הורות

ביטוח תאונות לילדים: מה חשוב לדעת?

אילוסטרציה אילוסטרציה

הביטוח מלווה את הילד מרגע הגיעו לארגז החול של גן החובה ועד סיום לימודיו בבית הספר התיכון. הוא תקף גם ברגעים שבו הילד נמצא בחופשה, בין אם בארץ או בין אם בחו"ל, ואפילו כאשר הוא בביתו, מחוץ למסגרת החינוכית. אפילו בזמנים שהן מחוץ לשעות הלימודים, הביטוח לתאונות אישיות מכסה את הפגיעות שעלולות לקרות.

מה כולל הביטוח?

על מנת לקבל את הפיצוי המגיע לכם מתוקף היות ילדכם מבוטח, עליכם להוכיח שנגרמה לו פגיעה ולעיתים גם נזק. הביטוח מכסה מגוון רחב של פעילויות כמו נפילת טלוויזיה בבית, נשיכת כלב, שאיפת חומר מסוכן, כוויות, ממתקן שעשועים, נפילה מסוס ועוד פציעות אפשריות אחרות. שימו לב כי הפוליסה של ביטוח תאונות אישיות לתלמידים, מעניקה פיצוי ללא צורך בהוכחת אחריות או רשלנות. כך למעשה, אין צורך למצוא "אשמים" או רשלנים, אלא להוכיח את הנזק בלבד. אין גם רלבנטיות כלל לאחריותו של התלמיד עצמו לתאונה.

האם כל תאונה מכוסה?

ה"תאונה" או התקרית שקרתה ומכוסה בפוליסה, מוגדרת כאירוע פיזי, חיצוני, כזה שניתן לראות בצורה גלויה לעין, בלתי מכוונת ולא צפויה. מהות העניין הוא שבעקבותיה של התקרית, נגרמה "תאונה" שגרמה לנזק פיזי. זה יכול לקרות בכל פעילות שהיא, כמו פנאי, נופש, יצירה, ספורט או בילוי.
אי לכך, הפיצוי כולל מקרה מוות, מקרה נכות (קבוע או זמנית), תקופת אשפוז, החזר הוצאות רפואיות ועוד. בליקויים פיזיים אפשריים. חשוב לדעת כי במקרים של פגיעה שגרמה לנכות נפשית, ניתן לתבוע פיצוי רק במקרים בהם קרתה הטרדה מינית.

מי משלם?

ביטוח תאונות אישיות במסגרות חינוכיות הוא איננו "יש מאין". הכספים למימון הכיסוי מגיעים מאגרת החינוך או מתשלומים לבית הנספר, שכל הורה מכיר. בנוסף, הפיצוי לתלמיד ומשפחתו אינו פוסל הגשת תביעות נוספות כלפי גורמים אחרים או נוספים שנושאים באחריות לפגיעה. כמו: תלמיד שנפצע מנפילת שלט ברחוב (גם בזמן חופשה) או החלקה בסמוך לאתר בנייה, ניתן יהיה להגיש תביעה גם נגד הרשות המקומית בגין רשלנות.

כמה משלם?

כספי הביטוח הביטוח מעניקים פיצוי בהתאם להיקף הנזק ואו אחוזי הנכות שנגרמו לילד. ניתן לקבל פיצוי כספי במקרה שנגרמת לילד נכות זמנית אבל ייתכן כי יהיה לכך תאריך תפוגה. הביטוח מאפשר זכאות לפיצויים במקרה של נכות זמנית או קבועה, או חלילה במקרה של מוות אבל כדי שהפגיעה תזכה לפיצוי מחברת הביטוח, עליכם יהיה להוכיח כי הילד היה מרותק לביתו. גובה הפיצוי מתקשר באופן ישיר למספר ימי הנכות או השהות בבית, בנוסף להשתתפות מוגדרת של הביטוח בהוצאות רפואיות נוספות.

משרד בר-און, כהן, עורכי-דין מתמחים בין היתר בתביעות נזקי גוף שנגרמו לילדים

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות