אוכל, איכות חיים

נפש בריאה בגוף נקי – גם מבפנים

בית נקי זה חשוב, גם היגיינה אישית. אבל מה עם נקיון יסודי של הגוף, מכל הרעלים שהכנסנו אליו? לפניכם כמה עצות מצויינות לשמירה על גוף נקי ובריא
אילוסטרציה: envato

אתם משוגעים על הניחוחות הנעימים שמפיץ הבית כשהוא נקי, אוהבים לצחצח כל פינה ופינה ולא להשאיר שום עדות ללכלוך, למרק ולקרצף בכל הזדמנות רק שחלילה לא תרגישו שאתם גרים ושוהים בבית מלוכלך ומאובק? כל הכבוד לכם, אתם אנשים מאוד אחראיים ונקיים, אבל מתי בפעם האחרונה ניקיתם בצורה יסודית את גופכם, הבית האמיתי בו אתם גרים? מתי בפעם האחרונה השקעתם בקרצוף ומירוק שלו על מנת שלא יערמו בו כמויות אדירות של לכלוך ופסולת וגם הוא יוכל להתנהל בצורה פשוטה, קלה ובריאה יותר?

תשתו מים – הרבה מים

כשאנחנו כותבים הרבה מים אנחנו מתכוונים למינימום של 1.5-2 ליטר ביום ששתייתם מתפרשת על פני היום כולו. שתיית מים בכמות נכונה שומרת על חילוף חומרים תקין, מעניקה תחושה של שובע, שומרת על מערכות הגוף ועל מצב העור ומחליפה לא מעט כוסות קפה מיותרות ושתייה ממותקת, מצמיאה ומשמינה.

 

ארוחת הערב היא הארוחה האחרונה שלכם !

וותרו על ההרגל הלא מועיל לפיו אתם מנשנשים לכם מול הטלוויזיה, מאביסים את הגוף בשטויות וכל זאת בשעות בהן כל מה שהוא רוצה (וצריך) זה רק לנוח ולעכל את המזון. אכלו ארוחתת ערב מסודרת בשעת ערב מוקדמת יחסית (20:00 לכל המאוחר) ולאחר מכן תסגרו את המטבח ואפשרו לעצמכם לעבור למוד של מנוחה.

הקטינו (או וותרו) על הסוכרים

זה אולי לא פשוט, אבל גם לא קשה! חשוב להבין כי סוכר נחשב למעכב ראשי בתהליכי ניקוי הגוף ואף תורם לצבירה של רעלים ולאגירת שומן – אם אינכם מצליחים להימנע ממנו, נסו להפחית משמעותית את כמות הסוכר אותה אתם צורכים וזאת על מנת לאפשר לגוף להפריש ולסלק יותר רעלים בצורה קלה ויעילה. הורידו מעט מן הסוכר בקפה, וותרו על שתיית משקה ממותק ואפילו על אכילת פרי מסוים.

הפחיתו את כמות הרעלים שאתם צורכים

תוכלו עזור לגוף שלכם להתמודד עם תהליך פירוק ופינוי הרעלים בכך שתצרכו פחות ופחות מהם, למשל ויתור על צריכת חומרי מאכל, חומרי משמרים, ניקוטין כמובן, משקאות אלכוהוליים.

הוסיפו לתפריט היומי מזונות עתירי סיבים

הפכו את אכילת המזונות העתירים בסיבים תזונתיים לעניין שבשגרה ושלבו אותם בתפריט הימי: זרעי צ׳יה וזרעי פשתן, קוקוס, חומוס, קינואה, שעושית שחורה, אבוקדו, לפת, במיה ועוד, אכילת מזונות אלה תאיץ ותעודד את סילוקה של הפסולת שהצטברה בגוף וזאת באמצעות יציאות קבועות.

עשבים ירוקים עושים פלאים!

תזונה המשלבת אכילה סדירה וקבועה של עשבים ירוקים משלל סוגים תנקה את הגוף שלכם בצורה כל כך יעילה שזה כמעט לא אמין 🙂 פטרוזיליה, כוסברה, בזיליקום, רוקט, עירית, נענע הם עשבים זמינים ועשירים בחומרים חיוניים לגוף, הם מאיצים ומעודדים את מערכת העיכול לפעול בצורה סדירה ובריאה, עוזרים בסילוק פסולת ורעלים ושומרים על איכות הדם כגורם מזכך ומעודד התחדשות.

אל תוותרו לעצמכם – תפעילו את הגוף !

גם אם אתם עובדים בעבודה המצריכה ישיבה מרובה, קומו ותנועו בחלל! אל תאפשרו לגוף שלכם לשבת שעות ארוכות ללא ניע ובאותה התנוחה. גם אם יומכם לא מאפשר הפוגה לטובת פעילות ספורטיבית אינטנסיבית, פנו כמה דקות בסופה של כל שעה עגולה לטובת הליכה קצרה, מתיחות ואפילו קפיצות במקום. פעילות גופנית לא רק מסלקת מהגוף את הרעלים שהצטברו אלא משחררת את הלחץ והמתח שליוו את יומנו ומחליפה אותו באנרגיה חדשה ורעננה ואף מאפשרת למחשבות חיוביות להחליף מחשבות של סטרס ודאגה.

——————–

ליגד גרנית

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות