איכות חיים

זה לא קשה בכלל: כך תשפרו את מצב הרוח בחורף

העובדה שבחוץ יש מזג אוויר סגרירי, קר, רטוב ומעונן, לא אומרת שאתם צריכים לתת לזה להשפיע לכם על הנשמה. הנה כמה שיטות להתמודד
אילוסטרציה: envato

החורף כאן במלוא עוזו – היום מתקצר, החושך מגיע מוקדם ומזג האוויר סגרירי וקודר, כל אלה עשויים לגרום לחלקינו להרגיש מנומנמים, מדוכדכים ופחות נמרצים ולפעמים גם פחות שמחים. לפניכם כמה דרכים קלות ומצויינות לרומם ולשפר את מצב הרוח גם כשבחוץ החורף משתולל.

מוסיקה בשביל לשמוח

עשו לעצמכם מנהג קבוע ופנו בערב זמן להקשיב למוסיקה, לא משנה איזו, כל מוסיקה שאתם אוהבים ומוצאים בה רגיעה ונחמה תשפר ותרומם את מצב הרוח שלכם אז הקפידו שמוסיקה תתנגן מידי יום: תוך כדי קיפול הכביסה, נהיגה, שטיפת הכלים, הליכה ספורטיבית ושלל הפעולות הרגילות שאתם מבצעים.

 

צאו לטייל – גם בגשם זה כיף

תתלבשו חם, תצטיידו במטרייה וצאו לאוויר הפתוח, טיול בים או בפארק ואפילו הליכה קצרה בשכונה ישפרו פלאים את מצב הרוח , יחזקו את המערכת החיסונית וירוממו את הנפש. חשוב לזכור כי פריחות יפהיפיות מלבלבות בחודשי החורף ומאוד מומלץ לצאת החוצה וליהנות מהן.

 

משחקים על השטיח

הצטיידו בכוס תה חם, התמקמו על השטיח, הדליקו את תנור החימום, הניחו כמה כריות כיפית ושחקו יחד משחק מהנה למשך מונופול, שבץ נא או פאזל כשברקע מתנגנת מוסיקה נעימה. פעולה מהנה יחד עם כל בני הבית תשפר מאד את מצב הרוח כמו גם את מערכת היחסים שלכם עם בני המשפחה.

 

בגדים שמחים וצבעוניים

כן כן, לצבע הבגדים שאתם לובשים יש השפעה גדולה על מצב הרוח שלכם. ולכן, בפעם הבאה שאתם יוצאים מהבית (או אפילו קונים פיגימה לבית) בחרו בגדים בצבעים חמים וחיים כמו אדום, כתום וצהוב. ולמי שסוודר או מכנסיים אדומים נועזים מידי עבורו יכול להסתפק בצעיף צבעוני או בכפפות בעלות צבע חם ושמח.

 

עשו משהו טוב

קבלו החלטה חשובה ופעם בשבוע עשו משהו טוב עבור מישהו אחר, זה לא צריך להיות משהו גרנדיוזי ומסובך, גם מחווה קטנה של תשומת לב בהחלט תעשה את העבודה למשל – לאפות עוגיות בייתיות ולתת אותן לשכנה, או לתרום משהו פריט לבוש או חפץ למישהו שזקוק לו יותר מכם.

מחקר בריטי שנערך בשנת 2012 גילה כי אנשים שביצעו מחוות של טוב לב ונחמדות משך שבועיים בלבד הרגישו תחושה חזקה של שביעות רצון וסיפוק מעצם הנתינה. אז עשו משהו טוב למישהו אחר זה יעשה גם לכם רק טוב.

אם גם אתם מרגישים חסרי אנרגיה ומעט מדוכדכים בעונה זו, פשוט תאמצו לעצמכם הרגלים שמחים וכך תהפכו את החורף לעונה הכי רומנטית וכיפית שיש.

———————

פראנהוודה | המרכז לרפואה הודית

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות