הורות

מה עושים עם תופעת הקורקינטים והאופניים החשמליים?

הקורקינטים או האופניים החשמליים מהווים את אחת הדרכים הטובות והמהירות לנוע בכבישים. במיוחד כשאתם נמצאים בעיר מרכזית, עמוסה וצפופה. הם חסכוניים ועלות האחזקה שלהם נמוכה ביותר, זו הסיבה שבכל שנה אנחנו רואים יותר רוכבי קורקינטים ואופניים החשמליים על הכביש, במיוחד בקרב מתבגרים וצעירים, שעולים על כלי הרכב החשמלי הזה עוד לפני שיש להם רישיון נהיגה.

יחד עם היתרונות הרבים, ישנן לא מעט בעיות הכוללות היעדר חקיקה מסודרת, היעדר אכיפה, תשתיות לא מותאמות אשר בסופו של יום מסכנות את הרוכב וגורמות לפציעות קשות ואף מסכנות את הולכות הרגל או הילדים הקטנים שמתרוצצים על המדרכה ולא יודעים שגם עליה צריך להיזהר.

סוגי תאונות עם הקורקינטים והאופניים החשמליים

סוג אחד הוא תאונה בה מעורב כלי רכב מנועי – במקרה כזה, בית המשפט רואה את רוכבי הקורקינטים והאופניים החשמליים כאילו היה הולך רגל, ובעקבות כך ניתן לתבוע את חברת הביטוח של נהג הרכב, ובמקרה כזה הפיצויים יכולים להיות גבוהים.

הסוג השני הוא תאונת עבודה – במידה ואתם שליחים או שהייתם על הקורקינטים או האופניים החשמליים בדרך, או בחזרה מהעבודה לביתכם, אתם זכאים שיכירו בכם כנפגעי תאונת עבודה וניתן לתבוע את ביטוח לאומי.

הסוג השלישי הוא תאונה ללא מעורבות של כלי רכב אחרים – מקרים אלו לרוב יהיו כתוצאה מנפילה בגלל בור בכביש או כתם שמן על המדרכה. במקרה כזה ניתן לתבוע את העירייה או את המועצה המקומית במסגרת תביעת נזיקין בשל רשלנות מצידם.
במקרים ספציפיים אפשר אפילו לתבוע את יצרן הקורקינט, אבל, וזה אבל גדול, צריך להיות משוכנעים שתקלה טכנית בייצור של הכלי היא זו שגרמה לתאונה. כאן חוות דעת מומחה תהווה מפתח מרכזי לתביעה.

מה צריך לעשות אם עברתי תאונה כשרכבתי על הקורקינטים והאופניים החשמליים?

הדבר הראשון הוא קודם כל לדאוג לבריאותכם. יש לקבל עזרה ראשונה ולאסוף את כל המסמכים הרפואיים. לאחר מכן, יש לדווח למשטרה על התאונה. לבסוף, חשוב לדאוג לתיעוד של עדים ולצילומים ממקום האירוע וכמובן, לדאוג לליווי מקצועי של עורך דין מומחה בתחום.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות