הורות

איך מגייסים את הילדים לטובת סידור הבית?

הילדים יצאו לחופש, אבל אנחנו, ההורים, ממשיכים בשגרת החיים העמוסה שלנו והנוכחות הגדולה של הילדים בבית לא הופכת את החיים שלנו לקלים יותר, אלא להיפך, מייצרת לנו עוד יותר עבודה. יותר ניקיונות, יותר בישולים והרבה יותר בלאגן, ברמה בלתי הגיונית כמעט.
לילדים יש זמן פנוי?  יופי, בואו נתעל אותו לטובת הבית. הם לא ממש בעניין? כאן אנחנו נכנסים לתמונה ומנסים להפוך את מטלות היום יום הפשטות למשהו שהוא טיפה יותר מעניין או "מאתגר" עבור הילדים שלנו.

איך נעודד את השותפים הצעירים של הבית להשתתף במטלות ובסידור ה'מהפכה'?

אפשר להיות טיפה יותר יצירתיים מפשוט לבקש מהם לסדר את החדר ולחזור על המשפט הזה בכל בוקר וערב כמו מנטרה משפחתית – הם הרי לא יעשו את זה. אנחנו יודעים זאת היטב, אחרי הכל, גם אנחנו היינו פעם ילדים. אבל אם נגייס את כל הכוחות המחשבתיים שלנו ונתבל אותו במעט פאן, אפשר להציע למתבגרים העקשנים לצלם סרטון טיים-לאפס של 'מהפך' מחדר מלוכלך לחדר נקי ומסודר, מאוד יכול להיות שהם יתלהבו מהעניין ויהפכו את המשימה המאוד לא אטרקטיבית הזאת למשהו שהוא נחמד וכיפי ושאפילו אפשר לשתף אותו בטיקטוק.
צריך לקפל כביסה? נהדר. יש לנו בדיוק את האביזר המתאים לשם שיגרום להם לחשוב שמדובר במשחק.
אם בכל זאת לא הצלחתם לשכנע את הילדים שלכם לקחת חלק והם מתעקשים להתעלם מכל בקשה או רעיון יצירתי, אפשר בהחלט לעלות שלב ולהיות קצת יותר "רעים". זה בדיוק הזמן להחביא את השלט של ה- XBOX , מי שיסדר את החדר או יכניס את הכלים למדיח – יזכה לקבל את מה שהחבאנו.
עוד רעיון חביב הוא להחליף את סיסמת ה- wifi הביתית ורק מי שיוריד את הזבל יגלה את הסיסמה החדשה.
ואם מתחשק לנו לערבב את הרוע בקצת טוב, אתם יכולים להחביא כסף בין ערמות הבגדים והחפצים שמפוזרים בכל הבית, אנחנו מבטיחים לכם שמהר מאוד תגלו שהכל מסודר ונקי, כי מה לא עושים בשביל שטר של 20 שקלים.
שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות