חינוך

הגדלת התקציב ומעבר ל-5 ימי לימוד: התוכניות של שרת החינוך החדשה

אילוסטרציה אילוסטרציה

שרת החינוך החדשה, יפעת שאשא-ביטון, שנשבעה אתמול (יום א') אמונים, היא ד"ר לחינוך, וככזו, יש באמתחתה תוכנית סדורה אותה היתה מעוניינת ליישם. מה עומד על הפרק?

צמצום בגרויות – על פי התוכנית של שאשא-ביטון יבחנו התלמידים בחמש בגרויות בלבד, כאשר המטרה היא פחות מקצועות ויותר העמקה והבנה של החומר.

העברת החינוך לגיל הרך למשרד החינוך – החינוך לגיל הרך נמצא כרגע תחת משרד העבודה והרווחה על אף שמדובר בחינוך לפעוטות, על כן, על פי התוכנית, מתכוונת שאשא-ביטון להעביר את הנושא תחת משרד החינוך באופן שיאפשר יותר סייעות, פיקוח, מבנים מותאמים והכשרה. לטובת הנושא מתוכננת תוספת תקציבית.

מעבר ל-5 ימי לימוד – במשך חמישה ימים יתמקדו הלימודים במקצועות הנדרשים, כאשר היום השישי בשבוע יקבל אופי יותר חברתי וקהילתי עם שעות העשרה. לטובת התוכנית יש צורך בתוספת תקציבית של 300 מיליון שקלים, שתכלול לתוכנה צמצום פערים ופיצול של כיתות.

בית הספר של החגים כמודל קבוע – עד עתה בכל שנה תוקצב בית ספר של החגים מחדש, שאשא-ביטון מתכוונת להפוך את המודל לקבוע תוך גיוס מורים לתקופת החופשות בשיתוף עם ארגון המורים, אשר יאפשר להאריך את שנת הלימודים בעוד חודש או חודש וחצי על חשבון חופשת הקיץ.

צמצום פערים – אחרי שנת הקורונה הקשה מתכוונת השרה לשים דגש על מיומנויות של קריאה וכתיבה בכתות א'-ג' על מנת להשלים את הפערים הלימודיים.

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות