בריאות

היתרונות של אימוני כושר לילדים ובני נוער

אילוסטרציה אילוסטרציה

הנטייה של רוב הילדים, היא להיות פעילים. הילדות שלנו מלאה בריצות, קפיצות, משחקי חוץ ופעילות מאתגרת. אך עם השנים ועם התרחבות הטכנולוגיה, נראה שככל שהילדים שלנו מתבגרים והופכים לבני נוער, הם מוצאים את עצמם פחות פעילים ויותר יושבים על הכסא או שוכבים על הספה. זה לא – אבל לא מספיק. ישנן סכנות רבות לחוסר פעילות גופנית, בעיקר בגיל הצעיר. זה הגיל שבו אנחנו בונים את עצמנו מבחינה פיזית, אך גם מבחינה נפשית.
רגע לפני שאתם ממהרים לרכוש סט משקולות הביתה, חשוב לזכור שאין שום צריך להפוך את הילדים שלכם לרמבו. שגרת אימונים ספורטיבית לילדים היא מועילה, טובה ובריאה – אם עושה אותה נכון.
אימוני כושר פוגעים בהתפתחות ובגדילה של הילדים? לא. המיתוס הזה כבר הופרך לפני ארבעה עשורים ושייך לדור הישן.
פיתוח שרירים? גם לא. אין בזה צורך ממשי.

מה כן?

בהיבט הפיזי, אין ספק שכל מי שעוסק בפעילות גופנית מצליח לחזק את היכולות הפיזיולוגית. גם הקורדינציה משתפרת מאחר והמוח עובד בכיוון אחרים שמאתגרים אותו. גם מסת העצם גדולה, ואזהו אחד המרכיבים החשובים בצהלך הגדילה, וכל זה מבלי שדיברנו על משקל הגוף, בין אם הוא תקין או לא.

גם בהיבט הפסיכולוגי יש לאימוני כושר יכולות מעצימות, כאשר הראשונה שבהן היא שיפור הביטחון והדימוי העצמי. ברגע שאנחנו מתחילים לעבוד על הגוף שלנו, אנחנו מתחברים אליו ואוהבים אותו. התוצאות נראות לעין. בנוסף, גם בעיות של פחדים וחרדות מצליחות להשתחרר ולהתרחק ככל שהילדים מתמידים בפעילות הפיזית. לגוף יש יכולות אדירות ועבודה על הגוף משפיע על המחשבה שלנו.

אורן יצחקי | יח"צ
אורן יצחקי | יח"צ

איך לבחור מאמן כושר לילד?

לא כל מה שמתאים לכם, ההורים, מתאים גם לילדים שלכם. יש מאמני כושר מעולים עם מבוגרים, אבל לא תהייה להם היכולת המנטלית להדריך צעירים ולהיפך. מעבר לכך, חשוב גם החיבור האישי בין המתאמן לבין המאמן. פגישת היכרות קצרה, בנוכחותכם כמובן, היא הכרחית להצלחה. ילד זקוק לתשומת לב של 100% מהמאמן שלו, הטלפונים בצד והקשר האישי הוא הכרחי – מבט בעיניים, הבנה, יכולת לעודד גם כשקשה, קביעת לו"ז אימונים מותאם והדרגתי, הכל כדי להצליח, להיכנס לכושר ולהרגיש יותר טוב, גם בגוף וגם בנפש.

אורן יצחקי בן 35, מומחה בענף הכושר והספורט, מרצה ויועץ תזונה לאורח חיים בריא

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות