איכות חיים

לא בגלל הטעם: כל מה שלא חשבתם שאפשר לעשות עם אבוקדו

הוא ירוק, הוא טעים, כיף לעשות ממנו ממרח או לשים פרוסות שלו על טוסט – אבל האם ידעתם שישנו עוד שימושים רבים ונהדרים לאבוקדו, מעבר להיותו מאכל בריא וטעים?
אבוקדו – לא רק על שולחן האוכל

הוא מוכר לכולנו כפרי חורפי, בריא וטעים במיוחד המכיל, שלא כמו פירות אחרים, בעיקר שומנים (למעשה האבוקדו מכיל כ- 77% חומצות שומן ורק 20% פחמימות).

להבדיל משומנים אחרים, חומצות השומן שבאבוקדו הן בדיוק אלו שלהן הגוף זקוק, והוא יודע להשתמש בהן לא רק כמקור אנרגיה, אלא גם כאבן בניין להרבה אלמנטים בתאי הגוף השונים, ולטובת סיוע בספיגה של ויטמינים ונוגדי חמצון רבים.

כמו כן, השומן שיש באבוקדו תורם לעליה בכולסטרול ה"טוב" – HDL ולהפחתת טריגליצרידים וכולסטרול "רע" LDL. הכירו כמה שימושים מאד מפתיעים בפרי האבוקדו.

שפתון למניעת יובש בשפתיים

אבוקדו הוא פתרון טבעי, זמין ובריא לטיפול בשפתיים מתקלפות וייבשות. כל שעליכם לעשות הוא לערבב חצי אבוקדו עם חצי כפית שמן זית ואת התערובת למרות היטב על השפתיים, להניח לה למשך כחצי שעה ולאחר מכן יש לשטוף טוב את השפתיים. הקפידו על פעולה זו כל עוד השפתיים יבשות ומקומטות, והתוצאות לא יאחרו מלהגיע.

קרם לחות לפנים

על מנת להוסיף לחות לפנים אין צריך בהוצאת סכומי עתק וניתן, ואף מומלץ להשתמש באבוקדו למשימה זו ועל מנת לרקוח קרם ביתי פשוט ובריא יש למעוך אבוקדו, להוסיף מעט דבש, חלבון ביצה ושמן זית ואת התערובת שהתקבלה למרוח ישירות על הפנים.

מושלם למניעת ריח רע מהפה

רוצים למנוע ריח רע מהפה, השתמשו באבוקדו, המרקם העשיר שלו יסייע לנקות את הפה בעת הלעיסה והאנזימים שבאבוקדו מרגיעים את הקיבה ואת המעי הדק. חשוב לדעת כי לא פעם ריח רע מהפה נובע מדלקתיות במערכת העיכול ולא מהזנחה של בריאות הפה או אכילה של מאכלים בעלי ניחוחות בעיתיים, ולכן האבוקדו עשוי לעזור. תנו לו הזדמנות..

עור רך ונעים – קרם גילוח לגברים (וגם לנשים!)

אבוקדו מכיל ויטמנים רבים, מרכך את עור הפנים ומעולה כקרם גילוח. יש למעוך אבוקדו בשל בלבד, ישירות על עור הפנים, ממש כפי שהייתם נוהגים בכל קרם גילוח אחר, ופשוט להתגלח. קרם זה מצוין לא רק בעבור גברים, גם נשים יכולות למרוח אבוקדו על הרגליים או בבית השחי וליהנות מגילות נעים.

מסכה מושלמת לשיער דק ויבש

אם אתם סובלות משיער דליל, דק ושביר, אבוקדו הוא הפרי המושלם שיעניק לשיער נפח, יחזק אותו ויהפוך אותו לרך וזוהר, אז מה עושים? מערבבים אבוקדו שלם עם שתי כפות שמן שקדים וכפית של מלח, ומורחים על שורשי השיער למשך כעשרים דקות לאחריהן שוטפים במים חמימים.

להקלה על צריבות וכוויות

אם נשרפתם בשמש, אבוקדו יעזור בהרגעת העור, בחידוש תאי העור ובהקלה על הכאב – מעכו היטב אבוקדו גדול ובשל על אזור הכוויה ופשוט הניחו לו לעשות את עבודתו הטובה.

—————————

מארג

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות