בריאות

על רקע התפשטות התחלואה: משרד הבריאות ידון בחיסון ילדים מתחת לגיל 12

אילוסטרציה אילוסטרציה

אתמול (שבת) היה היום האחרון בו ניתן היה לקבל את המנה הראשונה של חיסון הקורונה של חברת פייזר. בעוד שבמשרד הבריאות קיוו להגיע ל- 50% מחוסנים, רק כשליש מבני הנוער בגילאי 12-15 התחסנו, נתון שאינו מספיק לדעתם על מנת לעצור את התפשטות המגיפה.

אם מסתכלים על סך כל הנתונים של המחלימים והמחוסנים בגילאים אלו: 11% בגילאי 12-15 מחלימים, 29% בגילאי 12-15 מחוסנים.

החל מהיום (יום א') לא ניתן יהיה לקבל את מנת החיסון הראשונה עבור בני נוער. ראש הממשלה, נפתלי בנט, הודיע כי משלוח חיסונים נוסף מפייזר צפוי להגיע ב-1 באוגוסט.

בעוד שבפייזר הודיעו כי ניתן יהיה לחסן אוכלוסייה צעירה מגיל 12 רק ברבעון הראשון של 2022 לאחר סיום איסוף נתונים בניסוי שנעשה בבני חצי שנה עד 12, הצוות לטיפול במגיפות של משרד הבריאות יתכנס כבר הערב (יום א') על מנת לדון במתן חיסון לגילאי 12 ומטה. הניסוי של פייזר בגילאים הצעירים בעיצומו ומשתתפים בו אלפי ילדים מארצות הברית, פולין, פינלנד וספרד. הנתונים הראשוניים יוגשו לבחינת הבטיחות רק לקראת ספטמבר-אוקטובר, אך נראה כי בישראל רוצים להתחיל לדון בנושא עוד קודם לכן.

גם לפני מספר חודשים נערך דיון דומה בצוות לטיפול במגיפות, אך העניין נדחה על הסף. הפעם נראה כי הדיון יתמקד בעיקר בחיסון של ילדים בקבוצות סיכון או ילדים הדרים בכפוף למדוכאי חיסון, כדוגמת מושתלי איברים.

על פי נתוני משרד הבריאות התפשטות התחלואה בקורונה בחודש האחרון היא בעיקר בקרב גילאי 0-19. ממוצע המאומתים בשבוע החולף עומד על 449 בני אדם ביום. קרוב ל-40% מהמאומתים בחודש האחרון הינם ילדים ובני נוער בגילאי 0-19.  החל מהיום מדוכאי חיסון יוכלו לקבל את מנת החיסון השלישית.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות