אוכל

רעבים? יש מוצא, איכלו ביצה! – וכך תכינו אותה נכון

אז מהן הדרכים הנכונות והטובות ביותר להכין ביצים טעימות? על כך בכתבה הבאה
טעימות כמעט בכל דרך – בתנאי שמכינים אותן נכון. ביצים

אין מקרר שלא תמצאו בו ביצים כי כולם פשוט אוהבים לאכול אותן: שלוקות, מקושקשות או קשות, במאפים ובקינוחים, בכל מקום תמצאו ביצים. לכולנו נדמה שאנחנו אלופים בהכנת הביצים המושלמות, אבל מה מסתבר? רובנו לא ממש יודעים איך לטפל בהן נכון, ואנו עושים המון טעויות בטיפול בהן ובבישול שלהן, דבר שפוגם בצורתן, במרקמן והכי חשוב – בטעם שלהן.

ביצים קשות – לא מכניסים למים רותחים!

חלק מאיתנו מנסים לקצר תהליכים ומכניסים את הביצה ישירות למים רותחים, פעולה הגורמת לביצים להיסדק ולהפוך את טעמן לתפל. מה כן לעשות? שאלה טובה – הכניסו את הביצים למים חמימים על אש קטנה, ובהדרגתיות הגבירו את החום.

 

לא לשבור את הביצים בצידי הקערית

מי מאיתנו לא עושה את זה? מקיש את קליפת הביצה על צידה של הקערה ולא פעם חתיכות מהקליפה נופלות פנימה ומגיעות היישר למאכלים שלנו. הימנעו מפעולה זו ובפעם הבאה פשוט שברו את הביצה קודם כל על גבי משטח חלק.

 

אל תקלפו מיד את הביצה

הוצאתם את הביצה מסיר המים הרותחים? הניחו לה להתקרר ועל תקלפו אותה מיד. קילוף שכזה יקשה על היפרדות הקליפה מהביצה. פשוט המתינו מספר דקות עד שהביצה תתקרר מעט, ובכך תאפשרו לקרום התא להיפרד בזהירות ובשלמות מהקליפה.

 

אוהבים מקושקשת? המניכו את האש

ררובנו נוהגים לשפוך את הביצים ישירות לשמן החם, מה שגורם להתנדפות של לחות מהביצים, הופך אותן ליבשות ולחסרות טעם. הקפידו לטגן את הביצים על להבה קטנה וכך תשמרו על טעמן הנפלא ועל אורירותן.

 

אל תטרפו את החלבונים יותר מידי !

כשמקשקשים את הביצים יתר על המידה, החלבונים נדבקים ופעולה זו גורמת לאיבוד של לחות ואוויר והופכת את עיסת הביצים לדביקה ודחוסה. הקפידו לערבב רק עד שגושים אוריריים נוצרים בתערובת.

 

לתבל את הביצים בזמן הנכון

אל תתבלו מוקדם מידי ולא מאוחר מידי, הזמן הנכון לתיבול ביצים הוא רגע לקראת סיום הבישול וכך כל הטעמים יספגו בביצה בזמן שהיא מתחילה להתמצק ולקבל את צורתה.

 

אל תשמשו בכלי בישול מפלדת אל חלד!

אולי מעולם לא נתתם על כך את הדעת, אבל ביצים לא אוהבת משטחים מפלדת אל חלד, הן נדבקות למשטחי המתכת וקשה מאוד להסיר מהם אותן. השתמשו בכלי בישול נון סטיק, הוא יהפוך את תהליך הבישול לפשוט יותר וישמור על מרקמן וטעמן הנפלא של הביצים.

————————-

מארג

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות