חינוך

שרת החינוך שאשא ביטון: "נעשה הכל כדי לשמור על שגרת לימודים"

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון

שאלות רבות עולות לקראת פתיחת שנת הלימודים הבאה לצד העלייה במדדי תחלואת הקורונה. אם יש משהו שגורם לחרדה אצל ההורים הוא איך תראה שנת הלימודים ואצל הילדים הפחד מהלימודים בזומים והישיבה הארוכה בבית.

אמש (מוצ"ש) התארחה שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, בתוכנית "פגוש את העיתונות" אצל רינה מצליח ונשאלה אודות התרחישים האפשריים לפתיחת הלימודים ב-1 בספטמבר. "שנת הלימודים תיפתח בצורה אחראית ובטוחה עבור הילדים", הבטיחה השרה בשידור.

השרה הדגישה כי מה שעומד לנגד עיניה הוא "כיצד מציירים סביבה בטוחה ויציבות לכל הצוותים הרפואיים. כנבחרת ציבור אין לי את הפריווילגיה להסתכל על טובתי האישית, אני חייבת להסתכל על הילדים שפיתחו דכאונות, ניתוק חברתי, הפרעות אכילה, מקרי אובדנות שעלו והפסידו כל כך הרבה ימי לימוד. אני חייבת להסתכל על בעלי עסקים שהיו באמת בחרדה קיומית לפרנסה שלהם, על אמהות שהיו חרדתיות בגלל חוסר וודאות. עליהם אני צריכה להסתכל".

באשר לשאלתה של מצליח על חוסר היכולת של הממשלה לקבל החלטות, שכן, טרם סיגלה לעצמה הממשלה את אופן הלחימה במגיפה – החמרה או חיים לצידה, השיבה השרה כי: "הדיונים בקבינט הקורונה מאוד עניינים, מאוד מקצועיים. אנחנו בגישה של איך מקיימים חיים לצד הקורונה".

קפסולות, בידודים או שגרה רגילה?

"אנחנו כבר שבועיים מקיימים דיונים עם משרד הבריאות לצמצם למינימום את הפגיעה בשגרת הלימודים של הילדים. הלימודים הפיזיים בבית הספר. לייצר מצב של וודאות ויציבות – גם לצוותים וגם להורים".

אחת השאלות הבוערות שעולות לקראת ה- 1 בספטמבר האם יחזרו בבתי הספר אל מתכונות הקפסולות. גם לכך התייחסה השרה. "נהייה ערוכים לכל תרחיש. אבל כרגע, ה- 1 בספטמבר יפתח בהתאם למדד רפואי הגיוני ולא לפי מדד ההיסטריה שאנחנו שומעים כאן באולפנים. אנחנו נדבר על כל נושא הבידודים. יכול להיות שאנחנו ניקח את המאומת ונבודד רק אותו וכל האחרים יוכלו לעבור בדיקות ולחזור לשגרה. אנחנו רוצים באמת לייצר יציבות בתוך מערכת החינוך".

עוד אמרה שאשא ביטון כי: "אני כן יכולה להתחייב להורים, למורים ולכל הצוותים החינוכיים שנעשה הכל כדי לשמור על שגרת לימודים עבור כולם".

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות