הורות

ראשית קריאה: 5 ספרים לחופש הגדול

אילוסטרציה Cute little child is reading a book with flashlights in tent. Happy girl plays at home. Funny lovely kid having fun in children room.

החופש הגדול התחיל ובין הים, הבריכה, הקייטנה ושלל הבילויים, כדאי להמשיך ולאמן את הילדים הצעירים בקריאה. הנה כמה מהספרים האחרונים שיצאו לאור, שיאפשרו גם לתרגל את האותיות והמשפטים – אבל הרבה יותר חשוב מזה – יסבו הנראה רבה לקוראים. כי מי אמר שספרים זה משעמם?

מירנדה ומוד

מאת: גליה אלוני-דגן. איור: ג'סיקה פון אינברגר. הוצאת פועלים, הקיבוץ המאוחד

הנסיכה מירנדה לא רוצה שתתחיל שנת הלימודים. היא מעדיפה לבלות בקניון, לתכנן מסיבות ולעצב את הארמון. מוד כבר לא יכולה לחכות לפתיחת שנת הלימודים. היא אוהבת חוקים, צדק חברתי ולקבל ציונים טובים. היא גם אוהבת ביצים קשות, שמירנדה מתעבת. המתח בין השתיים בשבוע הראשון ללימודים מגיע לשיאו כשהנסיכה מירנדה מזמינה את כל ילדי הכתה למסיבה מפוארת, חוץ מאשר מוד…

מירנדה ומוד | הוצאת פועלים, הקיבוץ המאוחד
מירנדה ומוד | הוצאת פועלים, הקיבוץ המאוחד

איזו מן חתולה את, יוסף?

מאת: רקפת זיו לי. איור: אמיר פרסיה. הוצאת עם עובד

לילה אחד מחליטה יוסף, החתולה השחורה של גיא, לקפוץ ממרפסת הקומה השנייה לחצר. לא רע לה בבית. להפך, טוב לה מאוד, אבל קצת משעמם לה כשכולם ישנים, ולמטה יש חצר גדולה שאפשר לחצות ויש… באמת מה יש שם למטה? עם צ'כוב המנהיג, אלזה היפה וחבורת חתולי הרחוב היא נחשפת לעולם שלא הכירה ומצטרפת להרפתקה מותחת ומסעירה. גיא מחפש את יוסף, עם רותם או בלעדיו, והוא נחוש למצוא אותה.

ילדי בית העץ 5 – הסוד של סבא אפריים

מאת: רן כהן אהרונוב. איור: יניב שמעוני. הוצאת כנרת זמורה-דביר

סודות ישנים וחדשים מעסיקים את ילדי בית העץ. אצל סבא של מאיה בבית מתגלה דלת סתרים של כספת קטנה, אבל לפני שמתברר מה הם בדיוק החפצים המשנים שמחבאים שם, מישהו פורץ את הכספת ונעלם. ילדי בית העץ יוצאים גם הפעם לחשוף את האמת.

החיים על פי ינון – החופש הגדול

מאת: נדב נוה. איור: נעמה להב. הוצאת ידיעות אחרונות

ינון יוצא למחנה קיץ עם כל החברים. היו לו משימות סודיות בשטח, הוא עקב אחרי דמויות מסתוריות וגם התגונן בפני מורחי משחת שיניים. כל החוויות של ינון מחכות בספר השלישי והמאויר המתאר איך ינון וחבריו מסתבכים פעם אחר פעם בבעיות משעשעות.

איש הכלב 5 | הוצאת כנרת זמורה-דביר
איש הכלב 5 | הוצאת כנרת זמורה-דביר

איש הכלב וראש פשפש

מאת: דאב פילקי. מאנגלית: ארז אשרוב. הוצאת כנרת זמורה-דביר

חבורת פושעים חדשה ושמה פשפש מאיימת על עולמו של איש הכלב והוא נקרא להציל את המצב! עם סופר-גור והרובוט הנחמד לצידו, איש הכלב יוצא למשימה. אבל שלושת הגיבורים מגלים שהפעם הם לא לבד. יש להם בעל ברית חדש! מפתיע! חסר מעצורים! קוראים לו פיטי, והוא החתול הכי רשע בעולם, וגם אבא של סופר-גור (זה, לפחות, מה שהחתולון חושב). האם יצליחו להתגבר על חבורת הפושעים הנועזים? האם יענה פיטי לאתגר ה"טו-טוק!" של סופר-גור? האם איש הכלב יתפוס סנאי? ומה יעלה בגורל העולם?

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות