חינוך

פרשת "הגננת המתעללת": גזר הדין של כרמל מעודה יקבע היום

אילוסטרציה אילוסטרציה
בית המשפט המחוזי בלוד יגזור היום את עונשה של כרמל מעודה, מי שזכתה לשם "הגננת המתעללת" ושהורשעה בהתעללות בפעוטות במעון "בייבי לאב" בראש העין. התביעה ביקשה מאסר בפועל של 12-16 שנים בעוד ההגנה עתרה לקבלת עונש מופחת שלא יעלה על שנתיים.
פרשת ההתעללת בפעוטון "בייבי לאב" היא אחת מפרשות ההתעללות הגדולות שידעה ישראל. בשנת 2019 קיבלו ההורים לילדי הפעוטון שיחת טלפון אחת ששינתה את חייהם לנצח. כרמל מעודה, בעלת הפעוטון, נעצרה בחשד להתעללות בילדים שהיו תחת חסותה. מצלמות האבטחה של הגן תיעדדו תמונות שקשה לעכל או להבין, סרטונים שנחשפו מאוחר יותר ברשתות החברתיות ובערוצי החדשות.
עם תום שלב הטיעונים בבית המשפט, עלתה מעודה אל דוכן העדים ואמרה: "אני מתביישת בכל מעשה שעשיתי, מתביישת בעצמי. אני חיה את זה יום־יום. זה משהו שאני חווה יום ולילה, אשמור כל חיי". בדצמבר 2020 הורשאה מעודה על ידי בית המשפט בהתעללות בפעוטות.
היום, כאמור, יקבע בית המשפט את גזר העונש.

לא הפרשה האחרונה

לצערנו, פרשת "הגננת המתעללת" מראש העין היא לא פרשת ההתעללות בקטינים הראשונה, או האחרונה. רק בתחילת השבוע האחרון מספר הורים מודאגים מראש העין הגישו תלונה, אליה צורפו סרטונים מתוך הגן, בחשד כי מתרחש במקום משהו לא כשורה. חודש קודם לכן, הורים לפעוטות בגן פרטי בבאר שבע הגישו תלונה במשטרה נגד מספר גננות בגן לאחר שהתעורר אצלם חשד שנהגו באלימות מילולית. בידי ההורים הקלטה שבה נשמעת גננת מקניטה ואף מכנה את אחד התינוקות "חזיר". לפני מספר שבועות עלתה ברשתות החברתיות תמונה של פעוט כשהוא קשור ועטוף. ""קשרו את הילד כמו שאתם רואים, הוא בקושי נושם עם הרבה בכי ודחפו לו מוצץ. עשיתי ביקור פתע בגן והזדעזעתי מהמראה. הגננות ישבו בחצר עישנו סיגריות והילד בחדר שוכב קשור ולא זז, מהמראה הזה איבדתי הכרה. הגננות אמרו שכל ילד שבוכה הם קושרים אותו ככה ומענישים אותם,הורים לשתף לשתף!!! כל זה יכול לקרות עם הילד שלכם", כתבה סבתו.
שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות