הורות

קופסת הווסת של עלמה: מתנה לפעם הראשונה

קופסת הווסת של עלמה קופסת הווסת של עלמה

קופסת הווסת הראשונה של עלמה נועדה לחגוג עם הנערה את קבלת הווסת הראשונה שלה, ולחזק את ערוצי התקשורת מולה. זהו זמן לחגיגה מצד אחד, אך גם להרבה מבוכה מהצד השני. מה עושים? יש לנו בכלל פדים בבית? מה עדיף – טמפונים או תחתוני ווסת? בדיוק בשביל הרגע הזה הגיעה לעולם "קופסת הווסת הראשונה של עלמה".

דבי, יעל, ליאת, עמית וקרן, הן הנשים שעומדות מאחורי הקופסה, שנולדה אחרי שיחת זום לילית ארוכה ביניהן. "דברנו על הווסת הראשונה, על תגובת ההורים ועל ההתמודדות והכלים שהיו לנו כנערות צעירות. הבנו שאנחנו רוצות שזה יראה אחרת עבור הבנות שלנו. רצינו עבורן חוויה של חגיגה, וידענו שהיא חייבת להיות רגישה, מכילה, פמיניסטית ובריא", הן אומרות. "לילה טרוף של מחשבות שנזרקו לחדר, לינקים וקונספטים, וקמנו עם אש בלב, ועם הידיעה שאנחנו הולכות לשנות את השיח סביב הווסת".

גם היום, בשנת 2021, נראה כי ישנן נשים ובמיוחד נערות צעירות, שמתביישות לשוחח על ווסת. החשש המלווה בבושה לגשת לחנות הפארם ולרכוש בפעם הראשונה חבילת תחבושות או טמפונים, היא בוודאי תחושה מוכרת לכל אחת ואחת. התהיות של מה לרכוש, מה כדאי ומה מומלץ, איך שמים, איך מחליפים תחבושות באמצע יום לימודים ארוך או בטיול עם חברות. קופסת הווסת נועדה לא רק לספק את המוצרים, אלא גם לעודד את השיח בין האם (או האב) לבת.

קופסת הווסת של עלמה | יח"צ
קופסת הווסת של עלמה | יח"צ

קופסת הווסת הראשונה מכילה מוצרים ואביזרים שקשורים ישירות בווסת כמו טמפונים ותחבושות חד פעמיות, תחבושת רב פעמית ותחתוני וסת (תחתוני מחזור). לאלו התווספו פריטים חיוניים כמו תיק נשיאה אטום מים, קופסה לשמירה על הטמפונים, כרית ג'ל להקלה על כאבי הבטן, כדור לחץ למעיכה, דפי סבון (שימושי מאוד לחדרי שירותים בבתי ספר, בהם לא תמיד יש סבון) ועוד פריטים שמעלים חיוך ומשמחים. בקופסה אפשר למצוא גם ראי קטן שמאפשר חקירה, התבוננות עצמית והיכרות עם הגוף המשתנה.

באתר alma4girls.com שמיועד לתת מידע לנערות (וגם להורים) אפשר למצוא תכנים רלוונטיים, אודות וסתות, התמודדות, הגוף והבריאות שלהן, דף פייסבוק עם תכנים מתעדכנים ודף אינסטגרם ובו חוויות ווסת ראשונה של נשים אחרות, חלקן לא פשוטות, והרבה מידע חשוב בביסים קטנים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות