי במסלול הנבחר). נקודת מוצא וסיום: גן לאומי עינות תלם.

סובב מגדל צדק
גן לאומי מגדל צדק, שנחנך באביב האחרון לאחר עבודות שיקום ופיתוח נרחבות, הוא ריאה ירוקה ענקית שבה ערכי טבע ומורשת רבים, כאשר סביב המצודה המהווה את לב האתר, מצויים מספר שבילי טיול. אחד מהם הוא "סובב מגדל צדק", מסלול אופניים קליל וקצר, שיתאים גם לקטנים. השביל אינו מוצל – אז התחילו מוקדם מאוד בבוקר. רמת קושי: קלה. אורך המסלול: כ-4 ק"מ. נקודת מוצא וסיום: הכניסה לגן לאומי מגדל צדק.

על מנת להבטיח כניסתכם לשמורות הטבע והגנים הלאומיים, בעיקר בימי חופשת הקיץ בהם רבים מטיילים בשמורות ובגנים, מומלץ להירשם מראש באמצעות מערכת תיאום הביקור באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים. בתוך כך חשוב להתאים את הפעילות הספורטיבית לאופי וכושרו הגופני של המטייל. מומלץ להימנע מפעילות ספורטיבית מאומצת בימים עם עומסי חום כבדים ובשעות החמות של היום וכן להרבות בשתיית מים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות