איכות חיים, בריאות

לגזור ולשמור: איך למנוע שפעת ולהישאר בריאים

לפניכם כמה עצות סופר יעילות שיעזרו לכם להישאר בריאים וחזקים, גם בחורף הקשוח ביותר
אילוסטרציה: envato

אתם ממש לא מוכרחים למלא את הגוף במשככי כאבים ובאינספור תרופות, אפשר להימנע משפעת בצורה קלה וטבעית, ולשמור על הבריאות.

הימנעו משתיית מרובה של אלכוהול

שתייה מרובה של אלכוהול אולי מחממת את הגוף, אבל היא בעיקר הורסת את בריאותו של הכבד המשמש כמערכת הסינון העיקרית בגופנו. דבר הגורם למצב לפיו החיידקים אינם מצליחים להסתנן החוצה מגופנו במהירות הנחוצה וכך נוצרים זיהומים וסיבוכים.

 

אל תוותרו על פעילות גופנית – גם כשקר!

אל תוותרו על פעילות גופנית סדירה וזאת מפני שפעילות גופנית קבועה מאיצה את הלב לשאוב כמויות גדולות יותר של דם, גורמת לנו לנשום מהר יותר וזאת על מנת לסייע בהעברת חמצן מהריאות לדם וכן להזיע כשהגוף מתחמם. פעולות אלה מסייעות בהגדלת מספר התאים בגוף שקוטלים ונלחמים בוירוסים השונים.

 

תשטפו את הידיים שלכם!

אולי תופתעו לגלות אבל פעולה פשוטה כמו רחיצת הידיים לעיתים תכופות תעזור בנטרולם של מרבית הוירוסים, חשוב להבין כי רובם המכריע של הוירוסים עוברים באמצעות מגע ישיר והם מסוגלים לחיות ימים רבים ואפילו שבועות וכך הם מטיילים מאדם לאדם. הקפידו לרחוץ ידיים מספר פעמים ביום עם מים וסבון.

 

אל תגעו בפנים שלכם

מומלץ שתמנעו ממגע בפנים וזאת מכיוון שנגיפי שפעת וצינון חודרים לגופנו דרך הפה, האף ואפילו דרך העיניים, ולכן חשוב מאוד להימנע ממגע ישיר עם איזור הפנים.

 

אל תוותרו על שתיית מים

בנוסף להיותם מרווים, מים גם מנקים ושוטפים את הגוף שלנו מרעלים ולכן חשוב שתקפידו לשתות לפחות 7 כוסות מים מידי יום, אפשר גם יותר.

 

אכילת פירות וירקות כהים

הקפידו על אכילת מזונות שמכילים פוטוכימיקלים כגון: פירות וירקות ירוקים כהים, אדומים וצהובים. פוטוכימיקלים הם כימיקלים טבעיים המצויים בצמחים והם מעניקים לוויטמינים שבמזון כוח רב. הרבו באכילת פירות וירקות בצבעים אלה.

 

תלמדו להירגע – מותר לנוח !

אנשים שיודעים לנוח ולאפשר לנפשם ולגופם להירגע לומדים להפעיל את המערכת החיסונית שלהם ממש על פי דרישה. מחקרים גילו כי אצל אנשים המיומנויים ברגיעה, רמת האינטרלויקינים (חומרים שמפקדים על תגובת המערכת החיסונית לנגיפי צינון ושפעת) בדם עולה. אמנו את עצמכם לדמיין תמונה מרגיעה ונעימה. עשו זאת עשרים דקות מידי במשך מספר חודשים.

 

עשו הכל על מנת להימנע מעישון

אנשים מעשנים סובלים משפעות ומצינונים הרבה יותר קשים ולעיתים קרובות יותר מאנשים שאינם מחזיקים בהרגל זה. וזאת מכיוון שהעשן מייבש את מעברי האף ומשתק את הריסים – השערות העדינות שמצפות את רירית האף והריאות, שבעזרת תנועתן הגלית מטאטאות את נגיפי הצינון והשפעת החוצה ממעברי האף.

——————–

מארג

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות