אקולוגיה וסביבה

איך אפשר לישון ככה? כיצד להיפטר מהנחירות בדרכים טבעיות

כל מי שאתרע מזלו לנחור, או להיות עם בני זוג שנוחרים בלילה, יודע שמדובר בעניין קשוח ביותר. לא לדאוג, ישנן דרכים פשוטות, טבעיות ומאוד יעילות לטפל בבעיה
נחירות – קשה לנוחר, ועוד יותר לבני הזוג

כדי להיות חזקים, בריאים וחדים עלינו בראש ובראשונה לישון שנת לילה שלווה, טובה ורציפה, אולם נחירות גורמות לתוצאה ההפוכה ומפרות את שנתו של הנוחר אך גרוע מכך, מדירות שינה מעיניו של מי שמנסה לישון לצידו. אז מה לעזאזל עושים? מטפלים – מתזונה הכוללת מאכלים כתומים ולבנים, פיזור בצל חי בחדר השינה, גרגור מים עם הל ועד טפטוף של שמנים מיוחדים במיטה, כל הדרכים הטבעיות להתמודד עם נחירות.

שקט, תנו לישון בשקט!

נחירות אמנם לא מהוות בעיה בריאותית, אך לעיתים נחירות כבדות במיוחד עלולות לרמוז על בעיה אחרת, דוגמת דום נשימה במהלך השינה, תופעה שעלולה להיות לא פחות מקטלנית. בנוסף, הנחירות מהוות מטרד אמיתי עבור בן או בת הזוג שרק רוצים לישון בשקט.

שינוי תזונה

כדי להצליח להפחית ואף לעצור את תופעת הנחירות, מומלץ להקפיד על תזונה הכוללת בעיקר ירקות כתומים וירקות לבנים מעט חריפים וזאת על מנת לחזק את הטחול ואת בריאות. תזונה זו כוללת בצל, דלעת, בטטה, צנונית, סלרי ועוד.. כמו כן חשוב להימנע מצריכת סוכר לבן, קמח לבן ומוצרי חלב על סוגיהם וזאת מפני שמאכלים אלה גורמים להיווצרותה של ליחה בדרכי הנשימה, בנוסף, מומלץ לשתות מים חמימים עם ג׳ינג׳ר בין שלוש לשש פעמים בכל יום, משקה זה יסייע לייבש את הליחה שהצטברה בדרכי הנשימה העליונות המהווה את הגורם לנחירות.

 

מכשיר אדים ובצל חי

הניחו בחדר השינה שלכם מכשיר אדים עם שמן אקליפטוס או שמן אורגנו/אורן, הדבר יקל ויעזור בפתיחת דרכי הנשימה, כמו כן ניתן לטפטף מספר טיפות שמן האקליפטוס על הכרית. ואם אתם לא מתרגשים מריח של בצל חי שמשתלט על החדר כולו, מומלץ לחתוך בצל לרבעים ולפזר אותו בחדר לפני בחדר השינה. החומר הפעיל של הבצל מייבש לגמרי את הליחה.

 

ניקוי ביתי לאף

כן, גם את האף צריך לנקות, בפרט אם אתם סובלים מנחירות – חממו מעט שמן שומשום כך שיהיה פושר ולא רותח, מרחו על הפנים ועסו אותם באופן מהיר, לאחר מכן שכבו על המיטה טפטפו שתי טיפות בכל נחיר ושאפו אותן פנימה. אחרי מספר דקות של שכיבה על הגב יש לעסות שוב את אזור הפנים והאף.

 

התעמלות גופנית כאורח חיים

כן, בכוחה של פעילות גופנית סדירה לסייע ואף למנוע נחירות! פעילות גופנית תורמת באופן משמעותי לירידה במשקל, לחיזוק הגוף ולשיפור מערכת העיכול, וכתוצאה מכך, גם מפחיתה מכמות הנחירות.

———————-

עדי טרם

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות