חינוך

יותר ממיליון וחצי תלמידי הגנים והיסודי פותחים את חופשת הקיץ

אילוסטרציה אילוסטרציה

כ- 1,636,000 ילדי גנים ותלמידי בתי הספר היסודיים יצאו היום (יום ד') לחופשת הקיץ. לפני כשבוע 783,000 תלמידי חטיבות הביניים והחטיבה העליונה יצאו לחופשה. יותר מ- 210,000 עובדי הוראה יפתחו גם הם את חופשת הקיץ.

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, מסרה: "אני מודה לכם, אנשי החינוך, על עבודתכם החינוכית המסורה לאורך השנה האחרונה. נאלצם להתמודד עם מציאות מורכבת ומאתגרת, והוכחתם תעצומות נפש וגדלות רוח. יצרתם חוף מבטחים לתלמידים שלנו בתקופה סוערת, וסיפקתם להם משענת ותמיכה שאפשרה להם לצלוח את שנת הלימודים. לכם התלמידים, מרגש לראות את היענותכם לפעילות הקיץ מה שמוכיח כמה חשובה ומשמעותית לכם המסגרת החינוכית וכמה היו חסרים לכם המפגשים הבלתי אמצעיים. אני מקווה שנדע למצוא את הדרך, לקראת השנה הבאה, להעלאת ההיענות להשתתפות בפעילות הקיץ גם בקרב סגלי ההוראה. אני מאחלת לתלמידים ולמורים חופשה מהנה ובטוחה. נצלו את הזמן הזה לחידוש כוחות לקראת שנת הלימודים הבאה שתבוא עלינו לטובה".

ממשיכים בבתי הספר והגנים של הקיץ

החל מיום חמישי, ה-1 ביולי 2021, ייפתחו ברחבי הארץ מסגרות "בתי הספר והגנים של הקיץ" לתלמידי בתי הספר היסודיים וגני הילדים. מסיכום נתוני הרישום למסגרת הקיץ עולה כי כ- 60% מקרב כלל ילדי הגנים ותלמידי בתי הספר בכיתות א'-יא' נרשמו למסגרת – למעלה מ-1.2 מיליון תלמידים ותלמידות.

אחוז התלמידים שנרשמו למסגרות הקיץ בחלוקה לשכבות גיל:

• בגני הילדים: כ-77% מהילדים
• בבתי הספר היסודיים: כ-61% מהתלמידים (בכיתות א': 77% מהתלמידים)
• חטיבות הביניים והחטיבה העליונה: כ- 42% מהתלמידים

אחוז המורים והגננות שייקחו חלק במסגרות הקיץ:

• בגני הילדים: 42% מהגננות
• בבתי הספר היסודיים: 15% מהמורים
• בחטיבות הביניים ובחטיבה העליונה: 11% מהמורים

שנת הלימודים הנוכחית התאפיינה בהתמודדות עם משבר הקורונה, ובהתאמת מערכת החינוך לשינויים החדים. אנשי החינוך התגייסו וביצעו את השינויים וההתאמות באופן מידי. הם הובילו יוזמות חינוכיות רבות ופעלו ללא לאות כדי להבטיח לתלמידי ישראל מסגרת חינוכית יציבה ורציפה, ולהעניק להם מענים רגשיים כדי לחזק את החוסן הנפשי. במהלך השנה התלמידים צברו פערים רגשיים ולימודיים שבכוונת המשרד לתת להם מענה, בין היתר, באמצעות מסגרת "בתי הספר והגנים של הקיץ".

הלימודים במסגרת הקיץ מתמקדים במקצועות הליבה (שפה, מתמטיקה, אנגלית, מדעים) והם כוללים גם מגוון פעילויות העשרה וחוויה: פעילויות חברתיות, מסע בעקבות ספרים, פעילויות יצירה, פעילויות ספורט, משחק, תנועה, תיאטרון בובות ועוד.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות