הורות

הסכנות שמתחבאות לצעירים באפליקציית דיסקורד

אילוסטרציה אילוסטרציה

הפלטפורמה החינמית של דיסקטורד מאפשרת לגיימר הביתי לשתף פעולה עם גיימרים אחרים ולמעשה לייצר סוג של קהילה: מצד אחד אפשרות לשימוש בהתכתבות (צ'ט) ומהצד השני גם אפשרות לחלוק וידאו ואודיו עם השחקנים האחרים. יש משהו יותר טוב מזה בחופש הגדול? עם כל הזמן הפנוי, בני הבית הצעירים הפכו לגיימרים – ומה יכול להיות יותר נחמד מלשחק עם חברים חדשים שנמצאים בעיר אחרת או בארץ מעבר לים? זו כנראה הסיבה שדיסקורד הפכה לכל כך פופולארית שהיום משתמשים בה כ- 14 מיליון גיימרים עם 4 מיליארד דקות שיחה ביום ו- 6.7 מיליון שרתים פעילים.

איך דיסקורד עובדת?

רגע לפני שאנחנו צוללים אל החסרונות והסכנות הטמונות בדיסקורד, כדאי שגם אנחנו, ההורים, נבין איך האפליקציה הזאת עובדת. ההרשמה לאפליקציה נעשית באמצעות כתובת דוא"ל. אפשר לפתוח קבוצת משחקים או קבוצה בכל נושא אחר וכמובן להצטרף אל קבוצות קיימות. ניתן להגדיר שיחה כפרטית או ציבורית ואפשר לצרף כמה אנשים שרק רוצים.

אפליקציית דיסקורד
אפליקציית דיסקורד

בעוד הגיל המותר לשימוש באפליקציה הוא 13 ומעלה, הרי שלא מעט ילדים צעירים בוחרים להצטרף אליה כדי לחפש פרטנרים למשחקי הרשת הפופולאריים כמו פורטנייט ומנייקראפט. מאחר ומדובר בילדים צעירים, הרי שהם אינם מודעים לסכנות העלולות לצוץ, כמו תכנים אלימים ופוגעניים וכמובן זרים מבוגרים המתחזים לצעירים.

הסכנות שמתחבאות מאחורי אפליקציית דיסקורד

האנונמיות של דיסקורט מאפשרת לפושעי סייבר ופדופילים להשתמש בה בקלות על מנת לפתות צעירים. בצורה קלה מאוד ניתן היום לעשות שימוש בהסוואת הקול, כך שהגישה אל קטינים ובני נוער היא קלה. על אף העובדה שכל משתמש מקבל הודעות רק מאנשים שסימן כ"חברים" אתה אף פעם לא באמת יכול לדעת לאיזה תוכן תיחשף ולא מעט תכנים פורנוגרפיים עושים את דרכם אל האפליקציה. חשוב גם לדעת שדיסקורט עצמה אוספת את כל הפרטים על המשתמשים שלה, כולל ההודעות שנשלחות, מבלי שאנחנו יודעים מהי המטרה הסופית של איסוף החומר ולמי הוא נמכר. גם אם תמחקו את חשבון המשתמש שלכם, התכנים לא באמת נמחקים והם נמצאים על השרתים של החברה.

אל המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת (מוקד 105) היגעו אירועי פגיעה בקטינים, ביניהם: נערה ניהלה שיחה בעלת אופי מיני עם מתחזה, נער החליף סרטונים מיניים עם גבר אחר מעבר לים – דבר שהוביל מאוחר יותר לסחיטה, נער בן 12 קיבל הודעה שאם יצלם את איבר מינו יקבל כסף לשימוש במשחק פורטנייט, נער בן 13 דיווח על פריצה לחשבון ועל איום כנגד מסירת המידע ועוד.

עצות לשימוש נכון בדיסקורד

על אף העובדה כי מרבית המשתמשים פועלים בדיסקורד על מנת לשחק בצורה וירטואלית, חשוב לזכור כי היכן שיש אנשים – יש איומים. וככל שהטכנולוגיה מתפתחת, כך האיומים יכולים "להתחבא". אז מה עושים?

• פעמים רבות משתמשים עושים שימוש בתוכנות לשינוי קול – אם מישהו נשמע לא אנושי, הפסיקו איתו את השיחה.
• כהורים, חשוב לכם להיות ערניים, להקשיב עם מי הילד או הילדה מדברים ועל מה הם משוחחים. כדאי לבקש להגיד שלום, בדרך כלל פוגעים יעדיפו לא לשוחח כשהם יודעים שיש מבוגר בסביבה.
• לא משתפים פרטים אישיים – לעולם. לא כתובת מגורים, לא מספר טלפון ולא שם בית הספר או תאריך הלידה.
• קיבלתם לינק שנראה חשוד? אל תלחצו עליו.
• קיבלתם הודעה ממישהו שאתם לא מכירים? אל תפתחו אותה.

והכי חשוב לזכור, גיימינג הוא משהו כיף, אם מישהו פוגע בכם או מאיים עליכם, אם מישהו גורם לכם לתחושה לא נעימה – תחסמו אותו, זה חלק מנפלאות הטכנולוגיה.

בכל מקרה של פגיעת קטינים ברשת ניתן לפנות למוקד 105.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות