בריאות

כמה זמן נחכה לתור פנוי לקלינאית תקשורת?

אילוסטרציה אילוסטרציה

משרד הבריאות פרסם בתחילת החודש את זמני ההמתנה לאבחונים וטיפולים במכונים להתפתחות הילד של קופות החולים השונות, וזאת לאחר הרפורמה בהתפתחות הילד. הפרסום נועד לתת לקופות החולים אבן בוחן לגבי משך הזמן בין הרגע של פתיחת התיק במכון להתפתחות הילד ועד לקבלת תור בפועל. הנתונים המתפרסמים מרכזים את זמני ההמתנה לחודשים דצמבר – פברואר 2021, כאשר משרד הבריאות מציין כי מדובר בתקופה של מגפת הקורונה, אשר השפיעה על זמינות ושימוש בשירותים.

עד ה-1 באפריל 2020 כרבע מהילדים המאובחנים במכונים להתפתחות הילד טופלו באופן פרטי וקיבלו החזר של עד 190 שקלים לכל טיפול. הרפורמה במכוני התפתחות הילד ביטלה את ההחזרים הניתנים במקרים בהם זמני ההמתנה היו מעל לשלושה חודשים לתחומי ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת, טיפולים פסיכולוגיים ועוד.

עוד טרם כניסת הרפורמה לתוקף התריעו גורמים שונים כי הרפורמה תגרום לעיכובים גדולים יותר. נראה כי על פי הנתונים שנאספו זמני ההמתנה עדיין לא התקצרו במיוחד. בנוסף ניתן להבחין כי ישנם הבדלים משמעותיים בזמני ההמתנה בין קופות החולים. לדוגמא: זמן המתנה לקלינאית תקשורת בקופת חולים מאוחדת עומד על 2.3 חודשים עד לתחילת הטיפול, בעוד במכבי תאלצו להמתין שלושה וחצי חודשים. בשירותי בריאות כללית המצב חמור עוד יותר, זמן ההמתנה לתחילת טיפולי קלינאית תקשורת מרגע פתיחת התיק הינו מעל לארבעה חודשים.

דצמבר 2020 - פברואר 2021 | משרד הבריאות
דצמבר 2020 – פברואר 2021 | משרד הבריאות
נתוני 12 חודשים אחרונים | משרד הבריאות
נתוני 12 חודשים אחרונים | משרד הבריאות

 

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות