הורות

זמן לזוז: תערוכה שמשלבת בין ספורט למדע

מופע קרקס בתערוכה "זמן לזוז" מופע קרקס בתערוכה "זמן לזוז"

מתי עצרתם פעם לאחרונה כדי לבדוק את היכולות והמגבלות של הגוף שלכם? להבין מה נחוץ לו ולגלות מה עומד מאחורי הפעילות המופלאה שלו? מוזיאון המדע ירושלים בחר בקיץ 2021 לחגוג את חווית החיים, בתערוכה פעילה שעוסקת בהיבטים השונים של יכולות הגוף, הספורט והבריאות.

התערוכה, "זמן לזוז" מזמינה מבקרים מכל הגילים, לזוז ולנער מעליהם את הישיבה הממושכת מול המסכים בימי הסגר הארוכים של המגפה, עם שלושים מוצגים אינטראקטיביים שיעמידו בפניהם אתגרים שונים בעזרתם יחקרו את גבולות היכולת שלהם. במסגרת התערוכה יתקיימו במוזיאון הדגמות חווייתיות, סדנאות, סיורים ומופעים לכל הגילים.

"התערוכה תוכננה להיפתח עוד לפני שידענו מה זה קורונה, אבל דווקא עכשיו היא חשובה הרבה יותר", אומרת ורדה גור בן-שטרית, סמנכ"ל חינוך ופיתוח תכנים במוזיאון המדע ירושלים. "פרק הזמן הארוך בבית וחוסר היכולת לבצע פעילות ספורטיבית גרמו לנזקים בטווח הקצר והארוך. אנחנו שמחים שהמוזיאון יכול לאפשר למבקרים, בכל הגילים, לנער מעליהם את המגיפה ולהתחיל לזוז".

זמן לזוז | צילום: יונתן בן חיים
זמן לזוז | צילום: יונתן בן חיים

מה מחכה לכם בתערוכה "זמן לזוז"?

התערוכה משתרעת על פני כ-500 מ"ר וכוללת כשלושים מוצגים אינטראקטיביים, פותחה ונבנתה על ידי מוזיאון המדע טכנורמה בשוויץ והוצגה בהצלחה במוזיאוני מדע נוספים באירופה.

מסלול מזרקות מים: הרחבה החיצונית של המוזיאון הפכה למסלול ספורטיבי מצויר, מרוצף עשרות מזרקות מים ריצפתיות המתיזות לגובה של שני מטר ומציעות חוויית קיץ ספורטיבית ורטובה.

מרפאת הדובים – המבקרים הצעירים ייכנסו לתפקיד הרופאות והרופאים ויבדקו בעזרת מכשירים רפואיים "דובים חולים" – כך יחשפו למדדים שונים המאפיינים את גוף האדם.

סדנת בניית שעון חול – המשתתפים יבנו שעון חול מעוצב ויתנסו במשימות ספורטיביות שונות הנמדדות באמצעות שעון החול.

מתחם תנועה חווייתי – מגוון מתקנים לילדים בגיל שנתיים עד חמש, שההתנסות בהם מאפשרת לילדים ללמוד על גופם תוך פיתוח הקואורדינציה ויכולות מוטוריות שונות ועוד פעילויות רבות.

מופע קרקס – שיתוף פעולה ייחודי של צוות "קרקס בומבה" עם מוזיאון המדע בירושלים הוליד מופע צבעוני ומרשים לכל המשפחה, קרקס ישראלי מקורי עם קטעי להטוטנות וג'אגלינג והסברים על המתמטיקה והפיזיקה שמאחורי היכולת הקרקסית, על החלקים בגוף שעובדים ואיך מלמדים את הגוף לשכלל את היכולת הפיזית.

התערוכה תוצג החל מה- 2.7.21. מחיר כרטיס: 45 שקלים. לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים לחצו כאן.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות