בריאות

גיוס של 93 מיליון דולר ל-MeMed לאחר אישור FDA לשיווק בדיקה המבחינה בין זיהום חיידקי לוויראלי

הפיתרון של חברת MeMed מאפשר קבלת החלטה מושכלת באם לטפל באנטיביוטיקה או לא, ובכך תומך במאבק בעמידויות של חיידקים לאנטיביוטיקה
צוות חברת MeMed

חברת MeMed הישראלית הודיעה היום (ב') כי על השלמת סבב גיוס של 93 מיליון דולר, השקעה שמביאה את סך ההשקעות בחברה למעל 200 מיליון דולר (כולל מענקים מצבא ארה"ב ומהאיחוד האירופי). ההשקעה תשמש להאצת פיתוח מוצרים נוספים לאבחון תגובת מערכת החיסון, הרחבת הייצור, מסחור והתרחבות גלובלית.

MeMed, חלוצה בתחום אבחון תגובת הגורם המאכסן (Host-response), קיבלה לאחרונה את האישור הרגולטורי (K510) ממנהל התרופות והמזון האמריקאי ((FDA, לשיווק בארה"ב של בדיקת ה-MeMed BV®, בדיקה המסייעת לקלינאים להבחין בין זיהומים ויראליים לבין זיהומים חיידקיים, ושל ה- MeMed Key® פלטפורמה פורצת דרך למדידת מספר רב של חלבונים בו-זמנית, תוך מספר דקות וברמת דיוק גבוהה. הבדיקה אושרה לשימוש בילדים ובמבוגרים. MeMed פיתחה גם את בדיקת COVID-19 Severity™, המסוגלת לחזות הדרדרות במצבם הבריאותי של חולי קורונה, אשר אושרה לשיווק באירופה ובישראל.

"ההשקעה תאפשר לMeMed- להאיץ את הפיתוח הטכנולוגי שלה ולהתרחב גלובלית בדגש על השוק האמריקאי" אמר ד"ר ערן אדן, מנכ"ל ומייסד שותף ב- MeMed. "אנו מודים למשקיעים על האמון ונמנף את ההשקעה הנוכחית, בשילוב אישור ה-FDA שקיבלנו, כמו גם רשת הקשרים והשותפויות ההולכת ומתרחבת שלנו, על מנת להעניק למטופלים גישה לטכנולוגיות המתקדמות שלנו, לצד המשך פיתוח מוצרים חלוציים נוספים בתחום איבחון תגובת מערכת החיסון.

 

על MeMed BV®

MeMed BV היא בדיקה פורצת-דרך, חתימה חלבונית מבוססת תגובת מערכת החיסון, שפותחה ותוּקפה לאורך עשור של שיתופי פעולה עם שותפים אקדמאיים ומסחריים מובילים. היא מספקת לרופאים כלי חיוני להבחנה בין זיהומים בקטריאליים וויראליים ולמענה על שאלת מפתח קלינית זו עם רגישות וסגוליות של למעלה מ-90% (NPV>98%), ללא תלות בסוג הפתוגן, זמני הופעת הסימפטומים, או בנוכחותם של מיקרואורגניזמים לא מזיקים.

MeMed BV מודדת ומשקללת באמצעות אלגוריתם חישובי את הרמות של שלושה חלבונים המשתתפים בתגובת מערכת החיסון: TRAIL, IP-10, ו-CRP. הבדיקה מבוצעת על דגימת סרום באמצעות ה-MeMed Key® ומספקת תוצאה תוך 15 דקות.

 

על MeMed Key®

MeMed Key היא פלטפורמה טכנולוגית ופורצת דרך, המאפשרת מדידה ברגישות גבוהה של מספר חלבונים תוך דקות. פלטפורמה זו פותחת את הדרך לכימות של מערך רחב של חלבונים אנושיים בחולים ובריאים, בזמן ובמקום בו המטפל והמטופל זקוקים לו. תוכנית הפיתוח של MeMed Key מומנה בחלקה ע"י משרד ההגנה האמריקאי והנציבות האירופית.

—————————

מארג

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות