חינוך

שינוי בתנאי הסבסוד למעונות היום

אילוסטרציה אילוסטרציה

עד היום ילדים בגילאי 0-3 במשפחות חרדיות בהן האב אינו עובד, אך לומד בישיבה, היו זכאים לסבסוד במעונות היום, כדוגמת: נעמת, ויצו, אמונה ועוד. שר האוצר החדש, אביגדור ליברמן, הודיע היום (יום ד') כי הוא משנה את תנאי הסף וכי רק ילדים ששני הוריהם עובדים יהיו זכאים לסבסוד. המטרה היא לעודד הורים לילדים קטנים להשתלב בשוק התעסוקה. השינוי יכנס לתוקפו החל משנת הלימודים הקרובה.

"חינוך חינם מגיל אפס", הכריז ליברמן טרם כניסתו אל התפקיד ונראה כי זהו המהלך הראשון בתוכנית רחבה יותר. אם עד היום הקריטריונים לזכאות בסבסוד בדקו את מבחני ההכנסה המשפחתית ואפשרו לאם לעבוד חצי משרה בלבד ולאב ללמוד בישיבה, כעת השינוי ייכנס לתוקף וישאיר את האברכים מחוץ לסל הזכאות מאחר והקריטריון החדש קובע שעל האב לעבוד בהיקף של 24 שעות שבועיות לפחות, או ללמוד במוסד שיאפשר לו להשתלב בשוק העבודה, כמו לימודי תעודה או תואר ראשון.

במשרד האוצר מסבירים כי כללי הזכאות הרגילים יישארו כפי שהן: מבחן הכנסה לנפש, זכאות להורים יחידנים ועוד. ככל שההורים ישתלבו בשוק העבודה במהלך שנת הלימודים הם יוכלו לקבל סבסוד החל מיום תחילת העבודה. הכללים החדשים יחולו החל משנת הלימודים הקרובה תשפ"ב שתיפתח בעוד פחות מחודשיים.

"סדר עדיפויות חדש. היום החלטתי לשים סוף לעיוות מתמשך במדינת ישראל בו הציבור העובד הופלה לרעה. החל משנת הלימודים הקרובה רק הורים שמשתלבים בשוק התעסוקה יוכלו להיות זכאים לסבסוד מעונות יום. אמשיך להוביל מהלכים שיבטלו תמריצים שלילים להשתלבות בשוק העבודה ולדאוג לציבור שעובד ומשלם מיסים", מסר ליברמן.

ליברמן הבהיר כי המטרה היא להקל על זוגות שעובדים ומבחן הסבסוד יקבע לפי כושר ההשתכרות של ההורים.

בגזרה החרדית מבקרים בצורה קשה את החלטתו של שר האוצר. יו"ר יהדות התורה, משה גפני, אמר כי: "הקריטריון שקבע ליברמן הרשע ימנע מאישה עובדת שבעלה לומד תורה את הסבסוד לילד במעון ויפגע פגיעה כלכלית קשה במשפחות אלו. אנחנו ממתינים לבנט שאמר שלא יתן לפגוע בציבור החרדי והפגיעה הראשונה והקשה שנחתמה על ידי ליברמן הרשע מגיעה לעולם נגד הציבור החרדי, הנשים העובדות ולומדי התורה".

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, מסר: "ליברמן, בצעד דורסני ומורשע החליט לפגוע במשפחות ברוכות ילדים רק בשל היותם חרדים. בנט וסער שהבטיחו 'לדאוג לחרדים' הקימו ממשלת שנאה שחרטה על דגלה את הפגיעה בעולם התורה".

יש לציין כי בעוד ההחלטה בנושא היא בסמכותו של שר האוצר, הרי שיישומה בפועל הוא באחריות משרד הכלכלה והעומדת בראשו, השרה אורנה ברביבאי.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות