הורות

הגיע זמן לישון: איך בוחרים מצעים לילדים?

ורדינון מצעי ילדים ורדינון מצעי ילדים

ילדים מבלים בתוך המצעים שלהם 10 שעות ביממה. חוויית השינה שלהם כוללת חדר נעים, מיטה נוחה שהם מרגישים בה ביטחון ומצעים שהם אוהבים. כאלה שישמחו אותם כשהם הולכים לישון וקמים בבוקר, ושהמגע שלהם על העור עושה להם טוב. לנו, ההורים, חשובה גם הפונקציונליות: מצעים איכותיים שלא נכנעים גם למכונות הכביסה הקשוחות ביותר, יכולת ספיגת זיעה ואפילו טמפרטורה שמתאימה לאקלים בארץ. אז איך בוחרים את המצעים האולטימטיביים לילדים?

קחו מידות

המידות של המיטות, המזרנים, השמיכות והכריות לילדים ונוער הן סטנדרטיות בדרך כלל, אבל לפני שקונים מצעים חשוב להסתכל על המידות שמצוינות על האריזה. שימו לב שחלק מהמצעים מיוצרים למיטת יחיד, וחלק מתאימים למיטה וחצי; חלק מהציפיות סטנדרטיות וחלק מותאמות לכריות ילדים קטנות.

ורדינון מצעי ג'רסי דגם בלרינות | צילום: תמי בר שי
ורדינון מצעי ג'רסי דגם בלרינות | צילום: תמי בר שי

החליטו על מסגרת תקציב

כמו כל מוצר, גם מצעים מגיעים במגוון מחירים. לפני שאתם קונים מצעים, החליטו מה מסגרת התקציב שעומדת לרשותכם. זכרו שגם סט אחד חדש יכול לחולל פלאים בחדר השינה.

תנו לילדים להיות שותפים בבחירה

בחירת מצעים היא דרך לביטוי עצמי, וגם מחזקת את העצמאות של הילדים מפני שהיא מאפשרת להם לעצב את החדר שלהם. עצם שיתופם בתהליך נותן להם תחושת שליטה וביטחון עצמי, כי הם יודעים שמקשיבים להם. גם השכבת הילדים לישון תהפוך לקלה יותר, כשהילדים שמחים להיכנס למיטה שמעוצבת לפי טעמם וגאים שהם בחרו את המצעים שעליה. אם יש ביניכם מחלוקות, הגיעו לפשרה לפיה הילדים יבחרו רק סט אחד ואתם תבחרו את השאר.

הקפידו על מצעי כותנה איכותיים

איכות המצעים נמדדת לפי טכנולוגיית הדפסת צבע שלא דוהה, לפי צפיפות האריגה ולפי החומר ממנו הם עשויים. ישנם מספר סוגי בדים, אך לילדים אנו ממליצים על 100% כותנה. הם חזקים ועמידים בכביסות רבות, נוחים ונעימים למגע והבד נושם. מצעים העשויים 100% כותנה יכולים לספוג זיעה בקיץ והם גם קרירים ומתאימים לעונה, ואילו בחורף כדאי לפרוס על מיטת הילדים מצעים עשויים 100% כותנת ג'רסי רכה או פלנל, שהם יותר עבים, חמימים ומפנקים. מצעים איכותיים יאריכו ימים ויוכלו לעבור בהמשך גם לאחים הקטנים יותר.

צרו עולם קסום עם אגדות וגיבורים

ילדים מתחברים לדמויות מוכרות מספרים, טלוויזיה ומהצעצועים שלהם, ומזדהים איתן. עיצובים מרהיבים של דמויות אהובות יכולים להפוך את החדר כולו לחלל קסום שיעשה לילדים כיף בעיניים ויעזור להם להירדם בקלות. ההיצע האינסופי של המצעים הצבעוניים מאפשר להם ללכת לישון בכל פעם עם דמויות אחרות: נסיכות, גיבורי וגיבורות על, הלו קיטי, סמי הכבאי ועוד.

ורדינון מצעי כותנה דגם הדב הלבן | צילום: תמי בר שי
ורדינון מצעי כותנה דגם הדב הלבן | צילום: תמי בר שי

תנו משקל לסגנון החדר

בין אם אתם אלה שבוחרים את המצעים או שהילדים עושים זאת, התחשבו בסגנון העיצובי של החדר כדי שתיווצר הרמוניה עם צבעי החדר. מגוון הדגמים הוא כל כך גדול, שבהחלט ניתן להתאים מצעים שיהיו בעלי אופי דומה.

רכשו מצעים באינטרנט

קניית מצעים און-ליין הופכת את החוויה להרבה יותר ידידותית להורים ולילדים. קל להראות לילדים אפשרויות בחירה המתאימות לסגנון והתקציב שבחרתם, ובכך להגביל את האופציות המובאות בפניהם. מול המסך גם יותר פשוט למקד את הילדים בבחירה והקנייה, בניגוד לחנות, בה הילדים הסקרנים מתרוצצים לכל עבר. יתרון נוסף של רכישה באתר הוא ההתאמה ללוח הזמנים שלכם, במקום שאתם תתאימו את סדר היום לשעות פתיחת החנות. הזמנה מהבית חוסכת לכם זמן של נסיעה וחיפושי חניה.

ויקה יוסל היא מנהלת החדשנות וסטודיו לעיצוב Tutto Arte בנעמן גרופ

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות