הורות

הליך גירושין: מאיפה מתחילים?

אילוסטרציה אילוסטרציה

לא משנה איך נסובב את זה או כמה רגשות אשם וילדים יש בתמונה, הליך גירושין הוא אף פעם לא דבר פשוט. שני בני אדם שנקשרו זה לזה בחוזה מעוניינים להתנתק ממנו ולהתחיל בדרך עצמאית. חלוקת רכוש או משמרות ילדים או כל דבר שעולה על דעתכם שיכול להוות מכשול בדרך להסכם מוצלח, הן רק חל מהמהמורות בדרך למדרגות הנכספות של הרבנות.

ראשית, יש להבין כי גירושין, בדומה להרבה תהליכים אחרים, מתחלים עוד הרבה לפני הגשת הבקשה לבית הדין הרבני. כלומר, בני הזוג צריכים להחליט כי ברצונם להפרד. נשמע כמו הברור מאליו אבל לצערנו, לא כך הדבר. לכן, הבירוקרטיה הראשונית היא חשובה מאד. יש לפנות לבית הדין הרבני ולבקש להתגרש. לא תמיד הדבר ייעשה בניחותא או בקלות אלא לפעמים תגלה התנגדות של הצד השני שייתכן ותגרור בקשה לגירושין באמצעות העילות המופיעות בחוק המקראי.

גם אחרי שצלחתם את שלב ההסכמה והגעתם שניכם להחלטה כי טוב לכם יותר בלי חברתו של הבן זוג, ישנם עוד דברים נוספים שעליכם לקחת בחשבון:

חלוקת רכוש

כל ההון והנכסים שצברתם במהלך חייכם המשותפים יחולקו שווה בשווה בין שני בני הזוג. אבל גם כאן יש מקום לדון על הדברים. שכן, באם אחד מבני הזוג הצליח באופן כלכלי הרבה למעבר לבת הזוג, הרי שהוא יוכל לטעון ולבקש חוות דעת של אקטואר שיעריך את הנכסים, הרכוש והחברות בבעלותו. מעבר לזה ועוד לפני חוקי הגירושין, באם ישנו הסכם ממון שנחתם עוד בטרם הנישואין, הדבר הופך הרבה יותר פשוט והרכוש יחולק באותו אופן שהוסכם.

זמני שהות

כאן חשוב לעמוד על ההבדלים בין אפוטרופוס לבין משמורן. שכן, ייתכן והמשמרות על ידכם תהיה משותפת או שמא הורה אחד יהיה המשמורן היחיד בעוד השני נמצא תחת זמני שהות, אבל בכל אופן, אם לא הוכח אחרת, שני ההורים הם האפוטרופוסים של הילד באופן טבעי. ההחלטות המהותיות בנוגע לחייו של הקטין, כמו מקום מגוריו, מוסד חינוכי ודתו, יצטרכו להקבע על ידי שני ההורים ובהסכמת שניהם.

עו"ד ומגשרת הילה וינטרוב | יח"צ
עו"ד ומגשרת הילה וינטרוב | יח"צ

ייעוץ משפטי

חשוב ביותר לקחת לצדכם עורך דין מקצועי ומנוסה בדיני משפחה, וספציפית בגירושין. עליכם לדעת כי על אף שהחוק מכסה כמעט את כל האפשרויות, בידיו של עורך דין טוב, לשנות את התמונה ולעמוד על זכויותיכם בצורה הטובה ביותר. רבות מהפעמים מדובר בניסוח או בעבודה משפטית רהוטה כדי להביא את השופט להסכים עם עמדתכם ולהביא לתוצאה הטובה ביותר עבורכם.

עו"ד ומגשרת הילה וינטרוב, מתמחה בתחום המעמד האישי, דיני משפחה וגירושין

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות